Skærm 'flicker' på ny computer

  • Min dell-skærm 'flicker' (jeg kan bedst oversætte det til blinker, men det er ikke helt det, den gør) på min nye computer.


    Underligt, den virker perfekt på den gamle. Og jeg har forsøgt mig med andre skærme på den nye uden problemer. Jeg har også opdateret driver til skærmkort og bios til motherboard samt tjekket at den står på den rigtige opløsning /2560 x 1440) + Hz (59). Jeg kan dog ikke finde driver til win10 for selve skærmen


    Det mest underlige er, at den flicker allerede før den når at loade Windows.



    Kan sådan en skærm simpelthen blive for gammel til at følge med en ny computer?


    Gammel computer: Geforce GTX 660 + i4770k


    Ny computer: RTX 2070 (Aorus Extreme) + i9990K

  • Hvis den gør det inden Windows er loadet så kunne det måske tyde på noget hardware. Hvilken forbindelsestype er der tale om, og er der mulighed for at bruge en anden eller at skifte kablet?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Hmm. .. virker med HDMI-kabel, men det begrænser opløsningen, så det er ikke lige løsningen. Jeg må alligevel have mig en gamerskærm, men jeg vil sørme gerne have denne oppe at køre til foto.