Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 24. maj 2004, 18:21

Jeg har lige opgraderet mit Asus Radeon 9600 XT grafikkort med passiv køling fra Zalman, som bare skulle være i en klasse for sig selv.

Men hvad kan jeg egentlig forvente at GPU og RAM kommer til at ligge på i grader?

2

mandag, 24. maj 2004, 18:32

Citeret

Oprindeligt indlæg af XJ600S
Jeg har lige opgraderet mit Asus Radeon 9600 XT grafikkort med passiv køling fra Zalman, som bare skulle være i en klasse for sig selv.

Men hvad kan jeg egentlig forvente at GPU og RAM kommer til at ligge på i grader?

Uden en blæser??? Nok det samme som med stanadrd køleren???

3

mandag, 24. maj 2004, 18:48

Ok, det kunne han vel godt have fortalt mig nede i butikken.

Hvordan kan det være et der i MBM5 og Fuzzy Logic 4 er 5 graders forskel på min CPU? Er det den passive køling der gør mit kabinet så "koldt"? Jf. MBM5 er det kun 14-16 grader.

4

mandag, 24. maj 2004, 19:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af XJ600S

Jeg ville nok købe en tilhørende Zalman blæser med.. Den siger nsæten ikke en lyd på low-noise.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

5

mandag, 24. maj 2004, 19:30

Nu har jeg den gamle model af den zalman monteret på mit GFX... Og jeg har ingen problemer med kølingen overhovedet... Man skal bare sørge for at have rigelig med ventilation i kabinettet... Selv kørrer jeg med 3x80mm ind og 3x80mm ud... Og det har jeg da ingen problemer med...
Synes kun et varmeproblem opstår hvis man i forvejen har en alt for lav ventilation i kabinettet...

6

mandag, 24. maj 2004, 19:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af Cedde
Nu har jeg den gamle model af den zalman monteret på mit GFX... Og jeg har ingen problemer med kølingen overhovedet... Man skal bare sørge for at have rigelig med ventilation i kabinettet... Selv kørrer jeg med 3x80mm ind og 3x80mm ud... Og det har jeg da ingen problemer med...
Synes kun et varmeproblem opstår hvis man i forvejen har en alt for lav ventilation i kabinettet...

Okay.. Men det var også en del ventilation!.. Men nu kan jeg også kun snakke af egne erfaringer med mit GFX... Og det blir RIGTIG lunt uden blæser!.. ;)

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

7

mandag, 24. maj 2004, 19:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af jurban

Citeret

Okay.. Men det var også en del ventilation!.. Men nu kan jeg også kun snakke af egne erfaringer med mit GFX... Og det blir RIGTIG lunt uden blæser!.. ;)

Ja ja... selvfølgelig gør det det! -Det gør mit jo selvfølgelig også! ;)
Men hvis man bare har en smule ventilation i sit kabi (altså langt fra så meget som mit), så har jeg erfaring med at det nok... bare en enkelt 80mm ind i bunden af kabi'et... og en enkelt 80mm ud i toppen... :D

8

mandag, 24. maj 2004, 22:22

Citeret

Citeret

Nu har du også et 9800 Pro som udvikler noget mere varme end et 9600 XT.

9

tirsdag, 25. maj 2004, 08:08

Citeret

Citeret

Slet ikke... Den der zalman ka køle et 9800pro passivt... Så et 9600xt burde være no problem...

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.