Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 25. april 2004, 18:15

Hej hej

Jeg står og har et problem med min Maxtor Daimond 9+ 129 GB hdd..

Den er her på de sidste tre dage begyndt at arbejde meget voldsomt uden at det er noget særligt man kører.. Og det bliver værer og værer ! :( .. Tror jeg tager noget backuo, men hvorfor deuln gør den det ?!

Når jeg ser en film kan den pludselig midt i filmen begynde at snore og spine og larme uden at man har gjort en skid, og så lagger filmen en enkelt gang eller to.. Det samme når den starter windows. Igår aftes tog det 45 min bare at starte windows hvor den under hele dette forløb bare stod og brummede, spinede og sagde som en hdd gør når man bruger den ..

Haffor nu de' ?

Core i7 920 @ 4.2 GHz
Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
2x GeForce GTX295
EVGA X58 Classified 3x SLI
2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

3

søndag, 25. april 2004, 18:22

Jeg har stort set det samme problem som dig, jeg har dog en 160gb sata seagate. Men mine film "lagger" oz på en underlig hd måde :rolleyes:
Og når jeg starter en map/bane op i et spil arbejder den osse helt vildt så spillet hakker de første 10-15 sekunder :(
Jeg har desværre heller ingen løsning :'(

Intel Core2 Extreme QX9650
Asus Rampage Formula
Mushkin 4GB DDR2-8500
Inno3d 8800GT
Corsair HX620W

superman dk.

Gæst

4

søndag, 25. april 2004, 18:26

har selv det samme problem, det er pisse trals :(. næsten det samme problem

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "superman dk." (25.04.2004, 18:28)

5

søndag, 25. april 2004, 18:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af Ulrik
Virus ?(

Måske en HDD som er på til et bedre sted :)) (den er ved at dø)

Hvis denne hdd dør er det den 4 på et år ! Jeg har haft 3 IBM DeskStar 60GXP'er som alle døde på den samme måde efter en måned ca, hvor man så måtte vente i 2 måneder for at få en ny... :rolleyes: X( .. Virus er det ikke.. Har både kørt Norton Antivirus, Spybot og Adaware, de fandt da også noget men det har ikke hjulpet ..

Sig det ikke er hdd'en ! Jeg har sagt til mig selv at hvis denne går i stykker så dropper jeg computer.. Jeg kan satme ikke have at hdd'er lige for tiden dør efter en måned eller 2 .. Denne har dog holdt i et godt stykke tid nu.. men jeg er satme ved at være gal over de fucking forpulede møg lorte skod harddiske .. (undskyld tonen, men vreden skulle altså lige ud .. :)) )

Core i7 920 @ 4.2 GHz
2x GeForce GTX295
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

6

søndag, 25. april 2004, 18:52

Jeg ville lige hørre. Seagate har et godt ry om at lave meget lydløse hd, men er det så meningen at min splinternye 160gb sata .. laver mere støj, når den arbejder, end min gamle ibm 80gb ata????
Sorry for offtopic :O

Asus Rampage Formula
Mushkin 4GB DDR2-8500
Inno3d 8800GT
Corsair HX620W

7

søndag, 25. april 2004, 22:06

Er der ikke andre som kan hjælpe ?

Jeg har tænkt lidt på om en omgang Low Level format ville hjælpe..

Core i7 920 @ 4.2 GHz
2x GeForce GTX295
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

8

søndag, 25. april 2004, 22:34

Prøv Maxtors diagnose program, se hvad det siger.

Det kan også være at dine diske bliver for varme, hvordan er airflowet i kabinettet?
Særligt omkring hd'erne.

Powermax kan hentes her:
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/index.htm

9

søndag, 25. april 2004, 22:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af MJO

Det kan også være at dine diske bliver for varme, hvordan er airflowet i kabinettet?
Særligt omkring hd'erne.

Powermax kan hentes her:

Findes der osse sådan et program til Seagate hd's

Asus Rampage Formula
Mushkin 4GB DDR2-8500
Inno3d 8800GT
Corsair HX620W

10

søndag, 25. april 2004, 23:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af PolluX^

Findes der osse sådan et program til Seagate hd's

Jep, det hedder SeaTools.
http://www.seagate.com/support/seatools/

Stort set alle HD producenter laver sådanne programmer.

EDIT: Jeg smider lige linket til WD's diagnose program også.
Det hedder så Data Lifeguard Tools.
http://support.wdc.com/download/index.asp

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "MJO" (25.04.2004, 23:05)

11

søndag, 25. april 2004, 23:05

Citeret

Særligt omkring hd'erne.

