21

tirsdag, 11. maj 2004, 23:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mougue
Så er tiden snart inde til at kæresten skal tage afgang på arkitektskolen.... :clap:

Og til det skal der bruges:

:T EN MONSTER COMPUTER :T (god undskyldning ik')

Den skal rendere de vildeste sekvenser og arbejde seriøst godt under 3dstudie, autocad, formZ.... you name it!

Så hvad skal jeg bygge.... penge er NÆSTEN underordnet (hvad gør man ikke for kærligheden ;) )
Men som det fremgår er den primært til større renderings opgaver. Lige nu sidder hun med et dual xp 2000 system og det er altså bare ikke nok :dots:
Overvejer XEON system men er der noget at hente der?

Kom med nogle fede/ gode forslag inden for de næste par dage/ uger så vil jeg tage evt. idéer til grundig eftertanke....

THX

:)) Jeg har et PNY/Nvidia Quadro FX2000, og kikker i øjeblikket på et Quadro 4000, så det betyder, at FX2000 kortet er tilsalg.
Vejledende pris for dette PNY FX2000 kort er 14.799-hos SHG.
Kortet et testet/beskrevet hos Onkel Tom under grafikkort (jeg kan desværre ikke få et direkte link til at fungerer).
Kortet er absolut High-end til de programmer du nævner i forbindelse med din kæreste's studier.
Er du interesseret, så kontakt mig, og vi kan finde ud af et eller andet.
Kortet er som nyt, med original emballage og tilbehør.

Hilsen Claus. :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "cvo2004" (11.05.2004, 23:28)

22

søndag, 23. maj 2004, 13:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af cvo2004

Citeret

Så er tiden snart inde til at kæresten skal tage afgang på arkitektskolen.... :clap:

Og til det skal der bruges:

:T EN MONSTER COMPUTER :T (god undskyldning ik')

Den skal rendere de vildeste sekvenser og arbejde seriøst godt under 3dstudie, autocad, formZ.... you name it!

Så hvad skal jeg bygge.... penge er NÆSTEN underordnet (hvad gør man ikke for kærligheden ;) )
Men som det fremgår er den primært til større renderings opgaver. Lige nu sidder hun med et dual xp 2000 system og det er altså bare ikke nok :dots:
Overvejer XEON system men er der noget at hente der?

Kom med nogle fede/ gode forslag inden for de næste par dage/ uger så vil jeg tage evt. idéer til grundig eftertanke....

THX

:)) Jeg har et PNY/Nvidia Quadro FX2000, og kikker i øjeblikket på et Quadro 4000, så det betyder, at FX2000 kortet er tilsalg.
Vejledende pris for dette PNY FX2000 kort er 14.799-hos SHG.
Kortet et testet/beskrevet hos Onkel Tom under grafikkort (jeg kan desværre ikke få et direkte link til at fungerer).
Kortet er absolut High-end til de programmer du nævner i forbindelse med din kæreste's studier.
Er du interesseret, så kontakt mig, og vi kan finde ud af et eller andet.
Kortet er som nyt, med original emballage og tilbehør.

Hilsen Claus. :)

Hej Mougue! :D

Jeg har desværre ikke set din PM før nu, og jeg undskylder dette meget :O
Jeg har sendt dig en PM.

Hilsen Claus :]

23

søndag, 23. maj 2004, 14:19

Hvis det er til kæresten - går udfra hun vægter design ret højt ligesom alle andre kvinder - er der imho ingen vej uden om den nye Iwill dual opteron barebone!
Har selv kigget på den hele natten. Og læst en del tests hvor dual opteron smadrer Xenon for hårdt til en noget lavere pris!
Den ondeste vil jeg mene er;
Iwill ZDMAX dp, dual opteron med Nforce3-250GB mobo.
2x Opteron 248 (identisk med FX-51) :clap:
2X WD raptor 74gb i raid 0 - evt. 2x 73gb Segate Cheetah 15k.3 15.000rpm scsi diske og en LSI 21230 raid-controller.
2x 512mb Corsair RE-LLPT pc3200 ECC (evt. 2x1gb)
1x ATI X800pro/XT så kan hun også game lidt ;) er desværrre ik inde i de proff gfx!

Skal næste ha en TFT når det er så lækker/smart comp.

Det er ihvertfald hva der står øverst på min næste ønskelinste :T
Så har hun en mega motherfucka maskine der fylder nada og ser hammer godt ud! og den kan snuppe alt hvad du smider efter den!!
Bare forestil dig et system med 2 stk FX-51 processor :clap:
Ellers kan jeg anbefal Dell P1130 21" CRT - som jeg selv har.

