Endnu en selvbyg

  • ser jo sådan set fint ud må man sige...
    nu ved jeg ikk hvor krævende fortnite er så kunne han jo nøjes med 8 gb ram og evt droppe ssd det kan man jo altid opgradere med :)

  • Hej Psych0


    Det ser helt fint ud.
    Vær dog lige opmærksom på, at du har valgt en SSHD som lagerdisk. Den lille smule ekstra hastighed, som du kan være heldig at få ud af "SSHD" delen, er i min optik ikke det værd. Derfor ville jeg enten spare lidt penge på den del og købe en Seagate Barracuda 1TB eller smide en 50er mere oveni, og købe 2TB modellen af samme navn. https://www.komplett.dk/produc…ate-barracuda-1tb-35-hdd#


    Jeg vil helt klart gå med de 16GB ram, som du nu har valgt, da fremtidige spil som Battlefield 5, allerede nu skriver i deres systemkrav, at de anbefaler 12GB ram.


    Med hensyn til at spare de sidste par kroner, så overvej at købe lidt forskellige steder. Lav eventuelt en søgning på pricerunner eller EDBpriser (den eksisterer stadig), da det ikke er usandsynligt at du kan spare omkring 500,- ved at købe forskellige steder, husk dog lige at tjekke med de ekstra fragtomkostninger.


    B.J. Trading, Compumail og Computersalg er som regel lidt billigere end komplett, proshop og co., så dem bruger jeg personligt ret meget, og har aldrig oplevet problemer hos dem.

  • Hej Mange tak for jeres hurtige svar.


    Jeg har fundet en SSHD hjemme ved mig selv, som jeg ikke bruger da jeg har 2 ssd'er.


    Så tænker bare at smide den i.


    Jeg ved godt at 16 GB ram måske er for meget lige nu, men hvis der om 1-2 år skal mere i.


    Er det bare nemmere nu, da min ven ikke ved noget som helst.


    Jeg vil helt sikkert kigge på andre hjemmesider, men syntes bare det er nemmest at samle det hele på komplett først :9xo


    // Psych0

  • Jeg synes hverken, at du skal gå ned på RAM eller SSD :) En SSD er nærmest et must i dag, og det er noget, der får en computer til at være langt hurtigere og giver en langt mere smooth oplevelse, når maskinen er i brug. 16 GB RAM er ikke overkill i dag, og prisforskellen er ikke stor nok til at undlade de sidste 8 GB. I løbet af kort tid vil I alligevel opleve, at minimumskrav er over 8 GB, og så vil I ganske hurtigt opgradere til 16 GB alligevel. Og at købe 2*4 GB to gange er noget dyrere end at købe 4*4 eller 2*8 GB her og nu.


    Hvis I gerne vil spare lidt penge, så kan I hive en del penge hjem ved at købe billigere RAM end Trident serien. De er fede, men de er også dyre. Kabinettet kan også gøres billigere, hvis man gerne vil have budgettet ned uden at gå på kompromis.


    Min konklusion må være, at du bare skal skyde i gang. Generelt ser det fornuftigt ud, og der skal nok komme en rigtig fin maskine ud af det senere.


    Bitfenix Nova kabinet til 421 kroner: https://www.bj-trading.dk/bjsh…side=info.asp&vare=330984 = 238 kroner sparet


    G.Skill 2* 8 GB DDR4 3000 MHz RAM til 1.132 kroner: https://www.bj-trading.dk/bjsh…side=info.asp&vare=252854 = 559 kroner sparet


    Seagate Barracuda 2 TB HDD til 493 kroner: https://www.bj-trading.dk/bjsh…side=info.asp&vare=121446 = 56 kroner sparet og 1 TB mere plads


    Allerede der har du hevet 853 kroner ud af budgettet uden at påvirke kvaliteten negativt. Vælger du at droppe HDD og smide din egen SSHD i, så har du barberet 1.356 kroner ud af budgettet.

  • En anden ret relevant ting, som jeg lige kom i tanke om, er at bede dig om at vente en enkelt eller et par uger med at købe maskinen.
    Grunden til dette er, at Nvidia fremviser nye grafikkort på mandag, og priserne på de "ældre" modeller, såsom GTX 1070, 1070Ti osv. kan risikere at styrtdykke i pris. Det ser lige nu ud til, at et GTX 2080 kommer til at koste lige så meget som et GTX 1080Ti, hvilket vil resultere i et prisfald på det, som så igen resulterer i et prisfald på et 1080, 1070Ti og 1070, og i sidste ende måske også et 1060.
    Desuden er der nok en del entusiaster der måske vil sælge deres "gamle" grafikkort, og dermed presse prisen yderligere.


    Det er med andre ord dumt at købe nyt lige nu.