Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 12. februar 2019, 22:35

Hvilket stik skal jeg bruge for at installere GPU’en vertikalt på motherboardet? (Aorus RTX 2070 Extreme / Aorus z390 Master / Obsidian 500 D RGB) og hvor kan jeg få det i København?

Har fundetet et Thermaltake Riser Cable PCE-E 3.0 hos Føniks computer, men det er ikke på lager. I need it (hvis det er sådan et, jeg skal bruge)

2

onsdag, 13. februar 2019, 12:53

Nå, Føniks Computer gav lidt gode råd: GPU’en er for bred til kabinettet (kommer for tæt på ruden). En dims som denne fikser det:

cablemod-vertical-pci-e-bracket-2-x-displayport-black

Så prøver jeg at finde den. Skriver det blot, så andre kan finde inspiration i det.

3

onsdag, 13. februar 2019, 13:42

Det er jo desværre en af grundene til at det ikke anbefales af mange at gøre det. Det giver dårligere airflow, og dermed throttler man grafikkortet, så ydelsen nedsættes.

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1070 8 GB GDDR5 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design R6 USB-C / TG | ASUS ROG Swift PG278QE (27/2560x1440@144 Hz) | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G703

4

onsdag, 13. februar 2019, 17:33

Det er jo desværre en af grundene til at det ikke anbefales af mange at gøre det. Det giver dårligere airflow, og dermed throttler man grafikkortet, så ydelsen nedsættes.
Jojo - men har du set hvor nice, det ser ud :) :)

Anyway - det sæt, jeg linker til, flytter kortet lidt væk fra glaspladen. Måske det hjælper en smule.

5

torsdag, 14. februar 2019, 17:42

Godt du fik et link til den... Det er for mig at se den eneste måde at gøre det nogenlunde fornuftigt på :D

Ja det ser måske lækkert ud men personligt ville jeg aldrig ofre ydelse på bekostning af looks men det kan selvfølgeligt være en smagssag. Hvis man kan få rykket det ca. ind midt i kabinettet som med det der kit så er det dog en anden sag.

Løsningen i Cooler Masters Cosmos C700M var også ret lækker med masser af fleksible muligheder men det kræver naturligvis et kabinet med god plads 8|

https://youtu.be/2FKG_y-cvOI

Gaming Box:

AMD Ryzen 2700
ASUS ROG Strix 470I Gaming
32GB Corsair DOMINATOR PLATINUM Special Edition Torque
ASUS ROG Strix RTX 2080Ti Gaming OC
Seasonic Prime Titanium 750W
Corsair Crystal 280 RGB
Corsair H100i AIO
System HDD: Kingston KC1000 M.2 NVMe SSD
2x Samsung 750 EVO 500 GB til spil.

Tilsvarende tråde

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.