Skærm nægter 144hz

  • Fået et 2070, og en benq xl2730z 144hz skærm. Så snart jeg vil skifte til 144 Hz via dp kable går skærmen i sort, og skriver no signal detected. Det kører fint hvis jeg kører 60hz, og virker med HDMI 120hz.
    Har installeret nyeste driver, geninstallere windows 10 pro 64bit
    Prøvet forskellige kabler og porte.

  • Lyder godt nok sært - Lyder godt nok som om der er enten en driverfejl eller et hardwareproblem.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • prøv at skifte kabel. Jeg har selv en Samsung Curved C49HG90D, og fandt ud af at den er lidt kræsen mht kabler. Et billigt HDMI kabel vil den slet ikke detecte. Der var dog ingen problemer med DP kablet, men det fik mine øjne op for at der nok ER forskel på kabler.

  • Den eneste forskel på kablerne er mængden af isolering, og dermed potential båndbredde over X meter. Jeg bruger selv de næst-billigste fra AV-Cables til 1400P 144hz DP uden problemer herhjemme.


    Og øh.... så har OP allerede prøvet andre kabler. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har lige haft samme problem efter skift til 2080 med dog med 24Z benq modellen.


    Nvidia kontrolpanel:


    Jeg fandt ud af den prøvede at bruge UHD, HD, SD opløsning og det gav åbenbart samme issue som det du har.
    Hvis man scroller ned og vælger "PC" virker 144hz fint..

  • Har snakked med Nvidia som har bekræftet der er en fejl i Driveren siden 416.xx som gør den ikke vil kører 144hz ved Benq skærme.
    Kan dog godt kører 120hz uden problemer så må jeg bare undvære der sidste 24 :)


    "Response By Email (Uday) (12/05/2018 06:19 PM)


    Hello

    Thank you for contacting NVIDIA Customer Care


    This is Uday, assisting you in troubleshooting the issue that you are experiencing and I will be working with you to address your concerns as quickly as possible.


    From the issue description, I understand that the display blacks out when you set the Refresh rate of the monitor to 144 Hz.


    Firstly, I apologize for the inconvenience caused due to the issue. Please be assured that I will do my best to help you further.

    I would like to Inform you that this Issue was reported in 416.xx series video drivers were having this Issues with 144Hz BenQ Monitors.

    Kindly Clean Install the the NVIDIA video driver v417.01; https://www.nvidia.com/downloa…Results.aspx/140341/en-us

    Restart the PC and check if you can set 144hz and drive the display.
    If the Issue still persist, Kindly get back to us with the msinfo file;

    a) Click on the Start button.
    b) Select Run, (Win+R)
    c) In the Open field, type in "msinfo32" and then press the OK button.
    d) This will bring up the Microsoft System Information Utility. Click on File and then save to save this information to your hard drive. You may give it any name you choose.
    e) Once the file has been saved on your hard drive, attach it to the chat.
    (You may refer this video to save msinfo file; https://www.youtube.com/watch?v=dWW4eiJ4Eb0)


    Looking forward for your update.


    Best regards,
    Uday V


    NVIDIA Customer Care"



    Har prøvet dette de skriver uden held

  • prøv at skifte kabel. Jeg har selv en Samsung Curved C49HG90D, og fandt ud af at den er lidt kræsen mht kabler.