Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 21. maj 2004, 22:01

jeg er helt vildt efter at få lavet alle de mods der dog skal laves på det board men kan jeg ikke sende det ind til en butik og få dem lavet eller er det noget man skal gøre privat da det jo er en firma fejl med den VTT :(

her er links til alle mods :

http://www.thelab.gr/reviews/ic7mods_en1.php

| A64 3500+ 2.2@ 2.7 @ 1:1
| Asus A8V *Vdimm mod* *Vcore drop mod*
| 2x256 HyperX @ BH5 *2225 @ 240fsb @ 3.2v
| super tornado 400W @ *3.3 mod 3.8v *

2

fredag, 21. maj 2004, 22:04

BTW - hvis der er nogen som har lavet disse mod eller kan lave dem vil jeg meget gerne give noget for det hvis der var en som kunne hjælpe med det :(

Silent Bob

Gæst

3

lørdag, 22. maj 2004, 00:48

Vil også gerne ha lavet det VTT mod.. Er bare ikke så glad for at lodde i et 1.5k kort..

Men Djake her fra sitet, har lavet en række af hipro5's mods.. Bland andet vtt moddet :)

4

lørdag, 22. maj 2004, 09:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af s0me1
Vil også gerne ha lavet det VTT mod.. Er bare ikke så glad for at lodde i et 1.5k kort..

Men Djake her fra sitet, har lavet en række af hipro5's mods.. Bland andet vtt moddet :)

ja jeg skal også lige have snakket med ham idag !

men jeg ville godt lige vide hvad er det egentlig VTT gør.... altså hvad er det for en spænding osv !

5

lørdag, 22. maj 2004, 10:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af WiruZDK
men jeg ville godt lige vide hvad er det egentlig VTT gør.... altså hvad er det for en spænding osv !

det står her ;)

http://www.thelab.gr/reviews/ic7mods_en10.php

den virker lidt som et "vdimm-mod-2" ... :crazyeyes:

6

lørdag, 22. maj 2004, 15:44

Citeret

jeg er helt vildt efter at få lavet alle de mods der dog skal laves på det board men kan jeg ikke sende det ind til en butik og få dem lavet eller er det noget man skal gøre privat da det jo er en firma fejl med den VTT :(

øøhmm... Du kan godt sende det til Abit... Så fikser de det... Men folk der har fået det gjort har oplevet at pga de fjerner en eller anden ting så OC'er boardet ikke lige så godt...

Men bare skru dine volt op til 3.2 der virker din VTT ;o)

Silent Bob

Gæst

7

lørdag, 22. maj 2004, 16:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af købkøb

Citeret

øøhmm... Du kan godt sende det til Abit... Så fikser de det... Men folk der har fået det gjort har oplevet at pga de fjerner en eller anden ting så OC'er boardet ikke lige så godt...

Uanset Vdimm, for du ikke din VTT over 1.4, på et unmodded kort..

Citeret

VTT (1/2 Voltage of Vmem)

VTT is the voltage, which feeds the Rams with the HALF of the Vmem (Vdimm). It is wise to be ½ the Vmem. If we raise the Vmem up to 3.2Volts or more but the VTT is only 1.38Volts, then our Rams will go higher BUT NOT high enough as they will be if we raise the VTT as well…This mod is NOT easy and we HAVE to cut a trace in order to do it….

8

lørdag, 22. maj 2004, 18:39

Citeret

Citeret

Citeret

Uanset Vdimm, for du ikke din VTT over 1.4, på et unmodded kort..

Citeret

VTT (1/2 Voltage of Vmem)

VTT is the voltage, which feeds the Rams with the HALF of the Vmem (Vdimm). It is wise to be ½ the Vmem. If we raise the Vmem up to 3.2Volts or more but the VTT is only 1.38Volts, then our Rams will go higher BUT NOT high enough as they will be if we raise the VTT as well…This mod is NOT easy and we HAVE to cut a trace in order to do it….

