Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

25

tirsdag, 4. maj 2004, 23:15

Helt klart X800 på grund af et strømforbrug på ca. det halve og dermed også udvikling af væsentlig mindre varme.

Jeg har efterhånden være igennem alle test...Far Cry i 1600*1200 med alt slået til sparker røv - Endnu en lussing til Nvidia :camp:

Nyt AMD system - under konstruktion

26

onsdag, 5. maj 2004, 11:58

tjaa ved ikke rigtigt vilket kort jeg skal stemme på så lader helt vær :) venter til at kommer nogle ordenlige tests der er til at stole på ;)

27

onsdag, 5. maj 2004, 12:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af c-k
tjaa ved ikke rigtigt vilket kort jeg skal stemme på så lader helt vær :) venter til at kommer nogle ordenlige tests der er til at stole på ;)

Enig med CK men tror det blir ATI igen.....

Battlefield 3 - because i'm worth it

28

onsdag, 5. maj 2004, 12:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af OC Canterwood
Helt klart X800 på grund af et strømforbrug på ca. det halve og dermed også udvikling af væsentlig mindre varme.

Jeg har efterhånden være igennem alle test...Far Cry i 1600*1200 med alt slået til sparker røv - Endnu en lussing til Nvidia :camp:

Så stor er forskellen alså ikke på Strømforbrug

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Wolf_of_dk" (05.05.2004, 17:22)

29

onsdag, 5. maj 2004, 14:40

Lad os nu lige kunne købe kortene inden vi bestemmer os, det plejer at være meget godt lige at hører fra nogen der har prøvet kortet selv..!

Don't get mad, get even...

30

onsdag, 5. maj 2004, 15:14

religion.......
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/05/05/1323191
en rigtig god opsamling på det hele (undtagen 6800UE)

Uden FSAA og ANI:
6800 Ultra er 8% hurtigere i gennemsnit end X800Pro.

Med 4xFSAA og 8-16xANI:

6800 Ultra er 9% hurtigere i gennemsnit end X800Pro.

dog er 800xtp 13% hurtigere end 6800U med 4xFSAA og 8-16xANI, dette kort skal dog også testes mod 6800UE...

6800U vil nok hente 800xtp uden fsaa osv. men kan næppe hente forspringet på de 13% med fsaa slået til......

hmmmmm prisen er hvis den faktore der kommer til at spille størst rolle hos mig.... fps pr. buck.....

P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
Sapphire X800GT
4 X 512 mb DDR400
Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet

31

onsdag, 5. maj 2004, 17:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk

Citeret

Oprindeligt indlæg af Evilbone
jeg har nu altid godt kunne li rødhåret piger... så jeg stemte på ATI :T

Også mig :T og jeg er til Nvidia :O

Hehe... Så vi da 3 ;o)

Har selv en kæreste med rødt hår ;o)

Men har da 200% stemt på ati X800pro ;o)

Selvom jeg IKKE synes de 2 burde sammenlignes... X800XT er jo ret meget federe end 6800UE ;o)

Har set tests af det... De er vist et på forsiden...

32

onsdag, 5. maj 2004, 17:10

Så er der kommet lidt nyt omkring ATi og HL2...

ATi today launced the X800 graphics card and had machine exhibits ready for attendees to see the “Ruby” demo. The Ruby demo has been released onto CD for attendees to view and see the effects that the X800 can render in real time. The demo was very impressive but was not a touch on the demo by Gabe Newell from Valve. This stole the whole keynote to actually see some new footage from Half Life 2. Again we got the whole video which is approximately 3 minutes long and as soon as we find somewhere with firewire we’ll get it on here asap because it’s one to watch! Gabe claimed the X800 is 40% faster than the GeForce 6800 for Half Life 2 and confirmed that we’ll see Half Life 2 this summer.

http://www.neowin.net/events/index.php?cat=2

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

33

onsdag, 5. maj 2004, 17:14

Er jeg den eneste der syntes at navnene på ATI´s kommende kort er lidt "spøjst" ? ...

X800 PRO ? ...
X800 XT ? ...

... :boxed:

Nogen der ved hvorfor de lige skulle hedde det ? ... X800-delen altså... PRO og XT er vel ok ... Lidt kedelige, men det går vel ... :))

34

onsdag, 5. maj 2004, 17:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Så er der kommet lidt nyt omkring ATi og HL2...