24

søndag, 23. maj 2004, 14:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af ø
Hvis det er til kæresten - går udfra hun vægter design ret højt ligesom alle andre kvinder - er der imho ingen vej uden om den nye Iwill dual opteron barebone!
Har selv kigget på den hele natten. Og læst en del tests hvor dual opteron smadrer Xenon for hårdt til en noget lavere pris!
2X WD raptor 74gb i raid 0 - evt. 2x 73gb Segate Cheetah 15k.3 15.000rpm scsi diske og en LSI 21230 raid-controller.
1x ATI X800pro/XT så kan hun også game lidt ;) er desværrre ik inde i de proff gfx!

Så har hun en mega motherfucka maskine der fylder nada og ser hammer godt ud! og den kan snuppe alt hvad du smider efter den!!

Hej Ø !

Spillekort er i forbindelse med professionelle applikationer fuldstændigt ubrugelige, og dette gælder såvel Nvidia som Ati, 6800ultra eller 800XT.
Den måde hvorpå spille-kortene udnytter driver rutinerne på, er ganske enkelt ikke optimerede til store grafiske programmer.
Proff kortene vil typisk være flere hundrede procent hurtige til disse programmer.

Hilsen Claus :)

25

søndag, 23. maj 2004, 14:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af ø

Heysa...

Tak for dit review.... men jeg faldt sku over to xeon 2.8 533 til 1400,- stk'et... så dem har jeg købt :crazyeyes:

Dog er jeg lidt tilbageholden med køb af mobo. Kigger en del på Asus's PC-DL Deluxe, men har slet ikke besluttet mig endnu...!
Kan med d.o. bundkort kun se det positive men prisen er alt for billig :T Er dog sikker på jeg ikke vil benytte SCSI kun raptor i raid. Så hvorfor ikke DET kort (you tell me :] ) Så her på Tweak.dk ( :clap: ) en test af et Iwiil mobo, men kan ikke finde det til salg nogen steder ?( 8o ?(

Ang. grafik kort har jeg stadig ikke bestemt mig... selvfølgelig kunne det være fedt med det nyeste nye, men på den anden side HVORFOR? når den jo, i første omgang, ikke skal bruges til spil.

Tak for response... ALLE SAMMEN :clap: (fortsæt endelig)

26

søndag, 23. maj 2004, 14:59

tag et smut ind forbi xtremesystem.org/Forums og søg lidt rundt på det Asus mobo og Iwill. Der synes at være en klart tendens til at alle anbefraler det Iwill. Hvis du kan vente lidt er der vist et nyt mobo fra Iwill på gaden om et par uger

27

søndag, 23. maj 2004, 16:26

af Mobo og anbefale kan jeg godt anbefale asus pc-dl deluxe det er et fint og godt bundkort godt nok ikke de vildeste oc muligheder men man kn sagtens lave et pænt oc så det vil jeg da nok vælge hvis det var.

og af gfx kort så vil jeg da vælge et 3DLABS WILDCAT 3 det er nok et af de vildeste kort til de tunge 3dprog men koster også kassen kunne ikke lige finde nogle forhandler af det i dk...

28

søndag, 23. maj 2004, 16:31

UWSCSI 2 320 15.000 rpm glas 73 giga 3 stk i raid.. :T

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Meinder" (23.05.2004, 16:31)

29

søndag, 23. maj 2004, 16:49

Citeret

Oprindeligt indlæg af meinder

....... øhhh ok.... tror jeg nok :roller:

30

søndag, 23. maj 2004, 17:06

Citeret

Citeret

....... øhhh ok.... tror jeg nok :roller:
'

Forvirret, så se næste afsnit.

Hej igen Mougue.

Du kan snildt bruge flere hundrede tusinde kroner på sådan en maskine, men mindre kan også gøre det.
At flytte/skifte til scsi320 med eksempelvis Seagate's Cheetah 15K3. 15K omdrejninger, kan godt anbefales, jeg bruger selv denne konstallation med 5 stk. 15K3'er, men det koster, og skulle jeg investerer idag, ville jeg nok sparer pengene, og købe WD Raptor'er, har prøver disse, og de fungerer upåklageligt og pålideligt til alle disse opgaver.

Hilsen Claus.

31

søndag, 23. maj 2004, 17:53

Ja de vilde være ok.. Jeg har selv nogle 15.000.- og de snorer meget rundt, og larmer en del.. men ja et max 4 stk sata diske på RAID vilde helt i orden.. ved 5 diske er der ikke videre hastighed at hente.

Abit IC7 MAX 3 ( for det kan kører med højre ram volt 3.2 ), Quardro gfx, og en p4 3.4 Ghz extreme med 2 mb. cash. til små 7000.-, 2 eller 4 giga ram pc 4000 sfb 500, en god 21" ftf skærm, 4 x 250 giga sata raid 480 watt strømforsygning.

