Ny Gaming PC. Hvilken er mest prisen værd?

  • Hej igen, Eksperter!



    Jeg har nu fået skrevet med forskellige computer builders/firmaer og fået nogle forskellige de vil anbefale til mig på et budget mellem 8-12.000 kr.
    Jeg leder efter en computer som kan game i FullHD 1920x1080 på en 144hz skærm, med 100+ fps. Som også har mulighed for streaming og all-around.


    Jeg har lavet en fin imgur, hvor i kan få et bedre overblik istedet for jeg skriver alle delene til hver enkel. Håber i kan hjælpe!


    https://imgur.com[...]



    Med venlig hilsen



    MarcLK :9xo

  • Ser absolut ingen årsag, til at købe et RTX 2080, til 1080p gaming. Et 2060/2070 ville være mere end rigeligt.
    Hvorfor smider de alle et trådløs netværk kort med? Er det noget du har spurgt efter? Jeg vil råde dig til at vælge et ethernet kabel, medmindre du har en rigtig god router.


    Computkit: TLDR: Hva fan?
    De specifikationer computkit har sendt dig, er underlig, hvis du spørg mig.
    450w strømforsyning til en Ryzen 2600X/9600k som kan overclock, virker for lille til mig.
    120GB er en alt for lille SSD til dit OS & spil.
    Kan ikke se om du får Windows 10 inkluderet?
    Så smider de også en hel masse ekstra ting med, som jeg ikke ser nogen grund til. Eksempelvis: Corsair Lightning Node PRO, sleevede kabler & TP-Link netværksadapter, hvor intet produktnavn navn bliver givet...


    Extremegaming TLDR: God pris men skod netværkskort
    Umiddelbart ser den fin ud. Jeg ville anbefale at tage deres Intel build, hvis du skulle have en af dem. Gå ud fra at computeren hovedsageligt skal bruges til at spille spil? For så er Intel stadig bedre end AMD. Især når Intel computeren kun koster 100kr mere.
    Nu ved jeg ikke hvilken router du har. Men vær opmærksom på, at det netværks kort de giver dig med, ikke er 802.11ac eller 5ghz. Det ville nedsætte din hastighed dramatisk.


    MM-Vision TLDR: God pris mangler en 1TB HDD
    Husk på at Windows er inkluderet i alle deres priser. Hvilket gør dem billigere end de andre. Overall en rigtig god PC, der er mere gennemtænkt end de andre (især Compukit). En ting som umiddelbart mangler, er en 1TB HDD til diverse ekstra programmer som ikke behøves, at være på din SSD. Hvis jeg husker rigtigt, kan du tilføje en til 499kr.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Tusinde tak for din kommentar Rekx!


    Jeg var selv lidt skeptisk hvad angår Compukit, så den har jeg udelukket helt nu.


    Eftersom jeg ikke kan trække et kabel til min PC, så ville jeg købe et bundkort eller netværkskort til WiFi. Medmindre der er andre muligheder, som gør jeg kan bruge kabel, uden at trække et kabel fra router til PC :D


    Hvis det blev MM-Vision, vil du så anbefale Raptor, Monster eller nogle andre derfra? Det er de to jeg har kigget mest på, men synes bare deres kabinetter ikke helt går til mine ønsker. Kunne godt tænke mig et kabinet med god airflow, som også har et clean look. Som NZXT H500 for eksempel.
    Ved du om man kan tage sin egen kabinet med til dem, hvor de så kan bygge i den? Jeg bor ikke så langt derfra, så det ville være alle tiders! Men hvis ikke det kunne lade sig gøre, er der så en kabinet fra deres side som du kan anbefale?


    Vil Intel- i5 9600k være fint ift gaming og streaming? Eller er det nødvendigt at man opgradere til I7-9700k



    Det var mange spørgsmål, haha :D


    Mange tak for hjælpen! Det sætter jeg stor pris på! :9xo

  • Quote

    Eftersom jeg ikke kan trække et kabel til min PC, så ville jeg købe et bundkort eller netværkskort til WiFi. Medmindre der er andre muligheder, som gør jeg kan bruge kabel, uden at trække et kabel fra router til PC


    Hvilken router har du? Hvis dit hus/lejlighed ikke er alt for gammelt, så ville powerline være en mulighed.


    Quote

    Hvis det blev MM-Vision, vil du så anbefale Raptor, Monster eller nogle andre derfra? Det er de to jeg har kigget mest på, men synes bare deres kabinetter ikke helt går til mine ønsker. Kunne godt tænke mig et kabinet med god airflow, som også har et clean look. Som NZXT H500 for eksempel.


