Ekstrem lag i spil - opgradering?

  • Ja, så skete det sgu. Jeg har samlet en "nyt" spil op som er PUBG. Tænkte egentligt ikke spillet ville være det værste at køre i low settings, men der tog jeg sgu fejl. Den er helt galt i starten af spillet og hvis man bevæger sig hurtigt igennem mappet, men kører ellers nogenlunde (ca 40-50fps).
    Andre der har oplevet lign. og fandt løsning?


    Intel i5-3570k @ 4.1
    Gigabyte G77-DS3H
    2 GB G. Skill 1600MHz + HyperX 2x4GB 1866MHz (4. ramslot defekt !!! )
    Gainward GTX470 1280MB @ 760/1800




    Har selv overvejet om det er flere RAM der skal til, som så også ville køre dualchannel, nu den enkelte 2GB blok ophæver den effekt (2/0/4/4). Tænkte her på 16GB 1866 som vist nok er maximum hastighed for bundkortet 8)
    Måske et brugt 680 el.lign. (har før haft problemer med et GTX760 som tog ~30 sek at komme til post screen pga dårlig bios kompatibilitet :cursing:(TROR JEG DET VAR I HVERT FALD!!))
    Kan også se folk nogen gange har haft held med en SSD, men det virker ikke som om det lige er problemet her.


    Ved godt den logiske løsning er at skifte hele pisset ud, men det er jeg for nærig til :ph34r: Tænker det kan lade sig gøre at tweake det lidt, ligesom jeg har prøvet på med lidt OC her og der!!

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • Det er vist bare det simple svar... Du ligger en god del under minimumskravene til spillet... Både CPU, RAM og GPU er under kravene. RAM kan du måske gøre noget ved men det bliver svært at komme uden om at du er på en gammel generation både på CPU og GPU og nok får svært ved at gøre sindsygt meget ved det uden at skulle udskifte desværre.

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • Ja, tror også det mere er gpu'en. Fik core op på 800mhz i OC, og det hjalp faktisk en del. Så et brugt 680 el.lign. er noget jeg skal på udkig efter :9xo

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • Tænker 500-700 kr måske. Hvis det overhoved kan gøre det. Så et 680 ligge til en 500,- mener jeg, så havde tænkt der omkring. Med mindre man kan få bedre til den pris :D

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • Pil den 2gb klods ud - den gør ikke noget godt for dit setup :) Hellere 8gb i dual-channel.


    Helt sikkert dit grafikkort der skal opgraderes, som i er kommet frem til i forvejen. Evt. kan du presse din cpu lidt mere end 4,1, hvis køling tillader det.


    SSD giver da et løft til maskinen generelt, men ikke rigtig det store i de fleste spil...

  • Henter et GTX970 her senere i dag, så ser vi :9xo fik bios opdateret bundkortet så det skulle gerne understøtte den! Ram er jeg allerede på udkig efter brugt 2x8gb 1866, så det bliver når der dukker nogle op.

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.