Gamer PC Budget 6000,-

  • Hey
    glædelig bagjul, og godt nytår.



    Søger hjælp til et build, til en stationær.
    Budget 6000. +-1000
    Jeg har skræm/keyboard/mus.
    Dog mangler Windows til kommende PC. Så om det bedst kan svare sig at købe en samlet vil jeg lade jer beslutte


    Om det er Intel eller AMD betyder ikke det store.


    Har 2 kabinettet som kan bruges, dog er det ene et 12år gammelt midi tower.


    Håber på i vil hjælpe med at sammesætte en til mig.


    Pft.


    Mvh


    Claus A Clausen

  • Til det budget, som du har sat op der, så ville jeg seriøst overveje denne


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Først gør dig klart hvad dit budget er. Der vil altid være mange små opdateringer som kun
    koster 400-500 kr. stykket, men før du er færdig ender det normalt med at koste betydeligt
    mere end hvad du startede med.


    Det første
    tilbud som Ebo sendte dig er at betragte som en god base line og kan
    sammenlignes med tilbud 3 fra komplet som koster lidt mere, men har 16GB ram. 16GB
    ram giver ikke normalt den store forskel. Alle de andre ender med at gå udover
    dit budget.



    Jeg er lidt
    skeptisk i forhold til kompletts saml selv tilbud. Jeg er ret sikker at topgaming
    vil skulle yde total garanti på den samlede PC, altså går den i stykker finder
    de fejlen og skal udbedre den. Tror ikke det samme gælder for de andre tilbud
    da du køber dem som en saml selv løsning. Med mindre du selv lige skulle ligge
    inde men en masse stumper, kan det nogen gange være lidt besværligt at finde
    fejlen hvis PCen går i stykker og jeg tror ikke de vil acceptere at du sender
    den ind og de skal fejlfinde noget du har samlet. Jeg kan tage fejl


    Hvis du har lidt erfaring med at samle computere så kan du altid finde stumperne til samme
    pris på nettet og ende med en maskine som passer godt til dit behov.


    Personligt
    syntes jeg 240GB SSD er lige lille nok ellers passer de andre dele fint nok. Kan se du kan tilpasse det første tilbud.



    Hvis du vil spare lidt penge kan du kan købe en windows 10 licens på nette til næsten ingen
    penge.


    https://www.digitallicense.nl/…2YxAvEEAYYASABEgIahPD_BwE


    Hent en install fra nettet og smid den på en usbstick så kører det på 15 min.


    Mvh
    Kim