Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 10. juni 2004, 17:30

Jeg har på fornemmeren at min cpu er underclocked da der i SiSoftware Sandra bliver oplyst at:
Name: P4P (Prescott) Pentium 4 3Ghz+ 1.5-1.6V

så under sensors står der:

Cpu temp: 59,5 grader celcius
Auto fan speed control: no
CPU fan speed: 2596rpm
CPU Voltage: 1.38V

da den oplyser at min cpu kører fra 1.5 til 1.6 og jeg så ser hvor meget den egentligt får så får det lige en til at tænke...

Tech-nørd, Gamer - IT all the way!

2

torsdag, 10. juni 2004, 17:37

Tjek BIOS´en ... Der står svarne jo ...

3

torsdag, 10. juni 2004, 17:37

Det har ikke noget at gøre med hvor hurtig den kører, det er mere om hvor meget strøm den får :)

ja hej [smiley_med_briller]

4

torsdag, 10. juni 2004, 17:51

Hmm... var lige inde i BIOS... den skrev: Vcore 1,38V
Fuck hvor er det egentligt et skod mobo jeg har... kan ikke clocke andet end min FSB

5

torsdag, 10. juni 2004, 17:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af Garfield
Hmm... var lige inde i BIOS... den skrev: Vcore 1,38V
Fuck hvor er det egentligt et skod mobo jeg har... kan ikke clocke andet end min FSB

Well. Hvis den er stabil ved 1,38v og ikke booter hist og her, så er det jo fint nok. Ellers må du sætte din VCORE lidt op.... Som du jo nok skal...

btw... Du skal kigge hvad den er indstillet til .... og ikke kun hvad der står den får i oversigten over strøm & temperaturer...

6

torsdag, 10. juni 2004, 18:01

;-) jeg fatter nada... jeg tror ikke engang jeg kan pille ved strømmen i BIOS...
Ang. boot.. så rebooter den lige så snart jeg skal til at spille spil eller andre krævende ting... der er min mistanke dog at det har noget at gøre med varmen på min cpu.. men jeg køber en SP-94 og har bestilt en Titan 92mm blæser dertil... så det burde være klaret...

7

torsdag, 10. juni 2004, 18:03

Citeret

;-) jeg fatter nada... jeg tror ikke engang jeg kan pille ved strømmen i BIOS...
Ang. boot.. så rebooter den lige så snart jeg skal til at spille spil eller andre krævende ting... der er min mistanke dog at det har noget at gøre med varmen på min cpu.. men jeg køber en SP-94 og har bestilt en Titan 92mm blæser dertil... så det burde være klaret...

Det er nok fordi den ikke får nok strøm... Kort og godt ... ;)

Du skal ind og finde ud af HVOR du kan jusere din VCORE i din BIOS .... Den er der et eller andet sted... ;)

8

torsdag, 10. juni 2004, 18:32

jeg p4 3.0E skal have 1.38V fordi jeg har den selv og det er det den får ;)

9

torsdag, 10. juni 2004, 18:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af zweb.dk
jeg p4 3.0E skal have 1.38V fordi jeg har den selv og det er det den får ;)

At DIN er stabil ved 1,38v på DIT system betyder langt fra at hans skal være stabil ved samme volt på hans system. Kunne godt være han skulle hæve volten en meget lille tand for at opnå det samme som du har med dit system ... Nemlig at det er stabilt.

10

torsdag, 10. juni 2004, 18:53

Jeg tror altså ikke jeg kan indstille min Vcore... ang. min CPU temp... så har jeg lige bestilt en SP-94 og AS5 fra pc-cooling

11

torsdag, 10. juni 2004, 22:17

okay den er da også ret varm, hvis de 59,5 grader især hvis det er idle !
og jeg synes nu også at det ikke er ret meget strøm den får, min P4 2,8 får 1,5 standart.
du skulle meget gerne kunne hæve Vcore i din bios, men jeg ville ikke gøre det før du får den nye blæser, da det vil føre til mere varme.

Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII

12

torsdag, 10. juni 2004, 22:33

bruger presshot ikke mindre strøm? :rolleyes:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "rasmusvn" (10.06.2004, 22:34)

13

torsdag, 10. juni 2004, 22:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af rasmusvn
bruger presshot ikke mindre strøm? :rolleyes:

Jo da ;)

14

torsdag, 10. juni 2004, 23:17

Prescott 3GHz bruger mellem 1.25V & 1.525V i følge Intel Spec Finder.

http://processorfinder.intel.com/scripts…=ALL&CorSpd=ALL

hej
Cyclups

15

fredag, 11. juni 2004, 11:32

Ok... nu er den nye køler da bestilt og venter bare på den kommer... imidlertid er der dukket et andet problem op...
Når jeg starter min pc så er der intet skærmbillede...
jeg har en fornemmelse af at det er mig Gfx der er stået af... for hvis jeg hiver skærmstikket ud så kommer der en besked om at jeg skal tjekke mit video cable så skærmen virker... jeg har resettet CMOS 4-5 gange pillet batteriet ud 2 gange hivet strømstikket ud 2 gange hvad sker der? plz hjælp mig...

16

fredag, 11. juni 2004, 14:07

Citeret

Ok... nu er den nye køler da bestilt og venter bare på den kommer... imidlertid er der dukket et andet problem op...
Når jeg starter min pc så er der intet skærmbillede...
jeg har en fornemmelse af at det er mig Gfx der er stået af... for hvis jeg hiver skærmstikket ud så kommer der en besked om at jeg skal tjekke mit video cable så skærmen virker... jeg har resettet CMOS 4-5 gange pillet batteriet ud 2 gange hivet strømstikket ud 2 gange hvad sker der? plz hjælp mig...

Har du mulighed for at teste GFX i en anden maskine??
Og når der intet billede kommer på skærmen, kan den også skyldes en død CPU..

17

fredag, 11. juni 2004, 14:14

1.475 er standard er det ikk??

Og man kan kun clocke P4'ere ved FSB ;o)

18

fredag, 11. juni 2004, 14:16

jeg har IKKE mulighed for at teste GFX'et i en anden maskine... hvordan kan jeg vide hvad der er galt? altså om det er gfx eller cpu??

19

fredag, 11. juni 2004, 14:22

Citeret

jeg har IKKE mulighed for at teste GFX'et i en anden maskine... hvordan kan jeg vide hvad der er galt? altså om det er gfx eller cpu??

Det kan du næsten kun ved at teste det i en anden com.
Du må da have en ven, der lige kan kommer over med hans com, så i kan tjekke det??

20

fredag, 11. juni 2004, 14:32

den nærmeste ven jeg har bor 2 km herfra ;) lidt langt at transportere sin pc med til fods

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.