Hmm... Sikker på det også gælder for et max3??? Ved ihvertifaldet at ALLE siger at Vdimm er ustabilt fra 2.9-3.1... Har selv testet ;o)

Men hvis du sætter Vdimm til 3.2 kører det bare ;o)

9

lørdag, 22. maj 2004, 18:48

Citeret

Hmm... Sikker på det også gælder for et max3??? Ved ihvertifaldet at ALLE siger at Vdimm er ustabilt fra 2.9-3.1... Har selv testet ;o)

Høm ... Skal dine RAM have 3,2v for at køre 504 Mhz med 3-4-3-7 timings ? 8o 8o 8o

De burde da kunne køre med bedre timings end det, højere hastighed ved lavere volt ... Eller er de virkelig skod ? 8o

10

lørdag, 22. maj 2004, 19:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

Høm ... Skal dine RAM have 3,2v for at køre 504 Mhz med 3-4-3-7 timings ? 8o 8o 8o

De burde da kunne køre med bedre timings end det, højere hastighed ved lavere volt ... Eller er de virkelig skod ? 8o

CPU'en sætter grænsen... Og PC4000 er bare ikke glade for lave timings... Men Max3 har som sagt et problem mellem 2.9 og 3.1V... Derfor kører jeg 3.2... Og de har været oppe og køre 542Mhz... Men det er som sagt CPU der ikke gider over 253FSB ved luft...

11

lørdag, 22. maj 2004, 19:19

Citeret

CPU'en sætter grænsen... Og PC4000 er bare ikke glade for lave timings... Men Max3 har som sagt et problem mellem 2.9 og 3.1V... Derfor kører jeg 3.2... Og de har været oppe og køre 542Mhz... Men det er som sagt CPU der ikke gider over 253FSB ved luft...

Yes Yes ... Havde regnet med at det var CPU´en der sagde stop for flere Mhz, men hvorfor ikke CAS 2,5 osv i det mindste ? .... 504 Mhz med de CAS-3 timings burde de da kunne køre med 2,8-2,9 volt ?... Kender ikke så meget til ADATA ... Fortrækker mine egne RAM. :))

12

lørdag, 22. maj 2004, 19:22

Citeret

Citeret

Yes Yes ... Havde regnet med at det var CPU´en der sagde stop for flere Mhz, men hvorfor ikke CAS 2,5 osv i det mindste ? .... 504 Mhz med de CAS-3 timings burde de da kunne køre med 2,8-2,9 volt ?... Kender ikke så meget til ADATA ... Fortrækker mine egne RAM. :))

Dine egne :D Hehe lyder som noget hjemmelavet :D

Men som jeg sagde lige før... Pc4000 HADER lave timings... Mine kan ikke engang boot ved 2-2-2-5@166Mhz... Hehe...

Men ja de kan køre de her hastigheder ved 2.8volt... Men fortrækker bare 3.2 da jeg har prøvet at skubbe CPU'en lidt igår og foregårs...

Min GPU er også kommet 9Mhz højere.. og ram er kommet 8Mhz op... Lidt mærkeligt da den maxede TOTALT ud før... Måske pga jeg gav AGP porten 1.65V istedet for 1.55??? Men troede ikke at AGPV påvirkede GPU og ram... Hehe... Der kan man bare se....

13

lørdag, 22. maj 2004, 19:23

Citeret

Citeret

Det er også fede ram:D Er dog bange for jeg har brændt mine 2*512 corsair pc4000 af. De har aldrig ville boote med mere end 2.8v, men skulle lige lege lidt og gav dem så 3.6v, det gik også godt, men nu er de pænt fucked ;( Den gider ikke starte med begge blokke.... Underlige ram :))

3.2 EE ES 30s - FX51 28s - 3.2E@4.7

14

lørdag, 22. maj 2004, 19:32

Citeret

Dine egne :D Hehe lyder som noget hjemmelavet :D

Men som jeg sagde lige før... Pc4000 HADER lave timings... Mine kan ikke engang boot ved 2-2-2-5@166Mhz... Hehe...

Men ja de kan køre de her hastigheder ved 2.8volt... Men fortrækker bare 3.2 da jeg har prøvet at skubbe CPU'en lidt igår og foregårs...

