Genbrugs-hardware: God kilde i København?

  • Jeg har et gammelt PowerMac G4 kabinet jeg godt kunne tænke mig at hive op fra kælderen og give nyt liv.


    Dog har jeg ikke det vilde performance behov, idet brug af det endelige resultat højst vil være almen familie-PC og let gaming. Eventuelt kunne jeg forestille mig at den kunne fungere som streaming kilde til en SteamLink boks hvis det bliver helt vildt. Så lidt skal den gerne kunne trække, men nok ikke mere end hvad jeg kan overclocke en gammel spand til.


    Hvad jeg gerne vil frem til er at jeg helst ser den opbygget af lidt ældre hardware, der hermed får nyt liv - frem for at rende ud og flå ny-produceret indmad ned af hylderne. Bygge-projektet har vist lidt af en genbrugs-karakter generelt.


    Men nu er det efterhånden tyve år siden at jeg sidst har skruet et system sammen selv, så jeg har ingen idé om hvor man eventuelt kunne rende hen for at se på diverse brugt hardware til salg. Ethvert tip her vil være højt værdsat.


    Mit kabinet er med lidt anderledes finish, men generelt samme system som den her:
    [Blocked Image: http://servizinformatici.altervista.org/wp-content/uploads/2014/03/G4PC.jpg]

  • Jeg forstår det sådan at du vil genbruge kabinet og smide indmaden ud og erstatte med brugte dele i en mere opdatere windows PC ikke?


    Der er masser af dele til salg på den blå avis og jeg sælger/køber selv løbende dele der. Så det er blot at søge lidt.


    Men nu kender jeg ikke sådan et kabintet. Er det opbygget på samme måde med plads og huller til xATX kort etc?


    Hvis ikke får du nok et arbejde i at modificere mekanikken, og så er det måske smartere blot at bruge et andet kabinet.

    Antec Solo II - Intel i7 4790K - Corsair H75 CPU køler - ASUS MAXIMUS VII RANGER - 16 GB DDR3 KHX 2400 RAM - ASUS GTX 1070ti 8GB - Samsung SSD850 EVO boot - Kingston 480 SSD - Corsair RM650x PSU