Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 20. april 2004, 18:11

Hejsa :o)

Jeg kører en ikke OCet +2500 med en Silent boost køler...
Jeg har speedfan installeret for at jeg kan holde øje med temp inde i kabi.

mit problem er at sf viser at +2500 er 50-54*C. varm når den er idle. Mind you, den er ikke clocket og Silent Boost skulle _ingen_probs have med at holde den under... vel?

Hvorfor er den så märkwurtich...?

mvh
/Sephe, håber der er nogen der har en enkel løsning..

2

tirsdag, 20. april 2004, 18:20

Tjek din temperatur ude i biosen i stedet. Har hørt at nogen af den slags programmer kan finde på at ændre på den temperatur de får at vide.

4

tirsdag, 20. april 2004, 18:36

Jeg ringet til shg support her den anen dag
For netop at hør hvor det var bedst at se sin
Temp han sag til mig at det skul gøres i Windows
Og helst med det/de programmer der fuldt med mit
Bonekort

For som han også sag din cpu laver jo ikke en skid
Når den bar tøffer rundt i bios og det kun jeg jo kun
Give ham rat i da min temp i bios var 39c til 40c
Og i Windows med det der hedder Asus Probe
Sag den 43c til 44c

Så vis man skal ha en temp man kan bruge til noget
Vel jeg tro det skal ske i Windows og ik i bios

Men hvad ved jeg ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "NintendoBamsen" (20.04.2004, 18:42)

5

tirsdag, 20. april 2004, 18:57

Altså, det skal siges at jeg faktisk lige har lukket hæælaa lårtet inde. Den eneste luft indgang er bagfra, har så pillet alle PCI-porte-beskytter-dimmere af så der er 4-6 frie PCI porte.

Jeg har også pr d.d. "hængt" mine HDr op i blæksprutter og sat en pabst 12db i en midlertidig løsning under min Maxtor.

Når jeg en af de nærmeste dage får min 3-pins, 33cm, extension ind af døren så skal jeg have sat pabsten i fronten for at blæse en brise ind over mine to HDr.

Lige nu ville jeg bare se hvad der skete hvis jeg lukkde mit kabi til.

Hvilke programmer kender i der kan afløse temps?
Bruger selv Speedfan, men ville gerne have noget at sammenligne med.

men en Silent Boost skulle stadig ikke have nogle problemer med at holde tempen nede....??

mvh
/Sephe

6

tirsdag, 20. april 2004, 19:06

Nej den burde umiddelbart ikke have problemer, men hvis du samtidig har et varm gfx + et par harddiske, og ikke særlig meget airflow, så skal der jo opstå nogle store lommer med varm luft.
MBM ;)

Edit: Husk også på at hvis den ikke stiger særlig meget ved load, så er det jo helt okay, så længe den er stabil, er temp. vel sådan set næsten ligegyldigt?! Men jeg vil hvertfald selv helst have den under 58 celsius

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "JakobPP" (20.04.2004, 19:08)

7

tirsdag, 20. april 2004, 19:18

jeg tog lige den "åbne" side af kabinettet af.

Det kunne den bedre lide....

men Flowed i kabinettet skulle blive meget bedrer når jeg får min 3pins forlænger så jeg kan få den 80mm køler i fronten af kabinettet.

mvh
/Sephe... hvis jeg nu er villig til at lægge 500,- for et kabi.

med mere end 3 3,5" (/hd pladser) interne og 5 eksterne...
Hvad er så værd at A. holde øje med. B. købe ?

iøvrigt: hvad er bedst:
Alu eller plast.
Ved godt at det vel er logisk at Alu er bedst da det ikke "klaprer/vibrer" så meget, men det koster også kassen...så der må findes en gylden middelvej.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Sephe" (20.04.2004, 19:23)

8

tirsdag, 20. april 2004, 22:44

jeg kan se du har et abit kort.. så skal du lige trække 6-13 grader fra ;)

:rules:

9

tirsdag, 20. april 2004, 23:04

Jeg ved ikke om jeg har hørt forkert, men jeg har hørt at CPU blir loadet rimelig kraftigt i bios...

Jeg kan ikke argumentere for det, men i kan sikkert hellere ikke argumentere for jeres "Windows teori"..

AMD Opteron Dual Core
10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

10

tirsdag, 20. april 2004, 23:25

Citeret

jeg kan se du har et abit kort.. så skal du lige trække 6-13 grader fra

???

Hvorfor siger du dog det??

*gælder det på ALLE ens temps?
og findes der andre temp målings programmer end Speedfan???

mvh
/Sephe :o)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Sephe" (20.04.2004, 23:26)

11

onsdag, 21. april 2004, 01:14

Citeret

Jeg ved ikke om jeg har hørt forkert, men jeg har hørt at CPU blir loadet rimelig kraftigt i bios...

Jeg kan ikke argumentere for det, men i kan sikkert hellere ikke argumentere for jeres "Windows teori"..

Hmm ja jeg ved jo kun hvad jeg har fort fortalt af
shg support men de kan væl også tag fejl som alle andre :)

Kan bar ikke lige se hvad ens cpu skul blive loadet af når den står og tøffer rundt i bios ;)

Men igen hvad ved jeg :)

Dette indlæg er blevet redigeret 4 gange, senest redigeret af "NintendoBamsen" (21.04.2004, 01:19)

12

onsdag, 21. april 2004, 13:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af Sephe

Citeret

jeg kan se du har et abit kort.. så skal du lige trække 6-13 grader fra

???

Hvorfor siger du dog det??

*gælder det på ALLE ens temps?
og findes der andre temp målings programmer end Speedfan???

mvh
/Sephe :o)

jeg ved ikke om det er alle temp, men cpu er det da ;)

:rules:

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.