Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 4. juni 2004, 08:03

Er jeg den eneste der syntes det er lamt at smide en ny standard på markedet som ikke engang er en fuld forbedring af den nuværende ?

PCI-Express 16x kan smide ~75W gennem til grafikkortet (9.9W / 3.3V og 66W / 12V).

PCI-Express-porten kan som sagt trække flere watt gennem sig end AGP-porten, men stadig er det ikke nok til nutidens krævende grafikkort og derfor vil der til at starte med stadig være strømudtag på grafikkortne som tillæg.

" Vi arbejder på en udgave som kan trække mere" ... Hører man så .... Øhhh ja ... Overvejet at vente med at udgive standarden til det så kommer på plads ? :crazyeyes:

Så som altid, så ser det jo ud til at hvis man vil have at PCI-Express-porten skal kunne trække alt den nødvendige strøm gennem porten at så skal man vente ...

Egentlig er det meget fint at strømmen til grafikkortet kommer direkte fra PSU´en og ikke kun gennem bundkortet syntes jeg.

Men så kunne man jo bare udtale at sådan ER det bare og det giver fordele og at folk burde kunne leve med det strømudtag på grafikkortet. Istedet for at sige at der kommer en PCI-Express port engang der kan trækker det hele gennem porten ...

Men kan så godt li at ATI hopper over til Dual-DVI med PCI-Expressen. Det er jo fremtiden og os der stadig fortrækker CRT-skærme bruger jo bare en simpel converter.

Eller er jeg helt forkert på den ? :))

btw ...

- Radeon X800 PRO
- Radeon X800 XT
- Radeon X800 XT Platinum Edition

... Havde ATI ikke slået det sammen så der kun ville være en PRO og en XT på markedet ? ... Mente jeg hørte noget om at PE ville blive droppet og at XT´eren bare ville være PE hvis man ville kunne sige det sådan. Nogen der kan udfylde de huller som også er kendt som Jacob´s hukommelse ? :)) .... til dem som ikke ved det, så er Jacob sgu mig... :O

3

fredag, 4. juni 2004, 08:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af The_Unforgiven
Tror det drejer sig om den evendelige, kedelige , kamp mellem ATI og Nividia.

The_Unforgiven

Tror du har ret :/

Shuttle SN85G4V2 | AMD 64 3200+ | 1024mb Corsair pc4000 Pro | Audigy 2 ZS | POV Geforce 6800 GT

4

fredag, 4. juni 2004, 08:50

Citeret

The_Unforgiven

At PCI-Expressen ikke er færdigudviklet ? 8o

5

fredag, 4. juni 2004, 08:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

The_Unforgiven

At PCI-Expressen ikke er færdigudviklet ? 8o

He he osse det.
Men det gælder om for de 2 firmaer at komme først med det nye , skide være med at det ikke virker optimalt.

The_Unforgiven

6

fredag, 4. juni 2004, 08:57

Citeret

He he osse det.
Men det gælder om for de 2 firmaer at komme først med det nye , skide være med at det ikke virker optimalt.

The_Unforgiven

Ja okey .. Så er jeg med.

Ja, har du jo desværre ret i ... Endnu en grund til at måske være lidt afventende med at hoppe med på den standard ... :boxed:

Hader "børnesygdomme" ... Især de beviste af dem...

7

fredag, 4. juni 2004, 08:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

He he osse det.

The_Unforgiven

Ja okey .. Så er jeg med.

Ja, har du jo desværre ret i ... Endnu en grund til at måske være lidt afventende med at hoppe med på den standard ... :boxed:

Hader "børnesygdomme" ... Især de beviste af dem...

Osse her , er pissetræls på godt jysk.
jeg hopper heller ikke på den galej før de er up to date.
Så om en 6 mdr tid er de vel med?

The_Unforgiven

8

fredag, 4. juni 2004, 09:07

Hvis den eneste forskel er strøm mængden gennem porten, så forstår jeg ikke vi skal have en ny standard ?( Det irreterer ikke mig at trække strøm direkte fra PSU til GFX.

