Nye højtalere, hvilket?

  • Ohøj!


    Mit højtelskede sorround-anlæg stod desværre af i går eftermiddags efter 15 år og nu søger jeg derfor et nyt anlæg/højtalersæt til min PC.


    Krav:
    2.0 el. 2.1
    Max 1.500 kr.. - Kan prisen holdes under 1.500 kr, så vil det være perfekt!
    Højtalerne må ikke være for store - De skal nemlig dele bordplads med min PC og to skærme.




    Jeg bruger mine højtalere primært til musik og gaming, indimellem også serier og film, så lyden må meget gerne være god. Jeg ved godt, at den kan være begrænset til 1.500 kr., men der må være noget derude som I synes lyder godt.



    Så hvad kan I anbefale? :)

  • Hej


    Jeg har altid været vild med Creative Gigaworks modellerne. Specielt disse: https://www.pricerunner.dk/pl/…ries-II-Sammenlign-Priser


    Jeg har kun hørt dem hos andre, da jeg selv kører med enten hovedtelefoner eller dedikeret musikanlæg.


    Har dog altid været ganske impneret over hvilken lyd de T40 fra Creative har kunne levere størrelsen taget i betragtning.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg anbefaler altid folk at holde sig fra egentlige PC-højttalere og i stedet købe nogle billige studiemonitor. Markedet bugner med dem, og man kan godt finde et sæt fornuftige aktive højttalere for under 1500 kr.P.t. har jeg et sæt Dynaudio højttalere som ligger noget over det budget men før dem havde jeg et sæt Alesis M1 Active 520 som jeg mener at jeg gav i området 1600-1700 for. Lyden i dem var rigtigt god og ret imponerende til prisen. Ok, de fylder lidt på bordet og ser måske lidt nørdede ud, men jeg monterede dem på vægbeslag for at de ikke skulle tage bordplads. I min verden vil lydkvalitet altid komme først, og design bagefter (dermed ikke sagt at begge dele ikke gerne må være opfyldt).


    Du kunne evt. kigge efter nogle let brugte. Har en formodning om at man må kunne gøre nogle ret gode deals på disse studiemonitors når folk vil af med de gamle efter en opgradering.
    Studiemonitors går generelt ikke i fælden med at have en boomy bas eller andre 'sjove' ting for at gøre lyden mere imponerende. De spiller mere neutralt hvilket alt lyd får gavn af. Ikke kun spil, men i særdeleshed også regulær musik som du nok også gerne vil kunne lytte til på dem.

  • kig efter logitechs afdelinger, selv dem til 150kr fra føtex spiller faktisk ganske fornuftigt

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg bruger et par Bose Companion 20.
    Normalt er jeg helt enig i at et par gode studie-monitorere er at foretrække.
    Men jeg valgte at lade design og nemhed bestemme, og det har jeg på ingen måde fortrudt.


    Du får en bundsolid lyd ud af dem - og selvom de er uden dedikeret subwoofer.
    De kan nemt spille en fest op, og de har en flot og bred lyd.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless