Netværkskabel fra en router til en anden bygning - hvordan?

  • Hjælp til hvordan jeg bedst får trådløst netværk i en anden.bygning, der ligger ca 40-50 meter væk fra hovedbygningen. Der er en router og trådløst netværk i hovedbygningen. Jeg vil trække et kabel fra denne router til den anden bygning og meget gerne have trådløst netværk i den anden bygning også.Jeg har tænkt at bruge uskærmet kabel Kat 6 eller 7 til udendørs brug. Men hvad skal dette kabel sætte i, i bygning nr 2, for også at få trådløst netværk der. Skal det være en router, en swich eller ?

  • Hvis netværket skal udvides, så er det nemmeste nok at købe enten en Router, og slå den i bridge mode, så den ikke opretter sit eget netværk, men fungerer som en Switch og et Access Point.


    Alternativt, hvis der er brug for flere stik kan du købe en switch, og så sætte Access Point'et på den. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • i bund og grund, hvis der er styr på kablet fra bygning A til bygning B, ville jeg nok invistere i nogle Ubiguity punkter og en ubiguity controller/ bruge en 24/7 tændt pc, som controller, og lave et wifi mesh.
    Der har du funktionen at klicke på et AP og bede den om at give sig fysisk til kende, og så kan du gå ud i bygningerne og finde den, hvor den blinker på en bestemt måde til du trykker på den, eller tager den ud af det mode igen i controller appen.



    Så når man rammer bygning B, smider man en switch på, og derfra slæber kabler rundt til de steder hvor der er krittisk brug for wifi, og sætter dem op. En ting mange netværks byggere gør nu om dage, er at sætte de runde AP oppe i loftet, da strålerne når længere ud før de aftager.
    Wifistrålerne har nemlig et naturligt fald, og det gør montering i loftet til en fordel med henblik på rækkevidde.
    Hvilke ap moduler du skal købe, vil jeg nok hellere lade dig ringe / skrive med Proshop om, da de er rigtig dygtige til at rådgive.
    God fornøjelse

  • Det kunne man godt...meeeen det er sgu en anelse overkill, når en ekstra switch + access point klarer opgaven, medmindre man er et firma med +50 maskiner. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |