1

tirsdag, 21. august 2018, 22:41

Ohøj!

Mit højtelskede sorround-anlæg stod desværre af i går eftermiddags efter 15 år og nu søger jeg derfor et nyt anlæg/højtalersæt til min PC.

Krav:
2.0 el. 2.1
Max 1.500 kr.. - Kan prisen holdes under 1.500 kr, så vil det være perfekt!
Højtalerne må ikke være for store - De skal nemlig dele bordplads med min PC og to skærme.

Jeg bruger mine højtalere primært til musik og gaming, indimellem også serier og film, så lyden må meget gerne være god. Jeg ved godt, at den kan være begrænset til 1.500 kr., men der må være noget derude som I synes lyder godt.

Så hvad kan I anbefale? :)

:rules:

2

onsdag, 22. august 2018, 14:13

Hej

Jeg har altid været vild med Creative Gigaworks modellerne. Specielt disse: https://www.pricerunner.dk/pl/267-2602988/Hoejttalere/Creative-GigaWorks-T40-Series-II-Sammenlign-Priser

Jeg har kun hørt dem hos andre, da jeg selv kører med enten hovedtelefoner eller dedikeret musikanlæg.

Har dog altid været ganske impneret over hvilken lyd de T40 fra Creative har kunne levere størrelsen taget i betragtning.

Fractal Node 305 hvid - Silverstone SFX-L 700W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - Samsung 850 EVO 512GB - Predator X34A

3

onsdag, 22. august 2018, 16:40

Ville også rigtigt gerne køre med dedikeret musikanlæg igen, men har ikke pladsen pt. :c
Men tak for forslag. :)

:rules:

4

tirsdag, 28. august 2018, 12:03

Jeg anbefaler altid folk at holde sig fra egentlige PC-højttalere og i stedet købe nogle billige studiemonitor. Markedet bugner med dem, og man kan godt finde et sæt fornuftige aktive højttalere for under 1500 kr.P.t. har jeg et sæt Dynaudio højttalere som ligger noget over det budget men før dem havde jeg et sæt Alesis M1 Active 520 som jeg mener at jeg gav i området 1600-1700 for. Lyden i dem var rigtigt god og ret imponerende til prisen. Ok, de fylder lidt på bordet og ser måske lidt nørdede ud, men jeg monterede dem på vægbeslag for at de ikke skulle tage bordplads. I min verden vil lydkvalitet altid komme først, og design bagefter (dermed ikke sagt at begge dele ikke gerne må være opfyldt).

Du kunne evt. kigge efter nogle let brugte. Har en formodning om at man må kunne gøre nogle ret gode deals på disse studiemonitors når folk vil af med de gamle efter en opgradering.
Studiemonitors går generelt ikke i fælden med at have en boomy bas eller andre 'sjove' ting for at gøre lyden mere imponerende. De spiller mere neutralt hvilket alt lyd får gavn af. Ikke kun spil, men i særdeleshed også regulær musik som du nok også gerne vil kunne lytte til på dem.

5

tirsdag, 28. august 2018, 13:47

kig efter logitechs afdelinger, selv dem til 150kr fra føtex spiller faktisk ganske fornuftigt

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + WD 500 GB, Sapphire R9 270X 4GB OC(dualkort).

6

mandag, 10. september 2018, 11:28

Jeg bruger et par Bose Companion 20.
Normalt er jeg helt enig i at et par gode studie-monitorere er at foretrække.
Men jeg valgte at lade design og nemhed bestemme, og det har jeg på ingen måde fortrudt.

Du får en bundsolid lyd ud af dem - og selvom de er uden dedikeret subwoofer.
De kan nemt spille en fest op, og de har en flot og bred lyd.

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

Tilsvarende tråde

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.