Hvis du skal have det extreame, så køb det nye Iwill dual xeon bundkort, to stk cpuer, 4 giga ram ecc, så vil det bare køre for dig..

Dette indlæg er blevet redigeret 5 gange, senest redigeret af "Meinder" (23.05.2004, 18:24)

32

søndag, 23. maj 2004, 18:11

Citeret

Oprindeligt indlæg af ø
tag et smut ind forbi xtremesystem.org/Forums og søg lidt rundt på det Asus mobo og Iwill. Der synes at være en klart tendens til at alle anbefraler det Iwill. Hvis du kan vente lidt er der vist et nyt mobo fra Iwill på gaden om et par uger

Grunden til at folk på XS er vilde med Iwill, er at (i hvert fald det nye) kan man OC til der står røg ud af ørerne... AGP/PCI lås samt en masse andre rigtig nice features.
PC-DL (som jeg selv havde) er et afsindigt godt og stabilt kort.. også selvom man ikke kan låse AGP/PCI (eller er der noget med at man godt kan det i den nye version der er kommet?)

Mit valg ville være PC-DL.. der er prisen også til at have med at gøre.. og det er til at få i DK.

33

mandag, 24. maj 2004, 06:13

Citeret

Abit IC7 MAX 3 ( for det kan kører med højre ram volt 3.2 ), Quardro gfx, og en p4 3.4 Ghz extreme med 2 mb. cash. til små 7000.-, 2 eller 4 giga ram pc 4000 sfb 500, en god 21" ftf skærm, 4 x 250 giga sata raid 480 watt strømforsygning.

Hvis du skal have det extreame, så køb det nye Iwill dual xeon bundkort, to stk cpuer, 4 giga ram ecc, så vil det bare køre for dig..

Hej meinder!

Jeg overvejede på et tidspunkt også en P4Ee grundet den større cache, men som sagt faldt.... :dance: .... jeg over to billige xeon procesorer. Så alt andet ville være dumt på nuværende tidspunkt :crazyeyes:

Ellers Tak!!!!

--------> Så lige nu ER jeg faktisk på vej mod dit "extrame"... mangler bare mobo og nogle af Rammene (mb)
Dog tror jeg medhensyn til Ram valg det bliver non-ECC, da jeg ikke kan se fordelen ved at køre med ECC :boxed:

34

mandag, 24. maj 2004, 07:25

De ecc ram er også mere til meget hurtigt arbejde, fra servere som skal kunde rette sig selv så det ikke kikser i arbejdet.. Men ja ddrram er også ok så skal det nok være de der pc 4000 sfb 500 og hvis det kræver RIGTIGT MEGET grafikarbejde så skal du no tænke på at købe 2 Giga ram 1 er for lidt tror jeg, kommer jo and på hvad for brogrammer hun skal bruge på sammen tid.. der skal sikkert være 3-4 store programmer.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Meinder" (24.05.2004, 07:28)

35

mandag, 24. maj 2004, 09:44

Du har CPU'erne så dem springer jeg let over ( kender du stepping på dem? M0 ? )

Videre til bundkortet.. Jeg vil anbefale iWill DH800 hvis du er frisk på overclocking og/eller du har brug for 64bit PCI-X : iWill DH800

Hvis du er frisk på at modde så kan du få utroligt meget ud af dette bundkort.. Både høje CPU hastigheder men også en høj FSB ( mener at vores egen tweak.dk ligger over 250 MHz PT ) hvilket selvfølgelig giver en ( much needed ) forøgelse i båndbredde..

Mht. RAM .. 2 GB skal du have.. køb god Cas2 PC3200 hvis du ikke har tænkt dig at modde, og PC4000 ( minimum ) hvis du er frisk på at modde..

harddiske og grafikkort har du styr på.. Held og lykke

P.S. Jeg er midundelig.. må jeg ikke også være din kæreste? :D

Asus P5B Deluxe/WIFI
Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
GeForce GTS 285
Antec P182 - Corsair HX520

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "spazoid" (24.05.2004, 09:45)

36

mandag, 24. maj 2004, 16:31

Citeret

P.S. Jeg er midundelig.. må jeg ikke også være din kæreste? :D

:O Ses på lørdag :O

Med hensyn til rammene regner jeg stærkt med at købe 2 ekstra 512mb A-DATA vitesta (PC4000) klodser (udover dem jeg har i den ene maskine... får snart nogle Mushkin :evil: )
De køre godt nok ikke CAS2 men har fantastisk båndbrede..... og kører virkelig fedt!

37

mandag, 24. maj 2004, 16:52

Citeret

De køre godt nok ikke CAS2 men har fantastisk båndbrede ..... og kører virkelig fedt!

Det er også det der tæller ... ;) ...

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.