Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 10. september 2018, 00:24

Hej folkens, jeg ejer en AOC G2460pqu monitor fra 2014
Specs: 24", 144Hz, 350 cd/m2, 1980x1080.

Overvejer at købe en predator XB271HA.
Men den eneste forskel på papiret er at den har 400 cd/m2 og G-sync

Så tænker om det er værd at opgradere for 3000 kr.
Begge skærme er led-TN men tænker da teknologien i skærmen
Må være blevet bedre på 4 år?

Forresten er min GPU et - GTX 970 strix.

2

mandag, 10. september 2018, 10:11

Det vil være minimalt da begge 144. G-sync vil jeg ikke mene giver et mærkbart skub.

Hvordan ser resten af dine specs ud?

3

mandag, 10. september 2018, 10:15

Intel I5-7400 3ghz
16gb DDR4 ram
500gb SSD
1000gb HDD
GTX 970 strix GPU

Ogaå min skærm AOC G2460pqu

Men læste lidt på nettet igår om at min skærm
Ikke understøtter motionblur, så tænker at de nyere skærme
Måske er bedre på den frint?

4

mandag, 10. september 2018, 10:19

Motion Blur:
The AOC G2460PQU offers multiple overdrive settings in order to compensate for LCD motion blur. This is a key area where TN panels still have an advantage over higher end IPS and VA panels, as it’s not currently possible to get those panel types into 1ms GTG territory. The G2460PQU’s five overdrive presets include off, weak, light, medium, and strong settings. Using the ghosting test provided by TestUFO, utilizing any setting above ‘light’ will create noticeable artifacts that trail fast moving objects. You will want to avoid disabling overdrive entirely, as it will create a noticeable amount of blur that can be considered distracting. Most modern TN panels require some overdrive enabled in order to look their best. Overdrive configuration is only available at lower refresh rates, such as 60hz. When utilizing a 120hz refresh rate on our review sample, the overdrive setting was blanked out, unable to be changed. This was a non-issue however, as it passed the UFO test without any noticeable artifacts.

5

mandag, 10. september 2018, 17:51

G-sync tager sig jo mest af screen tearing så hvis du ikke synes du er specielt plaget af det nu så ville jeg nok overveje når det koster så meget mere umiddelbart kun for at få G-sync.

Personligt ELSKER jeg G-Sync men jeg ville ikke betale 3000 kr. for BARE at få det hvis specs ellers der stort set identiske på de to skærme 8|

Gaming Box:

Intel i7-7700K
ASUS ROG Strix Z270I Gaming
32GB Corsair DOMINATOR PLATINUM Special Edition Torque
ASUS ROG GTX1080Ti Poseidon
Seasonic Prime Titanium 750W
Antec Cube RGB - EK Edition
System HDD: Kingston KC1000 M.2 NVMe SSD
2x Samsung 750 EVO 500 GB til spil.

Custom Ek Waterblocks vandkøling.

6

tirsdag, 11. september 2018, 08:18

Jeg endte med at købe den og prøve den af, da min gamle skærm kun understøtter motion blir ved 60 Hz.

Men tak for svarene!

7

tirsdag, 11. september 2018, 18:59

man behoever ikke gsync for at at fjerne screen tearing. Enhver sync goer dette ( det er det selve sync modvirker efter soem tearing af et issue fra manglende sync)
Det enste gsync giver dig at at kunne sloeve din skaem nead naar din pc er for langsom.

Hvis du alligevel pt spiller uden nogen form syc sync og ikke er generet af screen tearing er der ingen grund til at bruge penge paa gsync. du kan fint fortsaet med uden sync.

gsync medforree ogsaa en smule mere inputlag I sig selv (ved samme fps/hz som f.eks vsync)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.