Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 9. maj 2019, 13:55

Ganske som jeg havde lovet under testen af Cougar Puritas kabinettet, så har jeg ventet på, at alle dele nåede frem, så jeg kunne komme i gang, men først lidt baggrund om hvorfor.

Jeg har været medlem her på Tweak i mange år efterhånden og dem som har været med ligeså længe som jeg, ved nok hvordan jeg vægter mine ting til en computer.

For ca 10-11 år siden tog jeg mig sammen og fik specialfremstillet et Lian Li kabinet, med lidt andre mål end dem, som de havde til salg og jeg behøver vel ikke sige, at det kabinet kostede spidsen af en jetjager og det tog lang tid inden den kom hjem fra Kina.
Det kabinet har jeg været utrolig glad for og det har til fulde levet op til mine forventninger igennem alle disse år, men tiden var ligesom løbet fra den grundet hardware udviklingen.

Jeg byggede et nyt system d. 18 dec 2018, som en julegave til migselv, bestående af en Ryzen 2600X, MSI x470 bundkort og brugte mine andre dele fra mit gamle X99 system samt mit gamle GFX, som var et R9 290 fra Sapphire og det var skidesvært og få det hele stoppet ind i det gamle kabinet, især GFX gav problemer grundet længden og alle kabler lignede bare en fuglerede og ødelagde airflow lidt.

Jeg har kigget på mange kabinetter, men hver gang var der bare som om der manglede noget, enten var kvaliteten af materialerne ikke gode nok eller designet passede heller ikke lige mig.

For ca 14 dage siden tænkte jeg på kabinetter igen, og så gik jeg ind på Lian Li's website, for at se hvad verdens bedste producent evt. havde og tilbyde i 2019.
BANG så var jeg forelsket med det samme, her var endelig et kabinet, som i mine øjne levede op til de ønsker, som jeg har til et godt og funktionelt kabinet, nemlig Lian LI PC-011 Dynamic.

Jeg har læst reviews af kabinettet, og se videoer af hvordan andre sites har gjort med netop det kabinet, så jeg følte mig godt rustet og sikker i min sag, om at et sådant kabinet måtte jeg bare eje.
Det er i mine øjne det mest elegante i alt sin simpelhed og har et ton af plads for et miditower og være, altså man bestemmer helt selv hvordan slut resultatet skal ende med og se ud.

Da beslutningen om kabinettet var kommet på plads, så blev jeg faktisk overrasket over hvor lidt der kommer med selve kabinettet hvilket vil sige, tæt på ikke en skid bortset fra en lille kasse med skruer og velcrobånd og det er vel det.
Så kom næste led i planlægningen, og det var straks mere alvorligt, grundet kabinettet har 2 sider med glas, så der skulle jo sættes noget lys i, og det ved især über her fra siden, at det anser/så jeg for at være lidt tivoli og konfirmandagtigt og slet ikke passende for en mand på 53 år. Så jeg stod lige midt i et dilemma, skulle jeg sætte sætte blæsere i uden lys og med 2 glas sider, det ville sgu osse blive for fesent og ødelægge oplevelsen af kabinettet.

Efter lidt research, så besluttede jeg mig for og smide min fordom vedr. lys over bord og se på projektet med helt åbne øjne og så tage det hele derfra. Efter og have kigget på et ton af blæsere, så faldt valgt på Thermaltake Riing RGB med et sæt på 120mm og et sæt på 140 mm med tilhørende styreenheder, fordi det kunne vel dæmpes det skidt :T hvis det så alt for dårligt ud. Det var enten: GO big or go home.

I mellemtiden var jeg løbet ind i et totalt uforudset problem, som jeg egentlig først blev klar over ved at nærlæse specs på kabinettet, da der står, at en luftkøler ikke må være mere end 15,5 cm høj og holdt det vand, så var der netop ikke plads til min elskede Noctua NH-U12S, da den måler 15,8cm i højden.
0.3 cm var skyld i, at jeg var ved og skide en blåhval, for hva´ nu ?, altså måtte der en ny køler til osse, som både kunne være i kabinettet og have den kvalitet, som jeg efterspørger.
Jeg gik ind på Noctuas website for at kigge lidt nærmere på udvalget og valget faldt på NH-C14S, da den har en højde på 14,7cm når blæseren er monteret på toppen af køleren og blæser nedad, derved får du både kølet CPU, samt vigtige dele af bundkortet, så det er en win-win i mine øjne.