Jeg har ikke fulgt så meget med i det, så jeg ved ikke om der kan komme mere data igennem PCI Express end i AGP. Det må man vel gå ud fra ?(

---
the Duke

9

fredag, 4. juni 2004, 09:18

Men Grill nu vi er ved nye ting , tjek SHG / cpu / Prescott 775.
Den fatter jeg ikke , en cpu Model 580 er en 4 ghz , men åbner man info vindue står der 3600 mhz , lidt nede på siden ??????????????????
Er de begyndt med det samme bæ som AMD , falsk reklame , som det efter min mening er , at skrive XP et eller andet , men egentligt er noget andet.

The_Unforgiven

10

fredag, 4. juni 2004, 09:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af the Duke
Hvis den eneste forskel er strøm mængden gennem porten, så forstår jeg ikke vi skal have en ny standard ?( Det irreterer ikke mig at trække strøm direkte fra PSU til GFX.

Jeg har ikke fulgt så meget med i det, så jeg ved ikke om der kan komme mere data igennem PCI Express end i AGP. Det må man vel gå ud fra ?(

---
the Duke

Båndbreden i PCI-Express er MEGET større end AGP´en. Spørgsmålet er bare hvor stor forskel det kommer til at gøre til at starte med....

Men ja, genere mig heller ikke at trække strøm direkte fra PSU´en. Tværdigmod. Kan faktisk godt li det på den måde.

Citeret

Den fatter jeg ikke , en cpu Model 580 er en 4 ghz , men åbner man info vindue står der 3600 mhz , lidt nede på siden ??????????????????
Er de begyndt med det samme bæ som AMD , falsk reklame , som det efter min mening er , at skrive XP et eller andet , men egentligt er noget andet.

The_Unforgiven

Ved ikke om Intel er begyndt på det endnu, men de havde da planlagt at angive deres CPU´er med en "rating" frem for den faktiske hastighed. Ligesom AMD har gjordt i 100 computer-år ...

Tror det er et modspil på AMD´s optimisme når de har navngivet nogle af deres CPU´er.

Egentlig, så burde de 2 producenter bare sætte sig ned og så finde ud af noget fælles. En omfattende test der tester CPU´en i hovede og røv og så angiver den på en scala fra fx. 1 til 100 ...

Men som altid, så kigger jeg på hastigheden på CPU´en samt størelsen på cachen ... og et par andre småting. Hvis Intel vil kalde min CPU for X-100 eller hvad de nu finder på af sjove ting rører mig ikke så meget for er blevet vant til at høre på folks 2500+ osv ... :crazyeyes: ... Det er bare om at instille hjernen til at læse det der står med småt istedet for overskriften .. Som altid ...

11

fredag, 4. juni 2004, 09:24

Citeret

The_Unforgiven

Ja, det er Intel begyndt på. CPU'en vil ikke længere have navn, som den frekvens de kører med, men de vil fra nu af have et modelnummer som navn. Som AMD har kørt med i lang tid.

Det er slut med "P4 3 GHz" ...

12

fredag, 4. juni 2004, 09:29

Ja de er sgu da tåber.
Os der ved lidt om pc kan ikke sådan røvrendes , men gamle Fru Jensen kan sgu , nejjjjj en 3400Xp , ja go dav do det er kun en ...............
Det er da træls at de hopper på den vogn.
Men ser ret interessant ud det med den cpu og SHG fører , ikke endnu , men kan bestilles, bundkort der kører socket 775 , men kun Intel.
Men DDR2 , er de kommet????

The_Unforgiven

13

fredag, 4. juni 2004, 09:31

Citeret

The_Unforgiven

en amd 64 3400+ svare meget godt til en p4 3,4... måske enda lidt bedre... såååå måske er de de 3.4ghz der er noget bæ :))

P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
Sapphire X800GT
4 X 512 mb DDR400
Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "sol_jakobsen" (04.06.2004, 09:31)

14

fredag, 4. juni 2004, 09:31

Citeret

Ja de er sgu da tåber.
Os der ved lidt om pc kan ikke sådan røvrendes , men gamle Fru Jensen kan sgu , nejjjjj en 3400Xp , ja go dav do det er kun en ...............
Men ser ret interessant ud det med den cpu og SHG fører , ikke endnu , men kan bestilles, bundkort der kører socket 775 , men kun Intel.

