Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 10. juni 2019, 13:31

Jeg har været inde og se på forskellige høretelefoner, men er stadigvæk i tvivl. Håber I kan hjælpe.

Dem jeg har nu, kan andre meget let høre, hvis man skruer op for lyden. Jeg kan også let høre f.eks. fjernsynet i et andet rum, når jeg har dem på, selvom jeg skruer op.

Er det muligt at få nogle høretelefoner med lydisolering. Her tænker jeg, at selvom jeg skruer højt op, at så har andre rundt omkring mig svært ved at høre det. Ligeledes skal de helst afskærme lyden udefra så meget som muligt. Sådan at jeg har meget svært ved at høre andre ting. F.eks. fjernsynet i et andet rum.

Findes der sådan nogle høretelefoner, og kan de fåes til omkring 800kr?

På forhånd tak for hjælpen.

2

mandag, 10. juni 2019, 14:14

Kingston HyperX Cloud Alpha er et headset jeg selv bruger og de lukker ganske fint af for alt.
https://www.computersalg.dk/i/4379849/hy…ha-headset-fuld

3

mandag, 10. juni 2019, 14:26

Tak for svaret:) Er det muligt, at få dem uden den speaker på. Jeg bruger dem ikke til at spille med. Høre kun musik og tv med dem.
Kingston HyperX Cloud Alpha er et headset jeg selv bruger og de lukker ganske fint af for alt.
https://www.computersalg.dk/i/4379849/hy…ha-headset-fuld

4

mandag, 10. juni 2019, 14:46

Mikrofonen kan tages af... se 3. billede i linket :)

Et godt tip er altid evt. om muligt at prøve hovedtelefoner af i butikken sammen med damen eller en ven. Det kan godt være at et par virker comfy eller tillukkende, men lukker de ikke nok til om dit hoved (der findes mange hovedfaconer), så vil ørebollerne heller ikke være isoleret.

Den type BPM linker til er dog et rigtig godt udgangspunkt :)

CPU: Pentium III 500 MHz
RAM: 256 MB PC133 SD RAM
Bundkort: HP bundkort
GPU: Matrox MGA G200

5

mandag, 10. juni 2019, 15:01

Tak for hjælpen:)
Mikrofonen kan tages af... se 3. billede i linket :)

Et godt tip er altid evt. om muligt at prøve hovedtelefoner af i butikken sammen med damen eller en ven. Det kan godt være at et par virker comfy eller tillukkende, men lukker de ikke nok til om dit hoved (der findes mange hovedfaconer), så vil ørebollerne heller ikke være isoleret.

Den type BPM linker til er dog et rigtig godt udgangspunkt :)

6

tirsdag, 11. juni 2019, 09:35

Gør dig selv den tjeneste at droppe "gamer-headsets" med indbyggede mikrofoner.
Set i lyset af at du skal høre musik, er der kun én vej at gå, og det er deciderede høretelefoner.

Inden for din budget-ramme, vil jeg klart anbefale Audio-Technica, det er så lækre headphones de laver.

Jeg har deres ATH-M50X, og de spiller simpelthen fremragende.

M50X er en smule over dit budget, og er 800 kroner din smertegrænse, kan du kigge på lillesøsteren M40X, eller den endnu billligere M30X til omkring 500 kroner.

Links til begge headsets:

https://www.proshop.dk/Hovedtelefonerhea…ck-Sort/2455156

https://www.proshop.dk/Hovedtelefonerhea…ck-Sort/2455375

Der er mange alternativer i den prisklasse, og jeg lyttede til omkring 10 sets før valget endte på Audio-Technica.
Men gå ud og lyt, god lyd er så subjektiv en størrelse.
Find en biks hvor du kan prøve de sæt du finder interessante.
Held og lykke med lydturen.

7

tirsdag, 11. juni 2019, 10:39

Audio Technica er også mit yndlingsfirma når det kommer til headphones. Har et par stykker efterhånden, bl.a. omtalte M50x. De er fantastiske.

Overvejelser:
- Hvis formålet er at lukke lyd ude, så overvej om noise cancellation er en feature du vil blive glad for. Kan medføre merpris.
- Hvis noise cancellation ikke er relevant, så går i det mindste efter nogle lukkede over-ear ørekopper. Fx M50x.
- Det er lækkert med trådløs da det giver frihed til at bevæge sig rundt. Igen, en merpris på dette punkt. Men bestemt noget der skal overvejes.

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1070 8 GB GDDR5 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design R6 USB-C / TG | ASUS ROG Swift PG278QE (27/2560x1440@144 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G703

8

tirsdag, 11. juni 2019, 18:08

Beyerdynamics DT770 pro er også et ganske lækkert headset, som jeg vil mene opfylder dine behov.

https://www.gear4music.dk/da/PA-DJ-and-b…LAaAsnhEALw_wcB

Kan fåes herinde til 900kr.

Du kan eventuelt læse kommentarer til headsettet på 4sound.
https://www.4sound.dk/dj/tilbehoer/headp…-770-pro-80-ohm

9

onsdag, 12. juni 2019, 11:59

Tak for alle jeres svar. Jeg kan godt gå op til 900kr.
Så nu står valget mellem de to her, som også er linket til:

Audio-Technica
ATH-M50X og Beyerdynamics DT770 pro.

Begge ser rigtig gode ud,
så nu er jeg i tvivl om, hvilken jeg skal vælge.

Det skal være dem, som bedst afskærmer lyde udefra, og
holder holder bedst på lyden, når man har dem rundt om øret. Der skal også være
en god lyd uden for meget støj samt en okay bass.

10

onsdag, 12. juni 2019, 13:49

Beyer har typisk en fyldigere bas, hvor AT er mere balanceret, og mere studie-minded. Personligt foretrækker jeg AT, og jeg synes de har en dejlig og fyldig lyd. Men hvis du er til en mere fyldig bas, så er Beyer nok de rette til dig.

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1070 8 GB GDDR5 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design R6 USB-C / TG | ASUS ROG Swift PG278QE (27/2560x1440@144 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G703

11

onsdag, 12. juni 2019, 15:17

Tak for svaret🙂 Sidder de også godt om øret? Her tænker jeg på, om de er gode til at holde lyde udefra væk og om der er en god lydisolering?

12

onsdag, 12. juni 2019, 15:36

Der vil jeg nu sige det modsatte :) ATH m50x har mere bas, hvor dt 770pro, er mere flad, hvilket er grunden til DT 770 pro er så et udbredt et studie headset. En youtube søgning med DT770 pro vs ATH M50x viser samme resultat.

DT 770 pro føles helt fantastisk at have på, også i længere tid. Man skal dog være forberedt på at skifte de velour pads, som sidder der på da de med tiden godt kan begynde at lugte lidt, da de får suget noget sved til sig. Dette vil muligvis kunne undgås med jævnlig rengøring af dem, dog har jeg ikke prøvet. DT 770 pro lukker endvidere rigtig godt af for lyden omkring dig.

ATH m50x lukker måske lidt bedre af for lyden, dette kan dog være på bekostning af komfort. Personligt kan jeg ikke have ATH m50x på i længere tid af gangen(mine øre er også lidt hårde, og mit hoved et bredt). Dette kan dog fixes med andre earpads.

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Kim Daggerthuggert" (12.06.2019, 16:02)

13

onsdag, 12. juni 2019, 16:57

En YouTube-søgning giver også flere resultater, der påviser at Beyer har en dominerende bas ift. M50X. Jeg var selv ude at prøve dem i 4sound for år tilbage da jeg skulle bruge nogle til almindelig musik. Her endte jeg med et par AKG K271 MKII da jeg netop følte at bassen var alt for dominerende på disse Beyer. Både mine Audio Technica ATH AD700X og ATH M50X har et bredere og mere balanceret lydbillede.

Anyways, den bedste dommer er en selv, og det er meget subjektivt hvad vi vil have og hvad der er for meget. Men at påråbe sig en almen søgning på YT eller Google vil blot give resultater der påviser påstand 1 såvel som påstand 2.

Ift. komfort og tæthed, så er jeg enormt glad for mine M50X.

14

onsdag, 12. juni 2019, 17:48

Tak igen for hjælpen :) Jeg tænkte på, om sådan nogle ikke kan komme til at lugte af sved. Hvis man sveder inde i den, når man har dem på? Har ikke haft sådan nogle hovedtelefoner før, som lukker øret til. Kan man gøre dem rene på en måde. F.eks. med sprit eller vaske dem? Eller skal man skifte det der sidder indvendig?

15

onsdag, 12. juni 2019, 17:48

Det var skam ikke et angreb :) Tror dog vi kan have en forskellig definition af "mere bass", hvilket en person i dette indlæg, muligvis har fået uddybet.
https://www.reddit.com/r/headphones/comm…0x_cant_decide/

Og vi er helt enige i at hovedtelefoner er en smagssag, så det bedste vil være at gå ned og prøve de to, og så tage en beslutning derefter :)
Men under alle omstændigheder kommer OP ikke til at gå galt i byen med ATH m50x eller dt770pro

16

onsdag, 12. juni 2019, 17:55

Puderne kan udskiftes på begge modeller :)
En af mine venner tørre jævnligt sine hovedtelefoner af med en klud, men om det nok til at holde sved og lugt væk efter nogle år brug ved jeg ikke. Der kan erhverves orginale puder til begge, ellers findes der også nogle universal modeller, som giver et lidt større udvalg. Blandt andet herinde:
https://www.brainwavzaudio.com/

Puderne vil under alle omstændigheder blive mere sammentrykte med tiden, så en udskiftning af disse er en god ting.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.