Med nyeste Nvidia driver supporteres Freesync skærme endelig - Hvad er jeres erfaringer?

  • Jeg var selv rey hyped, da jeg læste, at Nvidia nu ville lade os køre med Freesync på vores skærme, hvilket deres kort har nægtet at supportere.
    Updaten har været ude i 2 dage nu, så tænkte vi kunne lave en tråd med folks erfaringer?
    Nvidia nævner selvf selv, at det kan give problemer på nogen skærme, men er i gang med at verificere dem, hvor det kører ordentligt.


    Kilde: https://www.howtogeek.com/4017…m4cl-1REgA1p7z0LKRxKSohkk


    Jeg starter:

    Skærm
    - MSI Optix MAG27CQ
    Grafikkort - Nvidia 1070
    Beskrivelse - Umiddelbart virker det fint i Overwatch. Dog et spil som Wolfenstein 2, der synes jeg selv, at jeg kan se fejl når jeg bevæger kameraet fra side til side. Håbede jeg, at dette ville fikse. Har svært ved at beskrive den slags, men det virker lidt out of sync nogen steder med nogle linjer.
    Efter, at jeg har enabled det, så har jeg også oplevet kortvarig sort skærm når jeg bruger Windows. Specielt med billedprogrammet Affinity Photo.


    Som bonus har jeg også lidt spørgsmål:
    Skal man i spillet enable Vsync på nogen måde? Eller slår man det fra, og så kører den automatisk på Freesync/Gsync?

  • normalt er det ældre steam games osv jeg har gamet, og heller ikke de nyeste kort eller noget. så jeg har haft det slået fra, og stadig er der rigeligt med power. Praktisk talt er der lige så hurtigt som jeg ønsker at bevæge min mus og tastatur på skærmen :) . det er ikke ydelse man mangler i dag, man kan jo nærmest bruge samme maskine til flere mennesker istedet.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Har selv en Gsync skærm. Så kan ikke teste det.


    Men denne guide virker ret god.


    https://www.reddit.com/r/nvidi…ync_freesync_if_you_have/

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Har ikke lige fået taget mig tid til at teste forskellen...eller spille på det seneste :D


    Men det skal da lige prøves af på min AOC skærm inden GGW her i weekenden.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |