Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 21. april 2004, 19:36

Tja... Har overvejet at få noget vandkøling... Men tænkte på at hvis nu man frøs det ned... Ikke fryse det men bare køle det...

Men hvor langt ned kan man køle noget inden der kommer damp???

Det er vel ikke til lige over 0??

2

onsdag, 21. april 2004, 19:41

Kondens mener du vel .... Hvis der kommer damp, så ville jeg overveje at clockes systemet LIDT ned ... ;)

Et par grader under stuetemp ved normal fugtighed så vidt jeg husker ... Hæng mig dog ikke op på det for har smidt den chart væk som jeg havde over kondens-hyppigheden ....

og vi snakker så om vandets temperatur ...

og ved 0 kommer is´en sååå... og der har kondesen været der i lang tid...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (21.04.2004, 19:42)

3

onsdag, 21. april 2004, 19:51

jeg syntes at have læst ca 10gr

cpu : E6850 3.0ghz
mb: Asus p5k-e wifi
gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
ram: 2*2gb corsair extreme
psu: chill innovation 510w
mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
cod4 nick: #DD|RAZOR

4

onsdag, 21. april 2004, 20:06

Dvs man kunne vel køle det ned til +7 pga vandet blir varmet af CPU osvosv...

Eller hvad???

5

onsdag, 21. april 2004, 20:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af Johnny
jeg syntes at have læst ca 10gr

Afhænger jo i stor grad af fugtigheden.... Men kan da se om jeg ikke kan finde det skema ... Hvis der ikke er en Google-Fanatiker som er hurtig på tasterne ... :D

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (21.04.2004, 20:06)

6

onsdag, 21. april 2004, 20:11

Vil anbefale dig at holde på og ikke under stuetemp

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

7

onsdag, 21. april 2004, 20:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
Vil anbefale dig at holde på og ikke under stuetemp

Js, det er jo altid et godt udgangspunkt ... 8) ... Fugtigheden svinger jo trods alt lidt .... Tempen stiger forhåbenligt ikke alt for meget hvis man finder en god "normal"-temp .... evt. + lidt ...

8

onsdag, 21. april 2004, 20:42

Men med normalt vandkøling kommer du slet ikke i nærheden af kondes punktet... Prøvede at tage koldt vand fra hanen og fylde med isterninger ( omkring 5grader) der kom meget kondens på slangerne og på toppen af mit gfx( som blev kølet), men det kørte skam helt fint:D

3.2 EE ES 30s - FX51 28s - 3.2E@4.7

9

onsdag, 21. april 2004, 21:10

Hvad vil du køle det med?

10

onsdag, 21. april 2004, 22:07

Peltier??? Evt noget andet... Der må da være andre ting til at køle noget ned hvor man selv bestemmer hvor lavt det skal ned...

Men hvis der er 25 grader i værelset kunne jeg så ikke køle vandet til feks 15-20 grader???

11

onsdag, 21. april 2004, 22:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af købkøb
Peltier??? Evt noget andet... Der må da være andre ting til at køle noget ned hvor man selv bestemmer hvor lavt det skal ned...

Men hvis der er 25 grader i værelset kunne jeg så ikke køle vandet til feks 15-20 grader???

Hvis du vil køle vandet vil peltier nok ikk være det smarteste.., for dyrt i forhold til hvor meget du skal bruger og hvor meget du får ud af det..., hvis du har et værelse som er 25º og vand som er 18º kan du vist godt undgå kondens hvsi du har et rigtig godt airflow ;)

12

onsdag, 21. april 2004, 22:44

Jeg har selv prøvet Vandkøling ved hjælp af fryser.. Det giver en fandens masse kondens og til sidst is på kølehoveder.. Det er der såmen ik noget galt med, men man skal ikke slukke computeren 2 timer og så tænde igen.. Issen som tør kan være til meget stor irritation:D

AMD Opteron Dual Core
10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

13

onsdag, 21. april 2004, 22:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dalingo
Jeg har selv prøvet Vandkøling ved hjælp af fryser.. Det giver en fandens masse kondens og til sidst is på kølehoveder.. Det er der såmen ik noget galt med, men man skal ikke slukke computeren 2 timer og så tænde igen.. Issen som tør kan være til meget stor irritation:D

du er vidst ikke rigtig klog... det lyder som om det kunne gå hen og blive et kostbart experiment ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.