Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 23. februar 2003, 14:45

Er samsung ram ikke gode til oc.
især deres pc 2700, har hørt at man sagtens kan komme op på 400 mhz med dem.

2

søndag, 23. februar 2003, 15:15

2700 sku være god men 3200 sku være mindre god ifølge div. test's

3

søndag, 23. februar 2003, 15:26

På oc-cental.dk har de overclocket et billigt ram modul (512 ddr pc 2700) som de fik op på lidt mere end 430 mhz så det er ikke altid mærket der tæller

4

søndag, 23. februar 2003, 16:44

Samsung pc 2700 er gode :)

havde dem før jeg skiftede dem med det jeg har nu :)

5

søndag, 23. februar 2003, 16:50

Citeret

Originally posted by geek
På oc-cental.dk har de overclocket et billigt ram modul (512 ddr pc 2700) som de fik op på lidt mere end 430 mhz så det er ikke altid mærket der tæller

Billigt RAM modul ?

Snakker du om den test med Performance ? Performance er jo kvali... ;)

.. og det var enda 438 mhz. ;)

6

søndag, 23. februar 2003, 17:08

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Billigt RAM modul ?

Snakker du om den test med Performance ? Performance er jo kvali... ;)

.. og det var enda 438 mhz. ;)

JA det er den test men de skriver at performance rammene kan følge med de dyrer ram så det er jo ikke et dyrt mærke. Det må jo være kvalitet siden de fik dem overclocket så meget

7

søndag, 23. februar 2003, 17:18

Nu er der desværre ingen markering som på CPU'er med Super Stepping, men om du køber en Performance eller Samsung PC2700 RAM klods, så er det nok mest held, om det er en klods, som er egnet til OC.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

8

søndag, 23. februar 2003, 18:34

Citeret

Originally posted by Alaza1
Nu er der desværre ingen markering som på CPU'er med Super Stepping, men om du køber en Performance eller Samsung PC2700 RAM klods, så er det nok mest held, om det er en klods, som er egnet til OC.

NÆ, du kan bare spørge forhandleren hvilken moduler der er på RAMne... Så kan du se hvor gode RAMne er til OC... ;)

9

søndag, 23. februar 2003, 18:35

Citeret

JA det er den test men de skriver at performance rammene kan følge med de dyrer ram så det er jo ikke et dyrt mærke. Det må jo være kvalitet siden de fik dem overclocket så meget

Ja, okey...

Men nu er Performance jo også nogle af de bedste OC-RAM... Sammen med Geil, OCZ osv... ;)

10

søndag, 23. februar 2003, 20:40

Hvilke moduler der er på RAM'ene... Jamen, det er vel de samme moduler på alle RAM'ene? Eller hvad mener du med moduler?

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

11

søndag, 23. februar 2003, 20:49

Citeret

Hvilke moduler der er på RAM'ene... Jamen, det er vel de samme moduler på alle RAM'ene? Eller hvad mener du med moduler?

Nej, det er ikke altid de samme moduler som bliver brugt på RAM´ene

Når jeg mener moduler så snakker jeg om de små klodser der sidder på RAM´ene...

Der står et navn på dem.... Navnet på dem som har lavet dem... Det er DER kvaliteten af RAM´en virkelig kommer frem... ;) .... Eller ikke gør....

Jeg kan give dig et eksempel :

Jeg har Performance PC2700 RAM / DDR333...

Det har BIAS også... De moduler der sidder på hans er bare af bedre kvalitet end dem der sidder på mine. Det gør at hans RAM kan overclockes end del mere end mine..

12

søndag, 23. februar 2003, 20:54

Og hvilke moduler er det man skal kigge på i denne sammenhæng? Er der også forskellige RAM moduler på f.eks. mit Connect3D Radeon 9700 Pro? Jeg snakker ikke i forhold til andre kort som f.eks. GigaBytes, men i forhold til andre Connect3D kort?

Jeg ved det også findes med CPU'er - super stepping. Findes dette i andre sammenhænge? Med bundkort, PSU (selv om jeg ikke kan se hvordan), CD-brændere og CD-rom drev?

13

søndag, 23. februar 2003, 20:58

Citeret

Og hvilke moduler er det man skal kigge på i denne sammenhæng? Er der også forskellige RAM moduler på f.eks. mit Connect3D Radeon 9700 Pro? Jeg snakker ikke i forhold til andre kort som f.eks. GigaBytes, men i forhold til andre Connect3D kort?

Jeg ved det også findes med CPU'er - super stepping. Findes dette i andre sammenhænge? Med bundkort, PSU (selv om jeg ikke kan se hvordan), CD-brændere og CD-rom drev?

Jeg ved ikke hvor stor udbredt det er inden for GFX, men det findes da. Alle GFX kort inden for den samme gruppe bruger jo ikke nødvendigvis samme RAM...

Det er for det meste CPU & RAM hvor der findes stor forskel inden for det samme mærke...

.. og så nogle gange Grafikkort, men det kommer igen and på en del ting...

Jeg kan fks. nævne at Hercules på et tidspunkt ikke fik PCB til sine Radeon 8500 LE og så derfor bare underclockede nogle Radeon 8500 til en LE-version. Der var jeg heldig og få fat i én af de versioner og sparede derved nogle penge.

Det samme har lige været oppe og køre med det Radeon 9700 PRO PCB....

14

søndag, 23. februar 2003, 21:02

Ja, jeg har læst lidt om problematiken med 9700 Pro versionerne osv., men igen: Hvilke RAM moduler skal man kigge efter.. ?

15

søndag, 23. februar 2003, 21:06

Citeret

Ja, jeg har læst lidt om problematiken med 9700 Pro versionerne osv., men igen: Hvilke RAM moduler skal man kigge efter.. ?

Nogle af de bedste RAM moduler er Winbond...

16

søndag, 23. februar 2003, 21:09

Dvs., at hvis jeg f.eks. en gang vil bestille nogen Performance RAM klodser, så skal jeg bede forhandleren om at vælge nogen RAM klodser med Winbond moduler på?

17

søndag, 23. februar 2003, 21:13

Citeret

Dvs., at hvis jeg f.eks. en gang vil bestille nogen Performance RAM klodser, så skal jeg bede forhandleren om at vælge nogen RAM klodser med Winbond moduler på?

Jeps... Før du bestiller nogle så ring / email forhandleren og spørg ham om hvilken moduler der sidder på RAM´ene....

Performance RAM med Winbond moduler koster også lidt mere, så medmindre har regner med at køre dine RAM på 420-440 mhz så har du ikke brug for dem.

Performance RAM uden winbond skulle gerne kunne komme op på ca. 380-400 mhz så der findes altså ikke dårlige Performance RAM.... Kun gode og RIGTIG gode...

18

søndag, 23. februar 2003, 21:16

Nu regner jeg med at investere i vandkøling næste gang jeg skal ud og have nyt HW, hvilket med stor sansynlighed kommer til at ske til sommer.

Der vil blive investeret i bundkort, RAM, CPU og køling, så mon ikke jeg skal op og have noget, som kan klare en gang god OC. Ved stadig ikke, om det skal være P4 eller AMD - tror jeg hænger mest til P4 pga. man ikke behøver unlocke, man er stort set fri for varmespekulationer og man behøver ikke få et nervesammenbrud hver gang man skal montere/rense/skifte en køler.

19

søndag, 23. februar 2003, 21:18

Citeret

Nu regner jeg med at investere i vandkøling næste gang jeg skal ud og have nyt HW, hvilket med stor sansynlighed kommer til at ske til sommer.

Der vil blive investeret i bundkort, RAM, CPU og køling, så mon ikke jeg skal op og have noget, som kan klare en gang god OC. Ved stadig ikke, om det skal være P4 eller AMD - tror jeg hænger mest til P4 pga. man ikke behøver unlocke, man er stort set fri for varmespekulationer og man behøver ikke få et nervesammenbrud hver gang man skal montere/rense/skifte en køler.

Tja... Hver sin smag...

Jeg kunne aldrig finde på at udskifte min AMD med en P4... Som det så var en byttehandel (min AMD 1800+ for en P4 3ghz) så ville jeg sige nej...

Siden Intel gik op til deres Pentium3 har jeg været på AMD-vognen...

20

søndag, 23. februar 2003, 21:25

Nu bliver jeg nysgerrig, selv om jeg normalt afskyr AMD-Intel / nVidia-ATi diskutionerne...? Hvorfor ville du ikke det?

Seneste tests og artikler

5

Razer Surround Pro 7.1 Gaming Audio Software

Hvis du sidder derude med et s
Læs Mere

0

BitFenix Spectre PRO LED & Alchemy LED

Denne test byder ikke bare på
Læs Mere

0

Antec HCP-1000 Platinum

For ikke så længe siden præsen
Læs Mere

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere
Seneste nyheder

0

ASUS Holiday season tablet line up på vej i butikkerne

Tablet fra ASUS på vej til but
Læs Mere

3

Call of Duty: Advanced Warfare stiller krav til din computer

Er du fan af Call Of Duty spil
Læs Mere

1

Gigabyte klar med nyt Mini ITX GTX970

Gigabyte Mini ITX GTX970 ser s
Læs Mere

0

Bliver Intel Broadwell-E forsinket til 2016

Snakken om Broadwell-E har læn
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.