Er G-sync og 144Hz det værd?

  • Hej folkens, jeg ejer en AOC G2460pqu monitor fra 2014
    Specs: 24", 144Hz, 350 cd/m2, 1980x1080.


    Overvejer at købe en predator XB271HA.
    Men den eneste forskel på papiret er at den har 400 cd/m2 og G-sync


    Så tænker om det er værd at opgradere for 3000 kr.
    Begge skærme er led-TN men tænker da teknologien i skærmen
    Må være blevet bedre på 4 år?


    Forresten er min GPU et - GTX 970 strix.

  • Intel I5-7400 3ghz
    16gb DDR4 ram
    500gb SSD
    1000gb HDD
    GTX 970 strix GPU


    Ogaå min skærm AOC G2460pqu


    Men læste lidt på nettet igår om at min skærm
    Ikke understøtter motionblur, så tænker at de nyere skærme
    Måske er bedre på den frint?

  • Motion Blur:
    The AOC G2460PQU offers multiple overdrive settings in order to compensate for LCD motion blur. This is a key area where TN panels still have an advantage over higher end IPS and VA panels, as it’s not currently possible to get those panel types into 1ms GTG territory. The G2460PQU’s five overdrive presets include off, weak, light, medium, and strong settings. Using the ghosting test provided by TestUFO, utilizing any setting above ‘light’ will create noticeable artifacts that trail fast moving objects. You will want to avoid disabling overdrive entirely, as it will create a noticeable amount of blur that can be considered distracting. Most modern TN panels require some overdrive enabled in order to look their best. Overdrive configuration is only available at lower refresh rates, such as 60hz. When utilizing a 120hz refresh rate on our review sample, the overdrive setting was blanked out, unable to be changed. This was a non-issue however, as it passed the UFO test without any noticeable artifacts.

  • G-sync tager sig jo mest af screen tearing så hvis du ikke synes du er specielt plaget af det nu så ville jeg nok overveje når det koster så meget mere umiddelbart kun for at få G-sync.


    Personligt ELSKER jeg G-Sync men jeg ville ikke betale 3000 kr. for BARE at få det hvis specs ellers der stort set identiske på de to skærme 8|

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • man behoever ikke gsync for at at fjerne screen tearing. Enhver sync goer dette ( det er det selve sync modvirker efter soem tearing af et issue fra manglende sync)
    Det enste gsync giver dig at at kunne sloeve din skaem nead naar din pc er for langsom.



    Hvis du alligevel pt spiller uden nogen form syc sync og ikke er generet af screen tearing er der ingen grund til at bruge penge paa gsync. du kan fint fortsaet med uden sync.



    gsync medforree ogsaa en smule mere inputlag I sig selv (ved samme fps/hz som f.eks vsync)

  • Jeg har købt ny skærm, som har alt jeg søger undtagen Gsync. Da den er ny, så er jeg måske mere skeptisk og kritisk, så jeg begynder faktisk at se ret meget tearing. Ville ønske jeg havde Gsync alligevel. Ville endnu mere ønske, at freesync blev en større standard, så Nvidia blev tvunget til at understøtte det.