Problemer med m.2 drev

  • Har købt mig et en sådan Corsair MP510, og skyndte mig at kaste den i kassen.


    Den registrerer så ikke drevet nogen steder, og kan ikke finde det i Bios.


    Har et Asus Rampage V Extreme bundkort, så det burde fint understøtte drevet, med mindre der er noget jeg har misforstået.


    Har så opdaget at jeg nu har en ukendt PCI-enhed.. Og den kan ikke installere nogen driver til den.


    Jeg har kun et grafikkort i maskinen, så den burde ikke ha deaktiveret m.2-porten.


    Under diskhåndtering er der heller ingen Corsair at finde


    Hjæælp hvis muligt :D ..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Kan du tvinge M.2 porten til at være NVME? Der er nogle gange problemer med at se NVME diske første gang, hvis BIOS ikke er sat ordentligt op. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Som det kan ses på vedhæftede billede, kan jeg nu endelig se den i BIOS..
    Kunne jeg ikke inden opdatering.. Så langt så godt..
    Kan ikke sætte NVMe til nogen steder, men det skulle være aktivt, har jeg læst mig til.


    I min enhedshåndtering står der stadig fejl på PCI porten.. Eller, ukendt enhed, og jeg ved bare det er den.
    Der findes desværre ingen driver til det drev, som vel egentlig heller ikke burde være nødvendigt.

  • Kan ikke lige se billedet. Men går ud fra at det er bios du har opdateret.
    Det kan godt være at du skal ind på Asus hjemmeside og hente driverne til chipsættet og/eller sat-controller.
    Prøv at kontrollere om du har de nyeste driver der.
    Det behøver ikke at være driveren til den hvor der er en gul trekant ud for, som er skyld i problemet.
    Har lige lavet en ny installation på min kammerat gamle pc, da han også fik sig m.2 disk.
    Var selv inde og hente et par driver for at få lov til at smide Windows på den.
    Håber det kan hjælpe. :)

  • Hovsa..
    Ved ikke lige hvorfor billederne ikke kom med.
    Men ja, det var blot et billede af drevet i bios, så fundet er det.


    Jeg har installeret den nyeste driver til chipset, men det kan da være at jeg lige skal prøve igen, nu her efter jeg opdaterede bios..


    Det kan ikke være fordi at jeg kører win7, at den ikke har driveren?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Det er sgu da nok derfor at du har problemer - Windows 7 er ikke just NVME kompatibelt ud af boksen. 8|


    Hvis jeg lige hurtigt googler "NVME Windows 7", får jeg en hel masse tråde omkring fixes til at få dem til at virke med Windows 7, så jeg kan næsten kun forestille mig at det er der du skal kigge. :thumbup:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg skulle installere en driver for at få min Samsung M.2 drev til at blive fundet i mit Asus Z170A bundkort.
    Jeg måtte simpelthen installere Windows 7 incl den specielle driver på en anden disk for så at flytte imaget over på M.2 drevet.
    Men så har det også kørt siden.



    skrivebøf rettet

    mvh Hymn


    Win 10, Intel i7, 4,00 GHz, 32 GB ram, GTX 1650 passivt

    Rettet en gang, sidst af Hymn ().

  • Ja, det fandt jeg sgu ud af i pausen på arbejdet i dag..
    Kan ikke finde nogen driver til den disk..
    Skulle man virkelig installere Win10, og for en gangs skyld vinke farvel til det gamle

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Det er ikke disken selv der skal drivere til - Det er NVME support til dit bundkort/OS. Det er lidt rodet.
    Det er det samme problem med USB3 i Windows 7 under installation - Det kræver også specielle drivere :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Der røg Win10 på..
    -At vende sig til noget nyt.. :)


    Og under installationen gik det så også i lettere kagemand, så Win10 røg på det nye drev, hvilket ikke var meningen, da min gamle SSD gav lidt problemer, som jeg ikke lige kunne løse..
    Men hva.. Nu virker det..
    Tak for hjælpen :)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb