Vertikal montering af GPU

  • Hvilket stik skal jeg bruge for at installere GPU’en vertikalt på motherboardet? (Aorus RTX 2070 Extreme / Aorus z390 Master / Obsidian 500 D RGB) og hvor kan jeg få det i København?


    Har fundetet et Thermaltake Riser Cable PCE-E 3.0 hos Føniks computer, men det er ikke på lager. I need it (hvis det er sådan et, jeg skal bruge)

  • Det er jo desværre en af grundene til at det ikke anbefales af mange at gøre det. Det giver dårligere airflow, og dermed throttler man grafikkortet, så ydelsen nedsættes.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Det er jo desværre en af grundene til at det ikke anbefales af mange at gøre det. Det giver dårligere airflow, og dermed throttler man grafikkortet, så ydelsen nedsættes.

    Jojo - men har du set hvor nice, det ser ud :) :)


    Anyway - det sæt, jeg linker til, flytter kortet lidt væk fra glaspladen. Måske det hjælper en smule.

  • Godt du fik et link til den... Det er for mig at se den eneste måde at gøre det nogenlunde fornuftigt på :D


    Ja det ser måske lækkert ud men personligt ville jeg aldrig ofre ydelse på bekostning af looks men det kan selvfølgeligt være en smagssag. Hvis man kan få rykket det ca. ind midt i kabinettet som med det der kit så er det dog en anden sag.


    Løsningen i Cooler Masters Cosmos C700M var også ret lækker med masser af fleksible muligheder men det kræver naturligvis et kabinet med god plads 8|


    https://youtu.be/2FKG_y-cvOI

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.