Powermax kan hentes her:

Jeg har prøvet den både basic og advanced.. Men den siger ikke noget med nogle fejl.. Men med hensyn til airflow.. Der har jeg NADA.. Men mærkeligt at den har virket.. :S

Core i7 920 @ 4.2 GHz
2x GeForce GTX295
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

12

søndag, 25. april 2004, 23:27

Jeg har haft samme problem med 2 Maxtor 80 gb og 2 Seagate 80 gb på knap 1 år nu. Hver gang har jeg kontaktet itbutikken og forklaret hvad der var galt. De siger skidtet er ved og stå af og at jeg bare kan komme og få den byttet. Men det er sikkert pga varmen de opføre sig som de gør. Jeg har heller ikke noget nørde-blære-neonlys-blæsere-halløj i mit kabinet.

Det lyder som om der er nogle små tandhjul i HD`en som køre imod hinanden. Noget i den stil... :]

13

søndag, 25. april 2004, 23:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af FonZi

Jeg har prøvet den både basic og advanced.. Men den siger ikke noget med nogle fejl.. Men med hensyn til airflow.. Der har jeg NADA.. Men mærkeligt at den har virket.. :S

Det er en god idé at køle diske der kører 7.200+ RPM, de bliver ganske varme.
Og jo køligere jo bedre. :))
Særligt hvis maskinen kører det meste af døgnet, eller døgnet rundt.

Prøv at hente DTemp (find det med Google) så kan du se temperatur på hd'en.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "MJO" (25.04.2004, 23:43)

14

mandag, 26. april 2004, 09:20

Er 44 grader for varmt eller er det tilpas??

Asus Rampage Formula
Mushkin 4GB DDR2-8500
Inno3d 8800GT
Corsair HX620W

15

mandag, 26. april 2004, 10:01

har i prøvet at tjække jeres comp med ad-aware 6.0.. har et linke til det..

ad aware

jeg håber det virker for jer.. det har virket for mig.. min hd kørte oz af lort til!!

AMD 64 3500+ @ 2420MHz 220/11
ECS Nforce4-A939
Cosair TwinX 2x256 MB PC3200@215 MHz
XFX GeForce 7300GT 512MB DDR2 350/333@439/406
og den kan kommer over 500mhz :D men gfx får ikke nok strøm ;(

AQ3: 61.900 2k1: 19400 2k6 1856

16

mandag, 26. april 2004, 10:06

Citeret

Citeret

Det er en god idé at køle diske der kører 7.200+ RPM, de bliver ganske varme.
Og jo køligere jo bedre. :))
Særligt hvis maskinen kører det meste af døgnet, eller døgnet rundt.

Prøv at hente DTemp (find det med Google) så kan du se temperatur på hd'en.

Er der indbygget termometer i alle HDD???

Mine larmer nu ikke ret meget... Men har 2 skuffer hvor der ligger 2 HDD i... Og der sidder 1 blæser i hver og suger luft ind over dem... ;o)

Mine kører fint...

Syne sjeg hørte noget med at 50+ grader ikke er ret fedt for en HDD...

17

mandag, 26. april 2004, 12:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af købkøb

Er der indbygget termometer i alle HDD???

Mine larmer nu ikke ret meget... Men har 2 skuffer hvor der ligger 2 HDD i... Og der sidder 1 blæser i hver og suger luft ind over dem... ;o)

Mine kører fint...

Syne sjeg hørte noget med at 50+ grader ikke er ret fedt for en HDD...

Nej der er ikke termometer i alle hd's.
Eller rettere, det er ikke alle hd's der tillader aflæsning.
Lidt ældre WD'ere gør ikke, med lidt ældre menes der diske der er over 1 år gamle.
De nye understøtter aflæsning.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "MJO" (26.04.2004, 16:24)

18

mandag, 26. april 2004, 13:29

Citeret

Citeret

Virus ?(

Hvis denne hdd dør er det den 4 på et år ! Jeg har haft 3 IBM DeskStar 60GXP'er som alle døde på den samme måde efter en måned ca, hvor man så måtte vente i 2 måneder for at få en ny... :rolleyes: X( .. Virus er det ikke.. Har både kørt Norton Antivirus, Spybot og Adaware, de fandt da også noget men det har ikke hjulpet ..

Sig det ikke er hdd'en ! Jeg har sagt til mig selv at hvis denne går i stykker så dropper jeg computer.. Jeg kan satme ikke have at hdd'er lige for tiden dør efter en måned eller 2 .. Denne har dog holdt i et godt stykke tid nu.. men jeg er satme ved at være gal over de fucking forpulede møg lorte skod harddiske .. (undskyld tonen, men vreden skulle altså lige ud .. :)) )

Kunne det tænkes at din PSU er problemet? Hvis volt'ne er usatbile, eller bare for høje eller lave..
For sys da at 3 (4) diske er meget på ét år!!

