Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 11. juni 2004, 23:20

Er der en der lige ved hvilken temp, der er den normale for en Athlon64 3200+ med nævnte køler ?

Jeg synes at CPU bliver lige i overkanten varm. Lige knap 60 grader (ifølge bios) med fuld fart på blæseren ?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "The Hans" (11.06.2004, 23:27)

2

fredag, 11. juni 2004, 23:35

Er det ved load eller idle ?

Ved ikke hvad den normale temp. burde være, men syntes at det lyder af meget med den køler.

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

3

fredag, 11. juni 2004, 23:49

Citeret

Oprindeligt indlæg af Henrik-
Er det ved load eller idle ?

Ved ikke hvad den normale temp. burde være, men syntes at det lyder af meget med den køler.

Det er noget nær idle. Jeg synes nemlig også det lyder som om det er temmelig højt.
Jeg synes ikke køleren føles særlig varm på finnerne.
Den er monteret rigtigt og der er et tyndt lag kølepasta på. 8o

Vi fik lige samlet brormands maskine i dag. Det ruller bare derud af med Sata raid og det hele. Det er bedre end juleaften sådan noget...he he. ;)

4

lørdag, 12. juni 2004, 00:38

Det kan være måleren er upræcis. Hvis maskinen kører som den skal betyder det vel ikke så meget.

5

lørdag, 12. juni 2004, 03:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af DEEF
Det kan være måleren er upræcis. Hvis maskinen kører som den skal betyder det vel ikke så meget.

Det har du muligvis ret i.
Den kører fint og den rykker godt. ;)

6

lørdag, 12. juni 2004, 04:18

Hans brug den meget præsise metode -sæt en finger på profilen så tæt på kernen som muligt dvs. helt nede ved bunden af finnerne, hvis den ikke er overvejende varm der nede, så lån et digitermometer, og få den ind... syns det lyder meget højt.

7

lørdag, 12. juni 2004, 04:26

min er omkring 40 grader ved lettere brug med en TT M6 køler.. hvilket jo ikke rigtig kan måle sig med en Zalman.

Er du sikker på at den rører hele fladen og ikke kun den ene kant?

8

lørdag, 12. juni 2004, 09:58

hvad kan man sige andet end den dag de forskellige bundkort fabrikanter lære at få derres lorte buggy hardware til at virke og opføre sig som det skal ud af boxen.

får jeg et chok.

ville nogle finde sig en ny bil kun kunne det ½ af hvad der står i brocyren den skulle kunne ?

ville nogle finde sig i at købe en dvd afspiller der kun kan spille cd til der kommer en bios update nej vel.

men os pc folk vi gør lidt sært.

9

lørdag, 12. juni 2004, 15:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af Falsk
min er omkring 40 grader ved lettere brug med en TT M6 køler.. hvilket jo ikke rigtig kan måle sig med en Zalman.

Er du sikker på at den rører hele fladen og ikke kun den ene kant?

100% sikker.
Zalman køleren er monteret med den plade bag på bundkortet og med de 2 afstandsstykker op til køleren.
Det er næsten umuligt at sætte det forkert på.
Jeg kan godt nok ikke komme til at føle på den i bunden af køleren for blæseren, men finnerne er ikke andet en lune, så det kan godt være føleren, der viser helt forkert.
Skruer man ned for omdrejningerne på blæseren, stiger temp helt op til 78 grader. 8o
Jeg tager et multimeter med tempføler med, næste gang jeg skal ned til ham. ;)

Det er for øvrigt et Asrock bundkort magen til det du har. ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "The Hans" (12.06.2004, 15:27)

10

lørdag, 12. juni 2004, 19:06

Min 3200+ ligger standard på 49c ved load med Zalmanen skruet helt ned i hastighed

11

lørdag, 12. juni 2004, 19:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
hvad kan man sige andet end den dag de forskellige bundkort fabrikanter lære at få derres lorte buggy hardware til at virke og opføre sig som det skal ud af boxen.

får jeg et chok.

ville nogle finde sig en ny bil kun kunne det ½ af hvad der står i brocyren den skulle kunne ?

ville nogle finde sig i at købe en dvd afspiller der kun kan spille cd til der kommer en bios update nej vel.

men os pc folk vi gør lidt sært.

Men hvor mange ligger ud med at polere skylle kanaler, slibe topstykke, skifte filter, manifold osv. på deres bil så snart de får den? Og hvor mange skiller deres DVD ad for at få et federe display og lave lys i den?

Tror PC folk er lidt sære :))

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

12

lørdag, 12. juni 2004, 19:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af Lasse
Min 3200+ ligger standard på 49c ved load med Zalmanen skruet helt ned i hastighed

Tak for det.
Der lyder 78 grader jo helt i skoven i forhold til. ;)

13

lørdag, 12. juni 2004, 20:18

Det ser ud til at emnet er uddebateret, så kan jeg jo godt spørge om det der Asrock mb er godt ? for alle andre platforme stinker det mærke i. men er det godt til a64?

14

lørdag, 12. juni 2004, 22:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af FlexQ
Det ser ud til at emnet er uddebateret, så kan jeg jo godt spørge om det der Asrock mb er godt ? for alle andre platforme stinker det mærke i. men er det godt til a64?

Jeg har kun lige set lidt på det i går, men jeg synes det er nice det MB. De eneste 2 små problemer jeg havde med det i går, var at det absolut ville autodetect ram til DDR 333, selv om det var DDR 400 ram der var i. Det ændrede jeg så til 400 i bios og problemet var løst.
Det andet problem var da jeg skulle installere Win XP.
Da brormand kører Sata raid, skal man lige huske at trykke på F6 i starten af install og fortælle at man altså vil bruge en raid driver. Der var ikke nogen raid driver diskette med, men jeg fandt da ud af, at man kunne boote fra medfølgende bundkort cd og så lave en diskette der fra. Det syntes jeg var lidt træls. De kunne da godt have smidt en raid driver diskette med i pakken. ;)
Jeg overvejer at købe et tilsvarende bundkort til mig selv. Jeg synes det bundkort er et fund til 659 kr. :D

15

lørdag, 12. juni 2004, 23:17

Min lå på ca. 35 på et K8V Deluxe. Der er vel ikke et eller andet lort der kører i baggrunden - f.eks. en eller anden printer-dims fra Office 2003 ?(

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD) / Sony A7 Mk II

16

lørdag, 12. juni 2004, 23:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maverick
Min lå på ca. 35 på et K8V Deluxe. Der er vel ikke et eller andet lort der kører i baggrunden - f.eks. en eller anden printer-dims fra Office 2003 ?(

Nej, det var med en frisk installeret Windåse og ikke andet. Den kører ellers fint hans computer og den sparker mås i forhold til min. ;)

17

lørdag, 12. juni 2004, 23:30

Citeret

Oprindeligt indlæg af The Hans

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maverick

Nej, det var med en frisk installeret Windåse og ikke andet. Den kører ellers fint hans computer og den sparker mås i forhold til min. ;)

OK, så har jeg ingen idé om hvad der kan være galt. Men noget er der galt. På trods af AMD´s ry for global opvarmning, så bliver A64 ikke så varm som du nævner.
BTW: Onkel Tom testede en A64 3200/3400 uden køler, og den lukkede først ned ved 115 grader, så du skal nok ikke være nervøs.

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD) / Sony A7 Mk II

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.