ATi today launced the X800 graphics card and had machine exhibits ready for attendees to see the “Ruby” demo. The Ruby demo has been released onto CD for attendees to view and see the effects that the X800 can render in real time. The demo was very impressive but was not a touch on the demo by Gabe Newell from Valve. This stole the whole keynote to actually see some new footage from Half Life 2. Again we got the whole video which is approximately 3 minutes long and as soon as we find somewhere with firewire we’ll get it on here asap because it’s one to watch! Gabe claimed the X800 is 40% faster than the GeForce 6800 for Half Life 2 and confirmed that we’ll see Half Life 2 this summer.

http://www.neowin.net/events/index.php?cat=2

Måske er den lidt hurtigere men næppe 40 %

35

onsdag, 5. maj 2004, 17:19

Det er jo Gabe fra valve der har udtalt det så man må gå ud fra han ved lidt af hvad han taler om selv om det lyder vildt....

@Grillrotten

Jeg vil da tror det er fordi de slår over i rommer tal hvor X = 10 og de gamle kort hed jo 9800.

Tror det er forklaringen... bedste jeg kan komme med....

Hvis man læser lidt videre på siden fra før finder man også at ATi's kort skulle være i handlen allerede i næste uge i US.

Dave announced that the X800 cards will be in retail stores in North America as early as next week at best buy. I found this hard to believe and asked a few ATi execs about this but they all confirmed the date and told me to keep an eye out on best buy (gutted I’m leaving America on Saturday).

36

onsdag, 5. maj 2004, 17:21

Citeret

@Grillrotten

Jeg vil da tror det er fordi de slår over i rommer tal hvor X = 10 og de gamle kort hed jo 9800.

Tror det er forklaringen... bedste jeg kan komme med....

Hm, ja det kunne jo være ... Lidt ukreativt måske istedet for at begynde på en HELT ny serie ... Eller bare forsætte den de har gang i.... Men tak for svaret. Er jo nok det så ... ;)

Citeret

Hvis man læser lidt videre på siden fra før finder man også at ATi's kort skulle være i handlen allerede i næste uge i US.

Ville være cool nok, men lidt før ændre jo nok ikke på det helt store på vores markede..

37

onsdag, 5. maj 2004, 17:25

Uopfindsomt det kan vi hurtigt blive enige om men kan ikke lige finde på nogen bedre og logisk forklaring.

Tjaa jo før jo bedre andet er der vel ikke at sige så må vi jo bare håbe der er nogen der kan få dem sendt derover fra :D

Express post plz :D

38

torsdag, 6. maj 2004, 01:30

for mig er det helt klar FX 6800 U...........

jeg skal ude og køb den når den kommer til DK :))

39

torsdag, 6. maj 2004, 01:48

For mig bliver det nok ikke det bedste, men nok mere det bedste kontra prisen.

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

40

torsdag, 6. maj 2004, 01:52

jaa man kan se at der er nogle der ikke har brugt nok penge på deres psu og så må holde sig til de små ati kort hehe.
Ej tager nok et nvidia og da min lillebror skal konfimeres på lørdag har jeg lovet at samle en comp til ham. så kan jeg jo prøve med et ati kort til ham når de kommer ud. :cheers:

P4 3.0 @ 3.3 - Asus P4P800 Delux
2 x 512mb PC3500 Kingston HyperX
Asus Geforce FX5900 Ultra 256 mb ram
2 x Weston 36 GB 10.000 RPM @ Raid 0
Maxtor 250 GB 7.200 RPM IDE 133

41

torsdag, 6. maj 2004, 01:58

Så er det jo bare godt at de ATI kort bruger noget mindre strøm en nVIDIA så den skal sku nok overleve, det er mere om banken blokere min konto inden :T

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

42

torsdag, 6. maj 2004, 02:13

Så stemte jeg sgu på Nvidia 8)

43

torsdag, 6. maj 2004, 07:02

Den der GT model ser sgu lovende ud :D

har ATI ingen billigere udgave ?(

44

torsdag, 6. maj 2004, 07:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af Henrik-
Så er det jo bare godt at de ATI kort bruger noget mindre strøm en nVIDIA så den skal sku nok overleve, det er mere om banken blokere min konto inden :T

Der er nu ikke den store forskel på strømforbruget ;)

45

torsdag, 6. maj 2004, 08:07

Citeret

X800pro??? Den er vist lige så billig som GT... Og så yder den ret meget bedre ;o)

Ellers falder priserne hurtigt når de skal konkurere...