Min GPU er også kommet 9Mhz højere.. og ram er kommet 8Mhz op... Lidt mærkeligt da den maxede TOTALT ud før... Måske pga jeg gav AGP porten 1.65V istedet for 1.55??? Men troede ikke at AGPV påvirkede GPU og ram... Hehe... Der kan man bare se....

HeHe... Ja, har PC4000 RAM ... VED godt de ikke kan køre 2-2-2-5 ... Var heller ikke det jeg skrev vel ?... Kig igen ... Skrev CAS 2,5... og nej, det betyder IKKE 2,5-2-2-5 ... :))

Men fair nok hvis du tror at give unødvendige volt er en god løsning ... Skal ikke blande mig eller noget... *G* :]

Citeret

Oprindeligt indlæg af Djake
Det er også fede ram:D Er dog bange for jeg har brændt mine 2*512 corsair pc4000 af. De har aldrig ville boote med mere end 2.8v, men skulle lige lege lidt og gav dem så 3.6v, det gik også godt, men nu er de pænt fucked ;( Den gider ikke starte med begge blokke.... Underlige ram :))

Hm ja ... Hvad er man så hvis man bare giver RAM flere volt uhæmmet / uden omtanke ? .... Gælder jer begge ... :))

15

lørdag, 22. maj 2004, 19:42

Hehe... Har ikk prøvet ved lavere tmings@253Mhz... Har ikke rigtig fået testet ret meget med den her CPU...

Men jeg gav dem volt pga at jeg testede med min cpu for at se oms jeg kunne nå højere... Så ville jeg bare være 100% sikker på at ram ikke stoppede :D hehe...

Men de der ram har nået 3-4-3-7@271Mhz...

Skal bare have lavet et par Vmodds så håber jeg på at få mine BH-5 op på 253Mhz@2-2-2-5...

16

lørdag, 22. maj 2004, 19:57

Hehe ville bare prøve at nå 300+mhz på dem.. De kørte 275 ved 2.8v.. Men så må det evt blive med én blok..

Silent Bob

Gæst

17

lørdag, 22. maj 2004, 20:06

Citeret

Hehe ville bare prøve at nå 300+mhz på dem.. De kørte 275 ved 2.8v.. Men så må det evt blive med én blok..

Må jeg kondolere ;(

Men findes der ikke et mod "ala Vdroop", som kan stabilisere vcoren på max3 ?
Min vcore kan i værste tilfælde godt falde 0.07 (fra hvad jeg har sat den til i bios..) Det virker måske ikke af meget, men det har meget at sige når jeg går over 3.8Ghz :dots:

18

lørdag, 22. maj 2004, 20:11

Citeret

Okey ... Tænkte nok det var noget i den retning. ;)

Ja, mine kan ihvertfald også køre 540 Mhz, men holder dem på 520 Mhz pga. min CPU har det bedre der IMO.

Men igen ... ;) ... Kun dem som går for langt ud ved hvor langt de kan gå ...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (22.05.2004, 20:34)

19

lørdag, 22. maj 2004, 21:10

Citeret

Citeret

Må jeg kondolere ;(

Men findes der ikke et mod "ala Vdroop", som kan stabilisere vcoren på max3 ?
Min vcore kan i værste tilfælde godt falde 0.07 (fra hvad jeg har sat den til i bios..) Det virker måske ikke af meget, men det har meget at sige når jeg går over 3.8Ghz :dots:

Jo det gør der faktisk. Men det er lidt ekstreme mods, og de har ikke noget navn. Jeg har fået lavet et par af dem på mit max3.. De er også i hipros guide..

http://www.thelab.gr/reviews/ic7mods_en18.php Den har jeg fået lavet..

Grilrotten.. Hehe ja man skal jo lige prøve ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Djake" (22.05.2004, 21:11)

20

lørdag, 22. maj 2004, 21:13

Det holder jeg mig vist lidt fra... Hehe...

Djake.. Hvis jeg gerne ville nå 255+FSB på mine ram er det så nok med Vdimm??? Eller skal VTT også have en tur og også PSU???

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.