    Om det er NZXT H500 eller Corsair 275R. Så er begge ikke airflow venlig kabinetter. Eftersom deres front er solid. Men jeg er enig i at H500 ser godt ud :)


    Quote

    Ved du om man kan tage sin egen kabinet med til dem, hvor de så kan bygge i den? Jeg bor ikke så langt derfra, så det ville være alle tiders! Men hvis ikke det kunne lade sig gøre, er der så en kabinet fra deres side som du kan anbefale?


    Det ved jeg ikke. Alle de gange jeg har anbefalet dem til venner, er de alle bestilt online. Umiddelbart kunne du ringe til dem og høre om det er muligt ;)


    Quote

    Vil Intel- i5 9600k være fint ift gaming og streaming? Eller er det nødvendigt at man opgradere til I7-9700k


    Når du aligevel køber RTX 2060/2070, så betyder din cpu ikke det store for streaming. Nvidia har en indbygget h265 encoder. NVENC encoder tager alt stresset fra din CPU når du streamer. Så jeg ville vælge en i5 9600k da den yder bedre end en 2600x i spil.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af Rekx ().

  • En router fra Yousee, men ved ikke hvilken. Men vi havde vandskadet i huset for nogle år tilbage, hvor jeg mener de lavede nyt el i huset.


    Hvilken kabinet vil du anbefale så, til god airflow og good looking? Jeg har søgt meget efter en god kabinet, men alle siger noget forskelligt haha.


    Så jeg tænker enten Raptor eller monster PC fra mm-vision, ville være et godt valg! :D


    Tusinde tak for svar igen igen! :D

  • Quote

    En router fra Yousee, men ved ikke hvilken. Men vi havde vandskadet i huset for nogle år tilbage, hvor jeg mener de lavede nyt el i huset.


    Den router fra yousee går jeg ud fra ikke er særlig god (de er ofte router til 300kr). Derfor vil jeg anbefal dig at bruge powerline i stedet for trådløs.


    Quote

    Hvilken kabinet vil du anbefale så, til god airflow og good looking? Jeg har søgt meget efter en god kabinet, men alle siger noget forskelligt haha.


    Det er jo ikke fordi H500 er et dårligt kabinet. Men pointe var bare at NZXT H500/Corsair 275R begge ikke


    Quote

    Så jeg tænker enten Raptor eller monster PC fra mm-vision, ville være et godt valg! :D


    Hvis du gerne vil have et H500, så bruger topdata nzxt kabinet i deres pc. Den skal dog opgraderes først. i5-8400 til 9600k, 8gb ram til 16gb og vælg en bedre cpu køler (cooler master hyper 212) Bliver cirka det samme som den hos mm-vision og du får et RTX 2070
    http://topdata.dk/product-config.asp?id=12476 (uden windows)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Okay mange tak!


    Hvilken powerline er så noget værd? Har kigget på nettet, og jeg ser mange forskellige og forskellige priser. Så hvad for en vil du anbefale?
    Har ikke forstand på noget af det ?(

  • Okay mange tak!
    Hvilken powerline er så noget værd? Har kigget på nettet, og jeg ser mange forskellige og forskellige priser. Så hvad for en vil du anbefale?
    Har ikke forstand på noget af det ?(


    Jeg er ikke den store netværks ekspert. Umiddelbart ser den her god ud https://www.komplett.dk/produc…10p-kit-av1000-powerline#


    Du kan skrive en besked til Foxx Han har styr på det meste netværk halløj ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Teknologien i powerline internet er stortset ikke ændret siden det først blev lanceret for efterhånden rigtig længe siden.
    Det stiller store krav til hvor god kobber du har i væggen og hvor meget støj der er på linien fra andre apperater: Særligt mikrobølgeovne, lamper, selv din computer og meget andet hvor strømstyrken svinger op og ned støjer i kablet.
    Du kan læse en ældre test herfra Tweak:
    http://www.tweak.dk/review/TP-…werline-Netvaerk/2311/3/1


    Jeg ville helt klart ikke anbefale det til gaming, slet ikke hvis vi taler FPS spil. Din lag ratio/ping bliver en helt håbløs rutchebane op og ned.
    Giver fint mening til streaming enheder eller en remote placeret NAS enhed hvor dataene nok skal nå frem og der er en stor buffer at trække på, men sådan er det bare ikke i CS:GO, Fortnite, PUBG og hvad de alle sammen hedder, der gør millisekunder en forskel.


    Hvis ikke et egentlig Cat6 kabel er en mulighed, så vil jeg helt klart anbefale wifi i en ordentlig kvalitet.


    2 af de bedste rimelig prisvenlige højtydende routere lige nu:


    ASUS RT-AC68U


    TP-Link Archer C9 AC1900


    :cheers: