Nogen der har nogle gode ideer til, hvad jeg kan bruge min NAS til?

  • Jeg har bestilt sådan en her:
    https://www.qnap.com/en/product/ts-453be


    Som jeg får hjem om en uge. Det er en opgradering i forhold til min gamle DS213J.


    Da der er utrolig mange muligheder i sådan en, så ville jeg hør, hvad jeg eventuelt bør kigge på? Nogen sjove projekter?
    Umiddelbart tænkte jeg, at jeg kunne prøve at hoste en Minecraft server fx. Jeg har nogen venner, der spiller det, men de kører lokalt.
    Dog mistænker jeg, at den ikke er stærk nok til det, for det bliver vel afviklet på min enhed så?


    Så længe projektet ikke bliver alt for teknisk, så er jeg åben for det.


    Var så heldig at få tilbud på Plex pass for en uge siden, så jeg er forberedt på det punkt :)


    Har formentlig tænkt mig at opgradere RAM med fx en 8 GB klods (der kan være 2 i), så får den samlet 10 GB.
    Reklamationsretten frafalder muligvis, hvis man gør det uden at betale overpris for klodser, som de har skrevet deres eget navn på.
    Såfremt der sker noget med enheden under reklamationsretten, så kan jeg vel bare fjerne den klods inden RMA tænker jeg?

  • -backup af mail
    -backup af mobilos og pcer
    -backup af din dvd/br filmhylde
    -overvågning af trappeopgangen eller indkørslen
    jo, der er mange sjove ting man kan få sådan en til :D

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • tilbyde venner og bekendte en sky-backup af deres billeder. Det gør jeg, koster 30.- om året, som jeg bruger på nye diske i ny og næ.

    Har tænkt lidt på noget i stil med dette. Ved du om der er nogen måde at sørge for, at andre brugere kan have deres ting helt isoleret fra mig?
    Tænker som i, at jeg skal være administrator, det skal de selvfølgelig ikke - Men jeg vil ikke have adgang til at kunne se deres ting. Jeg vil kunne slette deres bruger og deres data, men jeg vil ikke være i stand til at læse og se deres data.
    Det er ren princip sag for mig. Andre brugere skal have deres privatliv.

  • Jeg kører selv Synology, så kan ikke svare generelt. Men jeg tror det ikke. Jeg forstår din bekymring, og jeg har også sagt til folk at det ER muligt for mig, omend ikke noget jeg gør. Så de skal holde deres nøgenbilleder for dem selv 😁