1

mandag, 12. april 2004, 21:43

Tjaeh.. Vidste ikke lige om den her skulle herind eller i Programmer & Spil.. så jeg smed den her.

Jeg sidder og forsøger at lave en WinXP CD med Unattended installation filer på.

For dem der ikke ved hvad det er, så er det en bootable CD hvor man har lavet en fil hvor alle ens valg i installationen er gjort på forhånd. dermed skak man bare smide CDen i, og så kører den indtil man ender på Skrivebordet.. i grove træk.
Det smarte man så kan gøre med sådan en, er at man kan ligge sine SATA drivere ind, så de bliver loaded fra CDen og man dermed ikke skal have fundet et diskettedrev frem fra skuffen, hver gang man skal installere Windows.

Mit problem er så at jeg ikke kan få den til at loade filen.. den gider altså ikke indlæse mine SATA drivere under installationen.
Findes der mon en med en lille smule forstand på det her, der kan hjælpe mig videre? For jeg syntes jeg er lost..
Jeg har lavet en mappe til driverne som hedder \$OEM$\$1\drivers\sata og unattend filerne ligger i roden af CDen.

Unattend.txt:
;SetupMgrTag
[Data]
AutoPartition=1
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
UnattendMode=ProvideDefault
OemSkipEula=Yes
TargetPath=\WINDOWS
OEMPnpDriversPath=drivers\sata
OEMPreInstall=Yes
DriverSigningPolicy=Ignore

[GuiUnattended]
EncryptedAdminPassword=NO
OEMSkipRegional=1
TimeZone=105
OemSkipWelcome=1

[UserData]
ProductID=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
FullName="Kim Hansen"
OrgName="Download.dk"
ComputerName=Download

[Display]
BitsPerPel=32
Xresolution=1280
YResolution=1024
Vrefresh=75

[RegionalSettings]
LanguageGroup=1
SystemLocale=00000406
UserLocale=00000409
InputLocale=0409:00000409

[Identification]
JoinWorkgroup=WORKGROUP

[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes

Unattend.bat:
@rem SetupMgrTag
@echo off

rem
rem This is a SAMPLE batch script generated by the Setup Manager Wizard.
rem If this script is moved from the location where it was generated, it may have to be modified.
rem

set AnswerFile=.\unattend.txt
set SetupFiles=.\i386

.\i386\winnt32 /s:%SetupFiles% /unattend:%AnswerFile%

2

mandag, 12. april 2004, 22:16

arh kom nu.. der må da være nogen af jer netværksnørder der ved det.

3

onsdag, 21. april 2004, 20:31

Hi

prøv at kig på den her side, der skulle være et godt bud på det :

http://unattended.msfn.org/xp/oemfolders.htm

TaKe CaRe

4

onsdag, 21. april 2004, 20:46

Tak for budet :)
Tror jeg har fundet ud af det.. dvs har fundet ud af at det ikke kan lade sig gøre :(
Jeg fik den til at loade SATA driverne, men først når den begynder at kopiere filer over på HDDen.. og det er som bekendt efter man har valgt hvilken disk man vil installere på :(
Man vil sikkert godt kunne installere chipset drivere og diverse andet på den måde.. men lige det med HDD går ikke.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.