Alt blev bestilt og så var det bare og vente på at stumperne fandt frem til Nykøbing Mors, så jeg kunne komme i gang, og selv finde ud af om den vision og billede jeg havde inde i min krøllede hjerne, osse levede op til mine forventninger og ikke mindst om jeg så kunne føre det ud i livet.
Tirsdag kom kassen med køleren og de 2 blæser sæt, og igår kom kabinettet så, endelig var det tid for at komme igang. Det gamle kabinet blev strippet for alle de dele, som skulle bruges i det nye og resten blev pakket ned i de tilhårende kasser, så de kan bruges til andre projekter senere.

I Tweak.dk's anmeldelse af kabinettet fra dec 2018, stod der lidt om, at især kabelføring skulle man være tålmodig med, da det godt kunne drille ganske kraftigt hvilket jeg ikke helt kunne forstå, da kabinettet er helt tomt og man bestemmer det hele selv, så det var vel bare og komme i gang og holde humøret højt, så kunne det sgu da ikke blive så besværligt, som anmelderen hævdede, han kunne jo have haft en dårlig dag.......eller noget :T .

Ægtefællen tog på arbejde, så jeg havde fuldstændig fred og ro til og koncentrere mig om mit nye projekt, så fuld af gå på mod, så gik jeg grundigt igang. bundkort ingen problem, montering af blæsere ingen problem, PSU isat ingen problem, tilslutning af frontpanel kabler ingen problem, alt gik egentlig rigtig godt.

Jeg var rigtig godt tilfreds med min egen indsats, så jeg holdt en lille pause og fik en øl og en smøg, mens jeg glædede mig over de fremskridt, som allerede var sket.
Nu var det bare montering af den nye køler, GFX og lydkort, så var det sgu da som det skulle være, men hovmod står som bekendt for fald, og jeg havde tænkt/taget en lille smutvej vedr. kølermonteringen. Jeg havde ladet AM4 monteringen for min game Noctua sidde på bundkortet, da jeg tænkte begge kølere er Noctua og de bruger begge 2 secufirm montering, så hvor svært kunne det være, men det viste sig, at det passede ikke sammen. Frem med vejledningen til den nye køler og ganske rigtigt, så skulle der bruges et andet sæt til AM4 platformen.....nå men skille skidtet ad igen og montere det rigtige, og fluks kom køleren til og sidde som den skulle, på med blæseren der selvfølgelig osse har RGB lys og kablerne ført om bagved.
Montering af GFX ingen problem, kabler ført rigtigt om bagved, lydkort isat ingen problem, så nu var det bare SSD'er og en enkelt HD som skulle sættes i, så var systemet samlet.

Jeg havde brugt meget tid på og gøre det så korrekt som muligt, så alt i alt havde det taget 6 timer og jeg var ikke færdig endnu. Mit hoved spandt rundt og jeg kunne ikke rigtig huske hvilke skruer hørte til hvad længere og hvor langt jeg egentlig var kommet, så jeg gik væk fra det hele og så lidt tv inden det var tid for og få lidt hvile og ordne det allersidste her til morgen.
Klokken 6 fik jeg morgenkaffe og røg en smøg, og så var det ellers bare og komme igang igen, SATA kabler blev trukket til SSD'erne, strømkalberne til SSD'er blev tilpasset med strips og monteret, harddisken sidder i en kasse bagved bundkortet, og der skulle osse trækkes kabler til og tilsluttes hvilket blev gjort og jeg var endelig færdig. Igen tænkte jeg på anmelderen om de problemer med kabelføring han havde haft?, jeg havde da godt nok måtte bruge nogle strips, men så svært var det da heller ikke.

