væk fra SLI eller hva

  • Jeg har bygget en mindre computer og vil derfor gerne væk fra SLI. Jeg har lige nu 2x980, men jeg kan ikke beslutte mig om det er værd at skifte til en 2080. Hvad siger I ?



    lige en yderlig kommentar, hvad fanden sker der med brugt priserne på grafikkort på dba, alle 980 står til omkring 1800-2000 kr, hvilket er en del højere end min forventning.

  • Jeg ville ikke smide penge efter 2000 serien. 1080/ti er et langt bedre køb til prisen.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg har en kammerat der også skal have sig et 2080. Nej det er ikke det bedste Perf/$ men det er for dumt at afskrive den på baggrund af den nuværende ydelse. DLSS kan sagtens give 30% ekstra ydelse. Og hvis det bliver en ny standard så er der masser af ydelse for pengende. Udover det er man med på den nye RTRT teknologi som er en kæmpe fordel for hele banchen.


    Det er samme problematik med Vega kortende. De har altid været lavet til FP16 ydelse som bliver meget dårligt udnyttet af de fleste spil. Men eksempelvis RTRT gør brug af meget FP16 compute, hvilket også viser sig i RTRT benchmarks hvor vega 64 banker et 1080ti.


    Vega kort og Touring kortende er lavet til dx12 gaming. Som vi knap nok er kommet igang med at udnytte på trods af det har været en standad i lang tid efterhånden. DX12 understøtter RTRT i API'en hvilekt vil sige alle dx12 kort kan køre RTRT, desværre er pascal efter dx11 standard uden omtanke omkring fremtidigt brug. Derfor vil jeg aldrig anbefale et pascal kort nu her. de har simpelthen nået EOL. Men hvis du skal have en GPU 2 år frem og skifte, vil 1080ti være et okay valg. Dog ville jeg personligt gå efter som minimum 2070, eller en AMD GPU med freesync skærm.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb


  • Var også min første tanke, men synes ikke 1080ti giver så meget mere ydelse at det er værd at skifte, så hellere beholde SLI


    1080ti og 2080 har samme ydelse.


    Årsagen til at købe et 2080 over en 1080ti ville være RTX. Men så vidt vi har set, er det yderest begrænset, hvilket spil understøtter det og vi har stadig ikke set nogen ydelse tal, udover kontrolleret demoer.


    Hvilken resolution spiller du i og i hvilket spil?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • 1080ti og 2080 har samme ydelse.


    Årsagen til at købe et 2080 over en 1080ti ville være RTX. Men så vidt vi har set, er det yderest begrænset, hvilket spil understøtter det og vi har stadig ikke set nogen ydelse tal, udover kontrolleret demoer.


    Hvilken resolution spiller du i og i hvilket spil?


    Altså Nvidia har lagt benchmarks af flere spil op, det er selvfølgelig best-case-scenario men der snakker vi også 30-40% ekstra ydelse med DLSS, hvilket jo er vildt og så får man satme noget for pengende. Udover det er der RTX som nok er det største skridt inde for grafik i mere end 10 år. Hvilket i mit hoved er tosset at gå uden om hvis man alligvel vil bruge 5000 på et grafikkort.


    Alle mine specifikationer står under :)





    OP: Hvorfor overvejer du så ny GPU hvis dine 980 er tilfredstillende til dit brug? Så længe de kan klare det fint og du spiller spil der kan udnytte SLI, så er det da bare med at beholde dem. Helt klart det bedste at vente 1-2 år på ny generation så slipper du også for at være "beta" tester for RTX. Men hvis det er fordi du har stutters og dårlig optimering af SLI, er 1080ti/2080 gode valg. ville dog kun købe et 1080ti brugt da du virklig får noget for pengende. Hvis det skal være nyt ville det være dumt at købe et kort der ikke kan køre med alle indstillinger i 2018. Det bliver kun værre om 1-2 år.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg spiller forskellige spil pubg, killer instinct og den slags. I opløsning fra 4k 60 MHz til 1080 144 mhz.



    Vil gerne skifte da jeg har bygge en ny og mindre pc I størrelse, så for at holde temp og larmen nede, så vil jeg gerne ned på 1 gtx.