46

torsdag, 6. maj 2004, 08:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af købkøb

Citeret

X800pro??? Den er vist lige så billig som GT... Og så yder den ret meget bedre ;o)

De ligger nu rimelig lige men GT har jo også 16 pipelines og clocker næsten op til det samme som Ultra Xtreme :T

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Wolf_of_dk" (06.05.2004, 08:42)

47

torsdag, 6. maj 2004, 08:43

Citeret

Citeret

Citeret

De ligger nu rimelig lige men GT har jo også 16 pipelines og clocker næsten op til det samme som Ultra Xtreme :T

Tja... Det er måske rigtigt ;o)

Men så snart du slår guffet til så flyver x800pro forbi 6800GT... Og ofte også 6800U...

Synes Nvidia burde lave et ordentligt produkt... Og ikke et kort der yder MEGET mere i 3dmark03 men yder dårligere i det meste andet end det... Tror der er lidt cheat i den driver ??? Ellers er det bare noget mærkeligt noget...

Edit: Læg lige mærke til at 6800U kører i 1024x768 og x800XT 1600x1200 og x800pro i 1280 ;o)

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "købkøb" (06.05.2004, 08:47)

48

torsdag, 6. maj 2004, 09:01

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Tja... Det er måske rigtigt ;o)

Men så snart du slår guffet til så flyver x800pro forbi 6800GT... Og ofte også 6800U...

Synes Nvidia burde lave et ordentligt produkt... Og ikke et kort der yder MEGET mere i 3dmark03 men yder dårligere i det meste andet end det... Tror der er lidt cheat i den driver ??? Ellers er det bare noget mærkeligt noget...

Edit: Læg lige mærke til at 6800U kører i 1024x768 og x800XT 1600x1200 og x800pro i 1280 ;o)

lidt en dum test de burde kører i samme opløsning :rolleyes:

Men nu har du jo også lige fundet et spil som X800 har fordel i ;)

Raidmax Horus MX Kabinet

Producenten Raidmax har været på banen siden 1988, hvilket giver dem over 25 års erfaring inden for branchen.
Læs Mere

QNAP TS-453mini 8 GB

QNAP er endnu engang vendt tilbage til Tweak.dk redaktionen, og denne gang med en noget kun anderledes 4-bays
Læs Mere

Rocket League PS4

Fodbold med biler i en arena! Holder det? Svaret er et overbevisende JA! Forestil dig at du putter Mario Kart,
Læs Mere

Gigabyte Z97P-D3

Vi skal i dag have kigget på et budgetvenligt Z97 bundkort fra Gigabyte, som byder på nogle fine midrange komp
Læs Mere

SafeHome Wireless Surveillance Fixed HD kamera

Vi hopper for en kort stund tilbage i bunken af forbrugerelektronik, når vi i dag skal kigge på noget, der kan
Læs Mere

AeroCool GT-RS

Vi skal i denne test stifte bekendtskab med et kube kabinet fra producenten AeroCool - nærmere betegnet deres
Læs Mere

Antec ISK110 VESA micro kabinet

Er du også en af dem, der godt kan lide at bygge små computere og være med på den nyeste trend? Så kan dagens
Læs Mere

ASUSTOR AS-5004T

Endnu en ASUSTOR NAS server har fundet vej til Tweak.dk redaktionen, og vi skal i denne omgang have et kig på
Læs Mere

Thermaltake lancerer Core V51 Riing Edition kabinet

Thermaltake lancerer snart en ny version af Core V51 kabinettet med vindue i siden og et sort/grønt farvetema.
Læs Mere

Angry Birds 2 lanceret med succes

Rovio, som er udvikler af det yderst populære mobilspil Angry Birds, der er blevet udgivet i et utal af varian
Læs Mere

EVGA kommer med nyt X99 mATX bundkort

De velkendte EVGA folk er snart klar med et nyt X99 bundkort i mATX formfaktoren, og vi har fået lov til at ka
Læs Mere

Så mange har hentet Windows 10

Microsoft lancerede som bekendt den anden dag deres nye styresystem Windows 10, og her, et par dage efter lanc
Læs Mere

iPhone overlever fald på 2800 meter!

Normalt snakker folk om, at iPhones er mere skrøbelige end andre smartphones grundet deres glaskonstruktion. M
Læs Mere

NVIDIA tilbagekalder mange Shield Tablets

NVIDIA lancerede deres første Android tablet med det fængende navn Shield, og med den lovede de os kræfter, so
Læs Mere

USA vil bygge verdens første exascale supercomputer

Det huer ikke amerikanerne, at de for år tilbage blev overhalet af Kina i forhold til at have verdens kraftigs
Læs Mere

Rygte: Så meget kommer ny Galaxy S6 edge Plus til at koste

Samsung holder den 13. august et presseevent, hvor det forventes, at vi får første kig på deres nye Galaxy S6
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.