Stor eller lille opgradering

  • hejsa alle. jeg står og skal have ny 4K skærm og i den forbindelse tænker jeg at jeg bliver nødt til at opgradere mit GFX. ikke mindst fordi jeg intet HDMI eller skærm udtag har. kun de gammeldags brede digital.


    jeg bruger min pc primær til fildeling streaming server og alm kontor arbejde. og ser en del film men vil også gerne have muligheden for at køre et spil med nogenlunde kvali.


    i fremtiden skal jeg også nok have kigget lidt på de nye ssd har 6 tb hvor noget af det nok skulle skiftes ud til ssd.


    1: skal/kan jeg finde et billigt eller brugt Graifikort der understøtter 4k eller i det mindste den nye skærm der har HDMI og skærm udtag.


    2: skal jeg opgradere bundkort ram graffikkort og Cpu og kan jeg sælge det gamle til en furnuftig pris. hvad ligger vi evt i pris for en opgrade der gir fornuft?


    Cpu: Intel i7 2600K
    Bundkort:
    Asus P8P67 Deluxe
    GFX:
    Asus GTX 560TI
    Ram:
    2x4 G.Skill Ripjaws DDR3 1600Mhz
    SSD:
    Samsung 840 pro
    Køler:
    Corsair Hydro Series H50
    PSU:
    Corsair TX-750W
    kabinet:
    Antech Nine Hundred Two
    Skærm:
    Samsung Syncmaster P2450HD

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Det første spørgsmål der popper op her er om du har tænkt dig at spille i 4K også? Hvis det er planen så er det en ret tung opgave alt efter hvilke spil man vil spille.


    Selv nyeste generation af RTX kort fra Nvidia kan have svært ved at skubbe nye spil i 4K bare for at sætte tingene i perspektiv. Men hvis du er villig til at gå på kompromis med indstillinger og/eller opløsning så kan det sagtens klares med mindre. :P


    Hvis det er planen at du gerne vil game i 4K så er det grafikkortet du skal gå efter. Din 2600K er stadig på mange måder en stærk CPU til gaming så den vil højst sandsynligt stadig kunne være med langt hen af vejen og hvis det er 4K gaming du går efter så er det nok bedre at bruge pengene på et grafikkort der kan trække det.

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • jeg har ikke tænkt jeg skal game på den. men ville nævne det ved en evt opgradering så folk ikke foreslår langsomme processor osv.


    jeg tænker en ny skærm og 4k kan forbedre graffik på billeder video osv.


    jeg tænker meget at man ligeså godt kan opgradere det gamle mens det er noget værd i brugt handel som at lade det blive total forældet og smide det ud:-)

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1