Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 10. juni 2019, 23:17

Jeg har et MSIZ97-G45 Gaming bundkort .
Jeg vil montere et PCI kort med M.2 SSD.
Jeg er lidt i tvivl om hvad der er bedst , får max ud af og som er understøttet .
Og som jeg læser ud fra specs på bundkort skal det være PCIe 3.0 x4 , men det står ikke på alle PCIe kort , så lidt svært at vide.
Jeg har kig på det her PCIe:
Startech PCIe
eller
Lenovo
M.2:
Samsung 970 Plus

Stein

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "SMLDK" (10.06.2019, 23:28)

2

tirsdag, 11. juni 2019, 08:17

Umiddelbart som jeg kan se det burde begge kort være klar til det. En anden note er dog at det langt fra er alle Z97 bundkort der understøtter NVMe SSDer så du vil ikke nødvendigvis få det maksimale ud af den M.2 SSD som du linker til.

Det er også tvivlsomt om du vil kunne angive den som et boot drev hvis det er det du har planer om? Bare lige noget som kan være værd at være opmærksom på. Z97 platformen har nogen år på bagen og der er sket en del på lagermarkedet siden da og det kan godt tæve de ældre platforme ind i mellem :boxed:

Gaming Box:

AMD Ryzen 2700
ASUS ROG Strix 470I Gaming
32GB Corsair DOMINATOR PLATINUM Special Edition Torque
ASUS ROG Strix RTX 2080Ti Gaming OC
Seasonic Prime Titanium 750W
Corsair Crystal 280 RGB
Corsair H100i AIO
System HDD: Kingston KC1000 M.2 NVMe SSD
2x Samsung 750 EVO 500 GB til spil.

3

tirsdag, 11. juni 2019, 08:18

Jeg har lige investeret i en Adata XPG SX8200 pro 1TB til at kunne have OS på.
Den syntes jeg så giver det bedste bang for the buck.

Mvh
Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

4

tirsdag, 11. juni 2019, 09:18

Citeret

Umiddelbart som jeg kan se det burde begge kort være klar til det. En anden note er dog at det langt fra er alle Z97 bundkort der understøtter NVMe SSDer så du vil ikke nødvendigvis få det maksimale ud af den M.2 SSD som du linker til.

Det er også tvivlsomt om du vil kunne angive den som et boot drev hvis det er det du har planer om? Bare lige noget som kan være værd at være opmærksom på. Z97 platformen har nogen år på bagen og der er sket en del på lagermarkedet siden da og det kan godt tæve de ældre platforme ind i mellem

Ja det er lige netop de 2 ting som jeg tænkte på , hastigheden og boot.
Er der en måde at finde ud af det på , bortset fra at ofre 2000 kr , evt forgæves ??

Stein

5

tirsdag, 11. juni 2019, 11:28

Umiddelbart så tror jeg at du som udgangspunkt på Z97 platformen skal gå ud fra at det ikke er muligt at boote på den måde. Som jeg kan læse mig frem til så er det meget få bundkort der giver den mulighed. Læs op på det på producentens hjemmeside evt. under BIOS updates og se om det skulle være tilføjet.

Du vil sikkert godt kunne bruge et M.2 drev via et PCIe kort men NVMe er med stor sandsynlighed ikke understøttet så det vil blive med lavere hastigheder.

Det er den slags bekvemligheder der følger med at opgradere bundkort ind i mellem men som selvfølgeligt også koster hvis man vil have adgang til de nye features.

Gaming Box:

AMD Ryzen 2700
ASUS ROG Strix 470I Gaming
32GB Corsair DOMINATOR PLATINUM Special Edition Torque
ASUS ROG Strix RTX 2080Ti Gaming OC
Seasonic Prime Titanium 750W
Corsair Crystal 280 RGB
Corsair H100i AIO
System HDD: Kingston KC1000 M.2 NVMe SSD
2x Samsung 750 EVO 500 GB til spil.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.