Hold da kæft hvor jeg skulle blive klogere, da jeg vendte kabinettet rundt, så jeg kunne se bagsiden, der var kabler her og der og alle vegne og næsten ingen plads og gemme det hele på, samt der kun er en plade på 10cm forneden og lidt bredere for oven til og skjule det hele inklusiv 2 styreenheder til RGB lys jamen for fanden, så sked jeg en blåhval igen :whistling: .

Dybt chokeret satte jeg mig i sofaen, drak en kop kaffe og røg en smøg imens jeg grad mine modige tårer og sang mit hjemlands vedmodige sange. Jeg var helt nede og jeg kunne ikke se en fornuftig vej ud af det kabel helvede på så lidt plads imens det gik op for mig hvad anmelderen havde ment med kabelstyring som skulle gennemtænkes rigtigt.
Nå men problemer er til for at blive løst, fordi det er rigtig træls og være så tæt på og dog så langt fra, det er enten : Go big or go home. Bevæbnet med en god portion tålmodighed, en masse strips og en lille tang, så var det 1 kabel af gangen som kom på plads, og langsomt begyndte det hele og tage form, som jeg havde forestillet mig det.
Lidt fantasi kom osse i spil, da der var plads til den ene styre enhed oven på HD kassen og den kunne lige være der, så den blev sat fast med velcro og ser ud som om den altid har været der. Grundet min grundige kabelføring så var der sgu plads til den anden styreenhed inde bagved skinnen, så den kunne man heller ikke ses......

NNEEEJJJJJ jeg kan ikke huske, at jeg har været så glad i år. Endelig var den gamle mand færdig med sit projekt, så nu skulle der bare sættes strøm til, så builtet kunne vise sig i alt sin pragt og forhåbentlig se ud, som min krøllede hjerne havde skruet sammen.
Systemet blev startet op og alt er fuldstændig, som jeg havde forestillet mig det for 14 dage siden, så jeg er mere end tilfreds med slut resultatet, selv det der RGB lys er begyndt og gro lidt på mig, der er næsten ingen kabler som sidder eller vender forkert i builtet. Det hele har taget 10 timer og samle, men jeg er sgu lidt stolt over hvordan det er blevet.

Systemet består af: Ryzen 2600X, MSI x470 bundkort, Noctua C14S køler, Sapphire Vega 56 pulse GFX, Asus xonar SE lydkort, 2 SSD'er, ! HD og en helvedes masse lys.

Mvh
Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

Dette indlæg er blevet redigeret 5 gange, senest redigeret af "Ebo" (11.05.2019, 08:00)

2

fredag, 10. maj 2019, 13:39

Fedt build, hvis man er til blingbling. :)

Jeg har selv måtte konstatere, at jeg løbende er gået i retningen af mindre og mindre størrelse og så lidt lys som muligt.

Skal dog ikke forhindre en i at presse så meget regnekraft i som muligt. ;)

Tillykke med dit nye build.

Fractal Node 305 hvid - Silverstone SFX-L 700W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - Samsung 850 EVO 512GB - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament

3

fredag, 10. maj 2019, 15:28

Super fed post

4

fredag, 10. maj 2019, 16:11

Super fed post

Mange tak, Jeg kan da fortælle dig, at det tog da osse sin tid og få flækket alle de ord sammen, vel omkring 2½ time inden jeg trykkede på send knappen :T .

Jeg er super glad for det hele, men jeg er da allerede begyndt og lægge nye planer for ekstra opgraderinger i næste måned, så som NVME SSD, 3 blæsere mere, og lige få de 3 kabler som ikke vender helt som jeg vil have det, de skal selvfølgelig osse på plads.

Så bliver der heller ikke købt mere inden X570 chipsettet og de nye Ryzen CPU'er kommer, så bliver det hele skilt ad igen og vi starter forfra :9xo .