The_Unforgiven

Tjek forsidens nyheder (fra i dag) ;)

15

fredag, 4. juni 2004, 09:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af sol_jakobsen

Citeret

The_Unforgiven

en amd 64 3400+ svare meget godt til en p4 3,4... måske enda lidt bedre... såååå måske er de de 3.4ghz der er noget bæ :))

Jeg ved ikke om du læste Xp3400???
Ikke 64 , den kører forresten også kun 2200 hz.
Og jeg kunne ikke finde en Xp3400 , men en 3200 og den kører kun 2200 hz , så bæ er det , kan godt være at man skriver den kører så og så stærkt , men realiteten er at den kører 2200 hz.
Så det er bæ.
Efter min mening.
Man skal skrive hvad det er , ikke hvad man mener den kan.

The_Unforgiven

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "The_Unforgiven" (04.06.2004, 09:43)

16

fredag, 4. juni 2004, 09:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af Ulrik

Citeret

Ja de er sgu da tåber.

The_Unforgiven

Tjek forsidens nyheder (fra i dag) ;)

Havde ikke set det , takker.

The_Unforgiven

17

fredag, 4. juni 2004, 09:49

Både A-Data og Crosair (og sikkert andre) viste allerede på CeBit-messen i Hannover, Tyskland, som var i foråret, at de var klar med DDRII RAM.

Billederne er fra Cebit 2004. Jeg har selv taget dem :dance:

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Ulrik" (04.06.2004, 09:52)

18

fredag, 4. juni 2004, 09:54

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af sol_jakobsen

Citeret

The_Unforgiven

Jeg ved ikke om du læste Xp3400???
Ikke 64 .
Og jeg kunne ikke finde en Xp3400 , men en 3200 og den kører kun 2200 hz , så bæ er det , kan godt være at man skriver den kører så og så stærkt , men realiteten er at den kører 2200 hz.
Så det er bæ.
Efter min mening.
Man skal skrive hvad det er , ikke hvad man mener den kan.

The_Unforgiven

ej det er rigtigt at de gamle barton betegnelser var lidt optimistiske..... det er dog træls at intel går samme vej. det ville være nemmere hvis kun en aktør på markedet brugte pr ratings, eller er snart den eneste mulighed for alle forbrugere at læse en masse gennem arbejdede tests før de har en chance for at vælge....
intel skulle lade den alm ghz betegnelse være, også på de nye sockets… og lade amd om at tilpasse deres rating…..

Man skal dog også lige huske at amds rating blev lavet da intel kørte 533mhz fsb, og der passede den nogenlunde…. Men selvfølgelig ikke ved 800fsb og hyper T.
Det samme kunne jo også ske med de nye sockets hvis intel beholdte den alm. ghz betegnelse…. Så kunne 64 ratingen være overvurderet. Men ratings skal selvfølgelig altid ses som en samtids sammenligning… man kan jo heller ikke sammenligne en p4 3ghz 533fsb mhz, og en p4 3 ghz 800fsb, for så vil 533mhz også være overratet….

P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
Sapphire X800GT
4 X 512 mb DDR400
Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "sol_jakobsen" (04.06.2004, 10:29)

19

fredag, 4. juni 2004, 11:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af Ulrik
Både A-Data og Crosair (og sikkert andre) viste allerede på CeBit-messen i Hannover, Tyskland, som var i foråret, at de var klar med DDRII RAM.

Billederne er fra Cebit 2004. Jeg har selv taget dem :dance:

Heldige skid , he he.
Må være heavven at være der ???

The_Unforgiven

20

fredag, 4. juni 2004, 11:17

Det er bare lidt wierd at de skal skrive en ting , men det er noget hel andet.
Er kun til at gøre folk mere forvirret.
Og så skriver man 4 ghz , men det er sgu kun en 3600???????????????
Hvad formålet er med det , er lidt uvist.

The_Unforgiven

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.