Performance-problemer med Geforce 2080

  • Hej. Jeg er lidt på herrens mark - og håber at i kan hjælpe. Jeg har investeret i et MSI Geforce 2080 Ventus, og har ligeledes opgraderet RAM + PSU (750W).



    Kortet kører som sådan fint i Windows, og der var ingen problemer med installation. Jeg har en 750Watts strømforsyrning, en i7 6400 og 16GB ram, så det er ej heller problemet (bottleneck). Jeg har lave fps i stort set alle spil, og det performer under hvad mit Geforce 970 gjorde. Jeg har læst på diverse forums, at selve kortet kunne være problemet, og at mange har haft succes ved at få udskiftet kortet. Jeg nægter dog at tro på at dette er løsningen.


    Jeg har forsøgt alt i form af indstillinger - både ift. grafikken og ift. strømstyring, opdatering af bios mv. - uden held.


    Ser frem til at høre jeres forslag.


    Mvh. Martin

  • Kig på følgende.


    - Rense gamle drivere ud med et tool i stil med CCLEANER


    - Tjekke om dine temperaturer ikke er for høje og om kortet throttler


    - Sikre at du har tilsluttet alle strømstik til GFX (burde ikke kunne starte uden, men man ved aldrig)


    - Hvilken specifik PSU er det, ikke alle er født lige - "750W" er ikke altid 750W


    - Har du en i5 6400 eller en i7 6700? - min i5-6600k var ikke rigtig nok til et GTX1080, men du skulle dog som minimum have mere ydelse end med GTX970 selv med en af de tre ovenstående CPU'er.


    - DLLS og RayTracing - ved ikke nok om dette, men kan aktivering af disse i drivere medføre performance-hit selv i spil der ikke understøtter det.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Tak for hurtigt svar.


    Har renset alle drivere og installeret dem på ny.


    Temp er ikke for høje og min fornemmelse er, at kortet slet ikke "yder nok". Er meget let belastet under fx Battlefield 5.


    Alle strømstik er sat rigtigt i, det kan ikke gøres anderledes. Jeg installerede selv strømforsyningen. Det er en Corsair TX750 Gold.


    Jeg har en i7-6700 - dog er ram mhz dog kun 2133.


    Ray tracing af slået fra ingame.


    Mvh. Martin

    Quote

  • Hvilken opløsning spiller du i og hvilke spil?


    Under mine tests har jeg set at RTX 2080 kort kan opleve CPU bottlenecks i visse spil allerede i 2560x1440 og oftere i 1920x1080 så det kan være det der er problemet. Jeg kørte mine tests med en i7-8700K og og oplevede ved flere lejligheder dårligere ydelse i 1080p end højere opløsninger netop pga. CPU Bottlenecks.


    Hvis du ikke har prøvet så lav nogen målinger på hvor meget din CPU er er belastet under spil.

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • Ved ikke om du fik løst dit issue, men jeg vil da også pege på driverne som det mest oplagte specielt hvis du kom fra et AMD kort. Og så siger du ikke hvilken opløsning du spiller på. Men hvis det er 1080p så skulle der ikke være problemer og din CPU burde da slet ikke være en begrænsning.


    Så hvis du ellers havde fint performende setup før så er driverne det oplagte.


    Få også lige opgraderet bios til seneste og sæt alle indstillinger på bundkortet til default for en sikkerheds skyld.

    Antec Solo II - Intel i7 4790K - Corsair H75 CPU køler - ASUS MAXIMUS VII RANGER - 16 GB DDR3 KHX 2400 RAM - ASUS GTX 1070ti 8GB - Samsung SSD850 EVO boot - Kingston 480 SSD - Corsair RM650x PSU