PC til mor ;o)

  • Hej folkens,


    Jeg er blevet sendt i byen af min mor på 62 ;)


    Hun leder efter en ny computer til at erstatte hendes 10 år gamle bærbar. Hun har dog ikke krav om at det skal være en bærbar igen, bare den ikke fylder så meget omkring hende.


    Hun bruger den mest til alle hendes billeder, hvor lagerenheden gerne må være flytbar, så mængden ikke sløver hendes computer og kan tages med sig på tur(ligesom et gammelt foto album)


    Derudover er hun meget på nettet, og spiller "små" spil.


    Hun vil også gerne kunne "streame" nogenlunde gnidningsfrit til en Chromecast!


    Egentlig betyder budgettet ikke så meget, men der er jo ikke grund til at betale overpris, for noget som bare overstiger hendes behov. Omvendt vil hun gerne have noget som "holder".


    Egentlige krav må være:


    1. Pladsbesparende, men stadig med udgange nok til router, mus, tastetur, printer, skærm m.m.
    2. Levetid, og her tænker jeg mere en stationær over en bærbar pga. bedre køling, ingen batteritid m.m.


    Jeg havde selv kigget lidt på denne: https://www.komplett.dk/produc…er/lenovo-ideacentre-510#, men er lidt i tvivl om den er til at opgradere på?


    Har også overvejet de hersens Cube PC'er, men vi bruger en på jobbet og den er bestemt ikke hurtig, og der er nok også samme kølings problem som på bærbare


    Har i en god idé, så skyd fra hoften. Jeg takker på forhånd.


    Søren

  • Umiddelbart har hun ikke brug for et dedikeret grafikkort.
    Jeg ville købe en 2400g med et b450 bundkort og 2x4Gb 3000mhz RAM. 128/256Gb SSD og 2Tb lager.
    Hele herligheden burde munde ud i omkring 4000kr.


    En bærbar kunne være noget som denne:
    https://www.refurb.dk/p/lenovo-thinkpad-t440p/78783

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Hej, hvis du ønsker den skal fylde minimalt, så se eventuelt efter en nuc PC. De fylder ingenting, og understøtter dine ønsker.

    Kabinet: Corsair Graphite 230T Orange
    Mobo: Asus ROG z370 Gamiing-H
    CPU: Intel I5-8600k @ 5ghz
    PSU: Cooler Master G650M
    GPU: Manli GeForce® GTX 1080 Ti Gallardo