Hjælp til Ny Gaming Computer

  • Hej Folkens!


    Jeg har længe overvejet at købe ny Gamer pc, eftersom min nuværrende efter hånden er 6-7 år gammel, og fra sharkgaming.
    Jeg har ikke så meget styr på computere og hardware, men jeg forstår hvad de forskellige dele gør, dog ikke hvilke der er stærkest eller arbejder bedst sammen.


    Eftersom jeg har hørt super godt om både TopData, MM-Vision, Extremegaming og froggraming er jeg meget i tvivl om hvor jeg skal købe den nye Gaming PC fra, så håber i kan hjælpe! :)


    Jeg søger:
    En PC som kan trække alle nye spil (F.eks. Apex Legends, PUBG, Anthem, RUST osv.) i FULL HD med 100+ fps som passer til en 144hz skærm.
    En PC som kan holde i flere år, så ikke jeg skal købe ny pc om 2 år, men gerne om 5 år+.
    Hardware dele som arbejder utrolig godt sammen.
    Opgraderinger som er prisen værd, og ikke er waste. Så ikke man smider 2.000 ekstra for et lille upgrade.
    Tilladelse af brug af WiFi. (Da jeg ikke har mulighed for internetstik lige pt.


    Budget: 8-12.000 kr. Alt afhængig om det er prisen værd, ofc.


    EDIT: Jeg har allerede skærm, og udstyr. Så det er kun Computeren jeg mangler! :)

    Skriv gerne om andre sider eller steder, som kunne være værd at kigge på. Evt send links til en Gamer PC i kan anbefale!

    På forhånd, mange tak!


    - Mvh. Marc Korsgaard

  • Jeg ville vælge mm-vision over de andre. Hvad jeg har set/prøvet er de bedst blandt færdigbygget pc'er.


    https://www.mm-vision.dk/visio…g/Monster-gaming-computer


    Vælg windows 10 fra (tænker du allerede har det)
    Vælg opgradering til Asus Z390 TUF Plus Gaming bundkort med trådløst netkort (WIFI)


    En valgfri opgradering ville være et RTX 2080, men det ville være overkill til 1080p.



    Så har du et bæst til 1080p gaming.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af Rekx ().

  • Mange tak for svar!


    Jeg har kigget lidt omkring, jeg er helt vildt med NZXT Kabinettet, som man kan få på andre sider. Ved du om man kan få hos MM-vision det med de dele du har sendt fra dit link? :D


    Derudover har jeg et andet spørgsmål. Jeg kan se der ikke er lagerdisk i nogen computer, men at man selv skal tilføje det. Er det sådan standard inkluderet, eller kan man bruge et fra sit gamle computer som er 6, 7 eller 8 år gammelt?


    - Mvh Marc

  • Det er meget normalt at der kun er SSD/NVME disk med til gaming PC'er som standard, hvor man så kan tilføje en ekstra (eller en gammeldags langsom HDD) ved siden af som tilbehør.


    MM-Vision gør åbenbart ikke meget der, hvilket jeg som konkurrent mener er for ringe. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Hvis du har brug for mere end den ene 512gb SSD. Så kan du tilkøbe en 1tb hdd til en plovmand (499kr) hos mm-vision.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Et par overvejelser:


    - AMD er en god mulighed for at spare penge, eller flytte penge over i en bedre GPU.
    - Ved AMD vil en Ryzen 5 2600X række, med mindre du også skal bruge PC til produktion og kombinere det med et B450-bundkort.
    - En GTX 1660 Ti svarer til en GTX 1070. Det er i princippet fint til dit 1080p behov, men dit budget indikerer for mig, at du gerne vil presse den højere op.
    - Ved 1080p kommer man hurtigt til at bottleneck på CPU. Derfor får du mest ud af at vælge mid-end GPU. Jeg tror dit sweet-spot er et RTX 2060. Maks. et RTX 2070. Sidstnævnte giver mest mening hvis du var oppe i 1440p.
    - Ved Intel ville jeg kigge efter en i7-9700K og i så fald kombinere den med et Z390-bundkort, men et Z370 er også OK.
    - De fleste færdigsamlede computere sparer på disk-pladsen. Så sørg enten for at opgrader denne, eller smid selv en ekstra SSD i senere. Det er nemt.


    Jeg synes den her ser fornuftig ud:
    http://topdata.dk/product.asp?product=12305


    Men jeg ville fx vælge at skifte 240 GB SSD ud med en 500 GB 970 EVO NVMe. 240 GB er ikke rigtig noget ved i disse tider og man løber hurtigt tør for plads.


    I en anden tråd blev Compukit nævnt. Jeg har ikke nogen erfaringer med dem selv, men de har et fint line-up.


    https://compukit.dk/mainstream-serien/

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • :goodpost:


    Langt henne ad vejen er jeg enig med Berleburg. Dog hvis maskinen ikke har det i forvejen, vil jeg investere i en god harddisk på nogle TB.
    256 GB SSDs er også efter min mening for små... Windows 10 i sig selv har for vane at lægge adskillige GB til side, og du vil især skulle bruge tid på at rense ud efter de store updates (creator's packs o.l.). Desuden, hvis du fylder en SSD til randen, holder den i kortere tid...


    SSD'en kan bruges til OS og det du spiller mest, mens HDD så kan bruges til det du ikke spiller så tit, samt spil der fylder af H til (GTA 5 fx, der efterhånden fylder 80 GB i sig selv). Holder du dig fra øko-harddiske (fx. WD Green), er loadtiderne på dem ret acceptable.
    Hybrid diske (SSHD) kan også være en mulighed til storage

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200