Mvh
Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Ebo" (10.05.2019, 16:50)

5

fredag, 10. maj 2019, 16:41

Kan overhovedet ikke se det der Photobucket album på forskellige maskiner og browsere. :huh:

Cyberduck
| Lian Li PC-O11 | ASRock Taichi Z370 | Intel 8700K @5.2GHZ | 2x8GB Trident RGB @3200 Mhz | Zotac RTX2080 | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x500GB NVME, 2x500GB SSD | 2TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK, Alphacool og Enermax |

6

fredag, 10. maj 2019, 16:52

Kan overhovedet ikke se det der Photobucket album på forskellige maskiner og browsere. :huh:

Så virker linket i post 1, men billederne bliver vist i omvendt rækkefølge :clap: .

Mvh
Sam

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Ebo" (10.05.2019, 18:46)

7

fredag, 10. maj 2019, 19:36

Jeg kan heller ikke åbne billederne i den photobucket overhovedet...

TWEAK.DK :rules:

8

fredag, 10. maj 2019, 19:54

Jeg kan heller ikke åbne billederne i den photobucket overhovedet...

Det kan jeg ikke forstå, jeg har ligeså lige åbnet den, for få sekunder siden.

Mvh
Sam

9

fredag, 10. maj 2019, 20:15

Fejler også her.

Hvorfor ikke smide billederne ind i testen

10

lørdag, 11. maj 2019, 08:07

Fejler også her.

Hvorfor ikke smide billederne ind i testen

Über, du er simpelthen bare manden, som kan få mig til og skide en blåhval her fra morgenen af :T .

Det har taget mig lang tid bare og finde ud af hvordan, det nu skulle gøres så billederne kunne komme ind fra photobudcket, i rette størrelse og få den lagt ind i et link, så det hele kom med, så alle kan se det :9xo .

Inden du kommer alt for godt i gang, så lad mig spørge dig :

1.Hva hulan er facebook ?
2. Hvor kan man købe det henne ?
3. Smager det godt ?
:rules:

Mvh
Sam

11

lørdag, 11. maj 2019, 10:12

Hvad sker der for dig, Sam? Det er sgu da fra den ene boldgade til den anden. Jeg fik en blodstyrtning sidste efterår og samlede mig en Windåse maskine med samme kabinet. Måtte vente en måned på det. Helt sikkert det fedeste jeg endnu har haft.
Den gamle frase "Man har et standpunkt, til man tager et nyt" er stadig gældende :)

12

lørdag, 11. maj 2019, 15:28

Hvad sker der for dig, Sam? Det er sgu da fra den ene boldgade til den anden. Jeg fik en blodstyrtning sidste efterår og samlede mig en Windåse maskine med samme kabinet. Måtte vente en måned på det. Helt sikkert det fedeste jeg endnu har haft.
Den gamle frase "Man har et standpunkt, til man tager et nyt" er stadig gældende :)

HEHE bauner, jeg er faktisk lige så overrasket over migselv, og jeg er stadigvæk i chock :boxed: .
Jeg ved ikke rigtig om det er tidlig alzheimers eller almindelig tab af hukommelse, det kan jeg faktisk ikke rigtig huske :T .

Hvor om alting er, så syntes jeg selv, at jeg er sluppet ganske godt fra det, når det nu skulle være :9xo .

apropo, kan du osse huske statsminister Jens Otto Krag ?.

Mvh
Sam

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Ebo" (12.05.2019, 07:06)

13

søndag, 12. maj 2019, 10:46

HEHE bauner, jeg er faktisk lige så overrasket over migselv, og jeg er stadigvæk i chock :boxed: .
Jeg ved ikke rigtig om det er tidlig alzheimers eller almindelig tab af hukommelse, det kan jeg faktisk ikke rigtig huske :T .

Hvor om alting er, så syntes jeg selv, at jeg er sluppet ganske godt fra det, når det nu skulle være :9xo .

apropo, kan du osse huske statsminister Jens Otto Krag ?.

Mvh
Sam

Jeg kan ikke huske manden, kun citatet.
Jeg mindes ikke jeg havde de helt store problemer med kabelføring i det jeg havde. Det skyldes måske jeg kun havde en M.2. og én 2,5" SSD i det.
Jeg kan godt lide en lille smule lys, og havde da en enkelt hvid LED strip i toppen. Men det er er ligegyldigt, så længe du selv er glad for det. Jeg kommer aldrig til at have sådan noget stående.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.