Hurtig PC med m2 og ssd remapper ikke magnetisk harddisk ved koldstart

  • Hej
    Min ryzen arbejdsstation booter på M2 harddisk og har som sekundære drev dels en ssd og en magnetisk harddisk. Som regel mapper windows 10 ikke den magnetiske harddisk. Hvis jeg genstarter mappes den fint.
    Jeg regner med, at dette skyldes at opstart af windows 10 foregår lynende hurtigt, så den magnetiske harddisk ikke når at spinne op.
    Kan jeg gøre andet end at erstatte den magnetiske harddisk med en ssd ? (på 1 Tb).

  • Den fejl har jeg godt nok aldrig set med mine NVME diske. Lyder ærlig talt som en software (Windows) fejl, eller et problem med enten harddisk eller bundkort. 8|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er i hvert fald ikke pga din M.2 og hastigheden heraf, for al hardware initialiseres under POST. Disken behøver ikke være spinnet op, før controlleren genkendes af computeren. Så det er ikke problemet.


    Det er, som Anders skriver, nærmere et software problem med Windåse, der laver balladen.