Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 23. maj 2004, 20:13

Er der nogen der kan fortælle mig helt præcis hvad "Quadro FX" er og hvad det grafikkort kan.
Den dyreste model koster jo over 10kilo
så et eller andet må den jo kunne :)

Dennis Hansen, dehan.dk

3

søndag, 23. maj 2004, 20:18

ok

Dennis Hansen, dehan.dk

4

søndag, 23. maj 2004, 20:22

Men hvad er det lige der gør, at et "normalt" godt grafikkort ikke kan gøre sådan noget? er det basseret på nogle helt andre chips eller hvordan er det?

5

søndag, 23. maj 2004, 20:26

Hvordan gør et Quadro grafikkort sig i "almindelige" benchmark programmer, og er det godt til spil fx?

6

søndag, 23. maj 2004, 20:37

De rykker somregel fra land i OpenGL, som klart de fleste CAD/3DFX programmer arbejder i.

Hvis du ikke bruger Inventor/3DS MAX/Maya/Solid works eller lignende, så er der absolut ingen fidus i at købe sådan et kort. Det yder som et mid-high end kort gør i spil osv.

7

søndag, 23. maj 2004, 21:09

De yder ikke specielt godt i spil og bencmark men som andre siger hvis du roder med de store programmer er der klart en kæmpe fordel i dem.

Men de er ku ment til prof. brug der er intet at bruge dem til med mindre man virkelig arbejder meget med sådanne programmer.

Hvis man var lidt fix på fingerne var der noget med at 9700pro kunne hw moddes til ATi bud på quadro kort.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

8

søndag, 23. maj 2004, 21:41

quadro kort er baseret på samme chip som geforce, men i quadro kortene er der nogen funktioner der er slået til som gør at store 3d programmer funker ekstra vildt, du ka bruge rivatuner fra www.guru3d.com til at lave dit geforce eller radeon kort om til et af disse professionelle kort, ingen ydelse går tabt i spil, men du ka ikke spille nfs underground med et af disse professionelle kort.

9

søndag, 23. maj 2004, 21:47

Citeret

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
quadro kort er baseret på samme chip som geforce, men i quadro kortene er der nogen funktioner der er slået til som gør at store 3d programmer funker ekstra vildt, du ka bruge rivatuner fra www.guru3d.com til at lave dit geforce eller radeon kort om til et af disse professionelle kort, ingen ydelse går tabt i spil, men du ka ikke spille nfs underground med et af disse professionelle kort.

Du kan godt spille NFU med et gf4 tixxx (quadro) :)

Shuttle SN85G4V2 | AMD 64 3200+ | 1024mb Corsair pc4000 Pro | Audigy 2 ZS | POV Geforce 6800 GT

10

søndag, 23. maj 2004, 22:00

ok, det vidste jeg ikke, men det ka man altså ikke med et "ægte" professionelt kort, det står også i manualen, medmindre de har sendt en patch...

11

søndag, 23. maj 2004, 22:09

Citeret

Hej shahid_2dk !

Dine oplysninger/kommentarer til blandt andet Rivatuner's evne til at "lave dit Geforce eller Radeon kort om til et af de professionelle kort" er grebet ud af den blå luft, og er fuldstændigt ukorrekte.
Det sidste kort man ved hjælp af en lodde-kolbe kunne ændre, var Ati's 9700 pro, efter dette kort var det slut med, uden de store omkostninger, at tilegne sig et FireGL X1, baseret på Ati's VPU FGL™ 9700, blot ved hjælp af lidt lodning.
Med hensyn til Nvidia har det efter Geforce 3 GPU'erne ikke været muligt, at "lave" om på noget som helst, idet forskellene/begrænsningerne i GPU'ernes evne til at bruge instruktioner fra driverne ligger i selve GPU'en.

Hilsen Claus. :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "cvo2004" (23.05.2004, 22:14)

12

søndag, 23. maj 2004, 23:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af cvo2004

Citeret

Hej shahid_2dk !

Dine oplysninger/kommentarer til blandt andet Rivatuner's evne til at "lave dit Geforce eller Radeon kort om til et af de professionelle kort" er grebet ud af den blå luft, og er fuldstændigt ukorrekte.
Det sidste kort man ved hjælp af en lodde-kolbe kunne ændre, var Ati's 9700 pro, efter dette kort var det slut med, uden de store omkostninger, at tilegne sig et FireGL X1, baseret på Ati's VPU FGL™ 9700, blot ved hjælp af lidt lodning.
Med hensyn til Nvidia har det efter Geforce 3 GPU'erne ikke været muligt, at "lave" om på noget som helst, idet forskellene/begrænsningerne i GPU'ernes evne til at bruge instruktioner fra driverne ligger i selve GPU'en.

nå, og hvor har du så fået det fra ?, for man kunne godt flashe sit 9500/9700 til et FireGL X1 ved hjælp af rivatuner, da jeg selv har gjort det ved 9500 kortet, og kender en der gjorde det ved et 9700.
og det har efter sigende altså også kunne lade sig gøre, med geforce 4 ti'kortene, som kunne flashes til Quadro kort.

og så nævne,r han heller ikke noget om, at FX kortene kan flashes, da der nemlig ikke er kommet nogen bioser til dem endnu ;)

13

søndag, 23. maj 2004, 23:17

Citeret

Citeret

Hej shahid_2dk !