19

mandag, 26. april 2004, 17:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af noxon

Citeret

Citeret

Virus ?(

Kunne det tænkes at din PSU er problemet? Hvis volt'ne er usatbile, eller bare for høje eller lave..
For sys da at 3 (4) diske er meget på ét år!!

Ja det er sku også ved at være herre irriterende !! Jeg tror faktisk at PSU'en gør en står del af det.. Se min com i min sig og mon så en King Yes! 300 watts psu kan klare det ???? (tror jeg næppe :)) )

Core i7 920 @ 4.2 GHz
2x GeForce GTX295
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

20

mandag, 26. april 2004, 17:43

Men da jeg jo ikke har råd til en ny psu, må jeg jo lige prøve med noget mere kølling.. :)

Core i7 920 @ 4.2 GHz
2x GeForce GTX295
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

21

mandag, 26. april 2004, 17:48

Hmm.. min hdd ligger på det 38 - 40 grader når den bare står og glor.. Er det ok ?

Core i7 920 @ 4.2 GHz
2x GeForce GTX295
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

The Undertaker

Gæst

22

mandag, 26. april 2004, 17:50

Citeret

Hmm.. min hdd ligger på det 38 - 40 grader når den bare står og glor.. Er det ok ?

Lyder da meget normalt ;)

23

mandag, 26. april 2004, 18:33

Citeret

Min ligger kun på 30 grader.. Men det burde være en ok temp!

24

mandag, 26. april 2004, 19:23

BTW......angående det der med at filmene lagger: har HD også indflydelse på DVD-drevet, når den den afspiller DVD-film, for det er der mine film osse lagger...på originale film på dvd???

Asus Rampage Formula
Mushkin 4GB DDR2-8500
Inno3d 8800GT
Corsair HX620W

Raidmax Horus MX Kabinet

Producenten Raidmax har været på banen siden 1988, hvilket giver dem over 25 års erfaring inden for branchen.
Læs Mere

QNAP TS-453mini 8 GB

QNAP er endnu engang vendt tilbage til Tweak.dk redaktionen, og denne gang med en noget kun anderledes 4-bays
Læs Mere

Rocket League PS4

Fodbold med biler i en arena! Holder det? Svaret er et overbevisende JA! Forestil dig at du putter Mario Kart,
Læs Mere

Gigabyte Z97P-D3

Vi skal i dag have kigget på et budgetvenligt Z97 bundkort fra Gigabyte, som byder på nogle fine midrange komp
Læs Mere

SafeHome Wireless Surveillance Fixed HD kamera

Vi hopper for en kort stund tilbage i bunken af forbrugerelektronik, når vi i dag skal kigge på noget, der kan
Læs Mere

AeroCool GT-RS

Vi skal i denne test stifte bekendtskab med et kube kabinet fra producenten AeroCool - nærmere betegnet deres
Læs Mere

Antec ISK110 VESA micro kabinet

Er du også en af dem, der godt kan lide at bygge små computere og være med på den nyeste trend? Så kan dagens
Læs Mere

ASUSTOR AS-5004T

Endnu en ASUSTOR NAS server har fundet vej til Tweak.dk redaktionen, og vi skal i denne omgang have et kig på
Læs Mere

Så mange har hentet Windows 10

Microsoft lancerede som bekendt den anden dag deres nye styresystem Windows 10, og her, et par dage efter lanc
Læs Mere

iPhone overlever fald på 2800 meter!

Normalt snakker folk om, at iPhones er mere skrøbelige end andre smartphones grundet deres glaskonstruktion. M
Læs Mere

NVIDIA tilbagekalder mange Shield Tablets

NVIDIA lancerede deres første Android tablet med det fængende navn Shield, og med den lovede de os kræfter, so
Læs Mere

USA vil bygge verdens første exascale supercomputer

Det huer ikke amerikanerne, at de for år tilbage blev overhalet af Kina i forhold til at have verdens kraftigs
Læs Mere

Rygte: Så meget kommer ny Galaxy S6 edge Plus til at koste

Samsung holder den 13. august et presseevent, hvor det forventes, at vi får første kig på deres nye Galaxy S6
Læs Mere

Windows 10 Installationsguide: Løs problemet med fejlkode 80240020

Rundt omkring på Facebook og diverse internetforums har vi læst os til, at mange støder på en fejlkode 8024002
Læs Mere

Konkurrence: Vind med Tweak.dk og Razer

Så blev vi færdige med Silverstone konkurrencen, og derved er vi nu klar til at sætte gang i endnu en konkurre
Læs Mere

Windows 10 Solitare kommer med reklame

Microsoft har givet 7-Kabalen en ordentlig overhaling i Windows 10 med nye game modes og in-game achievements,
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.