21

lørdag, 22. maj 2004, 21:16

Købkøb. Din PSU skal i hvertfald hvis du vil have høj vdimm, det kommer jo meget an på hvilke ram du har(skal ha), men når du nu alligevel ligger og modder kan man lige så godt ordne det hele ;)

3.2 EE ES 30s - FX51 28s - 3.2E@4.7

22

lørdag, 22. maj 2004, 21:21

Citeret

Oprindeligt indlæg af Djake
Købkøb. Din PSU skal i hvertfald hvis du vil have høj vdimm, det kommer jo meget an på hvilke ram du har(skal ha), men når du nu alligevel ligger og modder kan man lige så godt ordne det hele ;)

Har lige fået et par mushkin pc3500 level2...

Hvor høj Vdimm... Jeg tænkte bare på 3.3-3.4V?? Skal der moddes på PSU for det??? Og hvordan foregår det modd?? Synes ikk jeg har set noget om det... Hehe...

23

lørdag, 22. maj 2004, 21:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af købkøb

Citeret

Hvor høj Vdimm... Jeg tænkte bare på 3.3-3.4V?? Skal der moddes på PSU for det??? Og hvordan foregår det modd?? Synes ikk jeg har set noget om det... Hehe...

Vil anbefale dig at modde din psu, så kan du også give dem lidt mere ;) Har heller ikke rigtig fundet nogen god guide til antec, men kan tage nogle billeder af min når min computer kommer tilbage.. Den står inde hos petter og taber gassen ;(

3.2 EE ES 30s - FX51 28s - 3.2E@4.7

24

lørdag, 22. maj 2004, 21:30

Citeret

Citeret

Citeret

Vil anbefale dig at modde din psu, så kan du også give dem lidt mere ;) Har heller ikke rigtig fundet nogen god guide til antec, men kan tage nogle billeder af min når min computer kommer tilbage.. Den står inde hos petter og taber gassen ;(

Det var sq lidt nederen... Men er der noget der skal loddes eller skal det bare udskiftes noget eller hvordan???

Har ikke lige moddet noget op til nu men overvejer det da ...

25

lørdag, 22. maj 2004, 22:42

psu er nu ret nem at modde.. der skal klippes en ledning og loddes en fast modstand + en variabel modstand ind, og så skal det føres til jord.. er det anderledes for Antec?? det har jeg aldrig hørt :crazyeyes:

26

søndag, 23. maj 2004, 23:15

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af s0me1

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af WiruZDK
jeg er helt vildt efter at få lavet alle de mods der dog skal laves på det board men kan jeg ikke sende det ind til en butik og få dem lavet eller er det noget man skal gøre privat da det jo er en firma fejl med den VTT :(

her er links til alle mods :

http://www.thelab.gr/reviews/ic7mods_en1.php

øøhmm... Du kan godt sende det til Abit... Så fikser de det... Men folk der har fået det gjort har oplevet at pga de fjerner en eller anden ting så OC'er boardet ikke lige så godt...

Men bare skru dine volt op til 3.2 der virker din VTT ;o)

Uanset Vdimm, for du ikke din VTT over 1.4, på et unmodded kort..

Citeret

VTT (1/2 Voltage of Vmem)

VTT is the voltage, which feeds the Rams with the HALF of the Vmem (Vdimm). It is wise to be ½ the Vmem. If we raise the Vmem up to 3.2Volts or more but the VTT is only 1.38Volts, then our Rams will go higher BUT NOT high enough as they will be if we raise the VTT as well…This mod is NOT easy and we HAVE to cut a trace in order to do it….

Hmm... Sikker på det også gælder for et max3??? Ved ihvertifaldet at ALLE siger at Vdimm er ustabilt fra 2.9-3.1... Har selv testet ;o)

Men hvis du sætter Vdimm til 3.2 kører det bare ;o)

hmmm..
Mit max3 vil nu ikke køre 3.2 volt, eller alt andet over 2.8 stabilt.. Hvis jeg sætter den til 3.2 falder den til 2.95 volt..
3.3volt fra PSU ligger på 3.45 HELE tiden.

27

mandag, 24. maj 2004, 00:12

noxon jeg vill prøve at finde en guide til vtt mod, bruge dens målepunkt, og måle efter når den står på 3.2v.. det er den eneste måde at vide det på..
så kunne du jo også måle vdimm..

28

mandag, 24. maj 2004, 15:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af SlackeR
noxon jeg vill prøve at finde en guide til vtt mod, bruge dens målepunkt, og måle efter når den står på 3.2v.. det er den eneste måde at vide det på..
så kunne du jo også måle vdimm..

Tak, det ville være rart.. Har ikke selv kunnet finde en guide til max3..
For det kan sq ikke passe mobo undervolter 500mv

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "noxon" (24.05.2004, 15:23)

29

mandag, 24. maj 2004, 17:14

prøv dog denne komplette mod side

Who am I?

30

mandag, 24. maj 2004, 18:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
prøv dog denne komplette mod side

Ja den har jeg kigget på, men vidste ikke lige om layoutet er det sammen som på IC7-MAX3

31

mandag, 24. maj 2004, 18:35

HIPRO 5 lavede også en guide til max3 ;o)

på xs.org under deres modd side er der en tråd der KUN er om IC7 og max3 mobo's...

32

mandag, 24. maj 2004, 21:45

Citeret

Det holder jeg mig vist lidt fra... Hehe...

Djake.. Hvis jeg gerne ville nå 255+FSB på mine ram er det så nok med Vdimm??? Eller skal VTT også have en tur og også PSU???

Der lyder nemmere, så du ikke behøver bygge en helt ny comp. hvis du køber nogle nye RAM klodser der clocker væsentlig bedre og ved lavere timings ligeledes:

http://www.anandtech.com/memory/showdoc.html?i=2019&p=11

http://www.anandtech.com/memory/showdoc.html?i=2019&p=12

Bemærk at OCZ 4200 EL kun kræver 2.85 V ved. DDR 560.

Nyt AMD system - under konstruktion

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.