Nåeh, jeg er temmelig meget sikker på at der findes en guide til at modde dit Geforce 4 om til et quadro kort, har selv rodet lidt med det efter at mit TI4200 kort begyndte at genkende sig selv som et quadro kort.
Jeg læste indtil flere guides på nettet der omtalte dette softmod.

Abit AA8XE, 3Ghz@4,2Ghz, Leadtek 6600GT Extreme, 2 X 512Mb Corsair XMS PC5400,
2 X WD 160Gb Raid Edition, OCZ Powerstream 520

14

søndag, 23. maj 2004, 23:18

Citeret

Oprindeligt indlæg af GLA
nå, og hvor har du så fået det fra ?, for man kunne godt flashe sit 9500/9700 til et FireGL X1 ved hjælp af rivatuner, da jeg selv har gjort det ved 9500 kortet, og kender en der gjorde det ved et 9700.
og det har efter sigende altså også kunne lade sig gøre, med geforce 4 ti'kortene, som kunne flashes til Quadro kort.

og så nævne,r han heller ikke noget om, at FX kortene kan flashes, da der nemlig ikke er kommet nogen bioser til dem endnu ;)

Må give dig ret i den her, selvom jeg fatter hat af de der high-end rendering kort! for en af mine venner flashede nemlig også sit GF4-TI til et Quadro kort... Men han flashede hurtigt tilbage da der ikke var nogen mærkbar forskel i bencmark...

læskedrik

Gæst

15

mandag, 24. maj 2004, 02:18

Mit gamle Creative GeForce4 ti4600 havde jeg ellers softmodded til Quadro.. og jeg fik en ganske nydelig portion ekstra performance i OpenGL applikationer.. men okay..

16

mandag, 24. maj 2004, 03:31

Citeret

Citeret

Hej shahid_2dk !

Lige et lille link eller 2 - bare sådan til kaste lidt lys over emnet:
http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner_9x00info

Og her et link til et forum hvor der bl.a. står hvordan man gør:
http://forums.guru3d.com/forumdisplay.ph…3b53&forumid=18

Go' fornøjelse ;)

17

mandag, 24. maj 2004, 09:04

jo jo, man kan sagtens ændre efter geforce 3, jeg har selv prøvet, og det virker, mth. til benchmarks så får man altså kun bedre ydelse i opengl programmer osv. hvorfor ikke bare patche når man kan, det virker altid bedre, eller næsten altid ;)

18

mandag, 24. maj 2004, 09:28

Der har der da her på tweak så vidt jeg husker været en guide til hvordan man kunne lave 9700 om til ATi's bud på det.

Det kræver man fjerner køleren er god med lodekolben og for flyttet en lille smd modstand inde ved selve GPU'en.

Det giver bedre yddelse i sådanne programmer men i spil og bench... går yddelsen vist lidt tilbage.

19

mandag, 24. maj 2004, 09:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Der har der da her på tweak så vidt jeg husker været en guide til hvordan man kunne lave 9700 om til ATi's bud på det.

Det kræver man fjerner køleren er god med lodekolben og for flyttet en lille smd modstand inde ved selve GPU'en.

Det giver bedre yddelse i sådanne programmer men i spil og bench... går yddelsen vist lidt tilbage.

Det er overhovedet ikke nødvendigt at fjerne nogen køler eller være god med loddekolben..

Der findes forskellige måder at gøre det på.. Den ene er at lodde løs på bitte små smd modstande, men det ville være pænt dumt når man bare kan enten flashe en ny BIOS eller lave et simpelt softmod som går ud på at snyde driverne...

Asus P5B Deluxe/WIFI
Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
GeForce GTS 285
Antec P182 - Corsair HX520

20

mandag, 24. maj 2004, 12:10

Det er ikke sikkert at den for helt samme effekt efter om man laver soft eller hard-ware mod.

Kan godt være man kan snyde kort ved jeg godt gør det jo selv med mit kort.

Men om du kan få fuld yddelse som de dyre kort er nok ikke sikkert.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.