Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 24. maj 2004, 21:05

Der sidder en blæser på min CPU (in-a-box), der sidder en mindre blæser nedenunder (???) og jeg har en passiv køling på mit grafikkort.

Nu larmer den på min CPU ret voldsomt, så den bliver nok skiftet ud med noget mere hardware fra Zalman.

Men jeg kan se at der er flere som snakker om blæsere. Har jeg ret hvis det ikke er nogen af ovenstående i snakker om, men noget helt 4. som er vigtigt?

2

mandag, 24. maj 2004, 21:09

En blæser i sig selv er det sådan set kun bladene og omdrejningen som betyder hvor meget støj den afgiver.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

3

mandag, 24. maj 2004, 21:09

du kunne jo pille den blæser af og se på temp så skal du nok finde ud af hvad den er der for. ;)

4

mandag, 24. maj 2004, 21:10

Den lille blæser du hentyder til er sikkert den der sidder på din nordbro (en af chipsene på dit bundkort)...
Andre blæsere kunne eventuelt være kabinetblæsere... altså blæserer der sørger for at blæse luft ind og nogle der sørger for at puste den varme luft ud igen... Disse blæsere er ikke en 100% nødvendighed, men de er gode af have, specielt når du har passiv GFX-køling ligesom mig... Ellers kan din temperatur inde i kabinettet nemt blive et problem...

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.