Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 5. august 2018, 23:04

Hej peeps

Mens jeg venter for de sidste dele til mit eget "nye" build, så har jeg idag hjulpet en ven med at bestille dele til hans nye LAN rig.

Skulle gerne komme hjem senere på ugen og blive samlet senest i den kommende weekend.
Det er altid spændende at lege med det sidste nye tech, i det her tilfælde et Ryzen 2 setup.

Se hele listen her:

PCPartPicker part list / Price breakdown by merchant

CPU: AMD - Ryzen 5 2600 3.4GHz 6-Core Processor ($165.99 @ Walmart)
CPU Cooler: ARCTIC - Freezer 33 eSports ONE (Black/White) CPU Cooler ($32.28 @ Newegg)
Motherboard: Asus - PRIME B450M-K Micro ATX AM4 Motherboard ($115.00)
Memory: G.Skill - Ripjaws V Series 16GB (2 x 8GB) DDR4-3200 Memory ($185.98 @ Newegg)
Storage: Intel - 760p Series 128GB M.2-2280 Solid State Drive ($57.99 @ Newegg)
Storage: Toshiba - P300 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive ($50.00)
Video Card: Asus - GeForce GTX 1060 6GB 6GB Dual Video Card ($292.89 @ Amazon)
Case: Cooler Master - MasterBox Q300L MicroATX Mini Tower Case ($39.99 @ SuperBiiz)
Power Supply: BitFenix - Formula Gold 650W 80+ Gold Certified ATX Power Supply ($68.99 @ SuperBiiz)
Monitor: Acer - XB241H bmipr 24.0" 1920x1080 180Hz Monitor ($301.88 @ Amazon)
Other: Toshiba 64GB 64G USB 3.0 Flash Disk TransMemory U301 ($25.00)
Other: Cooler Master MasterFan MF120L NO-LED Computer Case Fan ($12.00)
Other: Cooler Master MasterFan MF120L NO-LED Computer Case Fan ($12.00)
Total: $1359.99
Prices include shipping, taxes, and discounts when available
Generated by PCPartPicker 2018-08-05 16:36 EDT-0400

Det er for sent at ændre noget nu, det er bestilt.

Hans mest spillede spil er Rocket League så maskinen her skulle give en super fed oplevelse særligt i det spil (og i mange andre)

Budgettet var MAX 11.000 kr., men sammenlignet med priserne på pcpartpicker så stemmer det ikke overens - alt i alt koster det 10.876kr.

"Ønskelisten" jeg arbejdede ud fra var:

• G-sync 144Hz monitor, ikke større end 24"
  • Har allerede mus, tastatur og headset
  • INGEN RGB (wow!)
  • Pålideligt!
  • Low-noise
  • Helst SORT
  • Så nye dele som muligt, så man kan undgå en opgradering i den kommende fremtid (derfor 2600 og B450)
  • SSD boot drev

Lad os se hvor godt jeg har gjort det når delene ankommer :cheers:

Mit system: Killer Panda - Z370 X Code

Nyt "gammelt" projekt -Caution! Overclocked

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "AT0MAC" (21.08.2018, 20:54)

2

tirsdag, 7. august 2018, 22:00

Første komponent lander!

Umidelbar deadline for resten af delene hedder fredag, så jeg kan samle dyret på lørdag og levere det søndag.
Men det kommer helt an på hvor heldig jeg er denne gang med at få pakker leveret til tiden.

For første gang i så lang tid som jeg kan huske, så stemmer Elgigantens pris lige NU overens med Newegg i USA, det er jo vanvittigt! Danske priser plejer konsekvent at være en del % over, men måske det er GTX 2xxx der lurer lige om hjørnet der gør det.

:cheers:

3

fredag, 10. august 2018, 23:09

Idag er det MESTE af systemet ankommet - mangler nu kun 1 del, strømforsyningen....

Hvis du kender mig bare en lille smule fra mine andre tråde, så bør du vide jeg har dele nok liggende til at jeg sagtens kan bygge uden den helt rigtige PSU og bare bytte en midlertidig PSU ud når den rigtige ankommer i starten af næste uge.

Det forsinker selvfølgelig byggeriet og leveringen af den færdige maskine, men det betyder samtidig at jeg kan lege lidt længere med Ryzen 2 ;)

Altid se det fra den lyse side.

Jeg ved at billede kvaliteten er :wacko: :oops: jeg skal nok gøre det bedre når jeg rent faktisk bygger.

Når vi snakker om at bygge, hvis du virkelig gerne vil se hele processen, så er jeg,_at0mac_, nu på en anden platform der er mere optimeret til billed deling instantly, så du kan se maskinen blive bygget gram for gram.

Har planlagt imorgen som bygge dag, hold ud, vi er lige ved at være der :cheers:

4

mandag, 13. august 2018, 00:15

kan det virkelig betale sig at købe dele i udlandet ?
ellers et lækkert build du har gang i der ^^

5

tirsdag, 14. august 2018, 21:18

kan det virkelig betale sig at købe dele i udlandet ?
ellers et lækkert build du har gang i der ^^

Nu skal du ikke blive forvirret, men vi har ikke helt de samme typer sites i danmark og jeg poster normalt internationalt, så derfor links til newegg og sammenligningen af danske og usa priser.
Jeg har i dette build ikke købt noget i usa. Men der er dog en strømforsyning på vej fra Tyskland, som den eneste udenlandske del ;)

6

tirsdag, 14. august 2018, 21:22

Undskyld, det er ved at være nogen dage siden det var lørdag.
Jeg har haft travlt med alt muligt, men også med builded her, men alt gik ikke helt som planlagt, f.eks. er strømforsyningen ikke ankommet endnu, den er strandet lidt på sin tur fra Tyskland og hertil.

Nu ligger landet sådan jeg har et par andre ubrugte strømforsyninger på mit personlige lager, så det var ikke værre en midlertidigt gå over og tage en ned af hylden... Luksus problem...

Så jeg er altså ikke helt færdig og kan vise hvad det egentlig er jeg ville bygge til min ven, men jeg kan vise jer det her indtil videre:

Det er et ret lækkert monokromt build helt uden nogen former for RGB.
Det skal nok blive en lille perle blandt de mange mange computere jeg har bygget gennem årene.

:rules:

7

tirsdag, 21. august 2018, 21:06

Undskylder forsinkelsen, men jeg endte faktisk med at bygge maskinen den lørdag jeg havde planlagt, der skete bag alt muligt i mellemtiden, bl.a. en operation, så nu mens jeg er ved at at komme til mig selv og ikke kan lave ret meget, så kan jeg da poste her.

Det starter altid med at få ting ud af kasser.

Ret lækker, lille og let kabinet som tilmed er mega billigt!

Næste skridt var bundkortet, som endte med at mere eller mindre sætte tonen for farve skemaet.

Og så kom der en CPU på bordet.

Jeg kæmpede i lang lang tid med at overclocke den her lille stjerne, XFR2 og precision boost er lidt en hovedpine at finde ud af, for hele tiden boostede den langt over det jeg egentlig ville, med mere larm og mere varme til følge.

Det er bare mega svært at anbefale Intel til midrange byggerier for tiden, man får markant mere power for faktisk lidt færre penge hos AMD.

8

tirsdag, 21. august 2018, 21:13

CPU blev holdt kold af den her super gode, smarte og billige lille køler

Med matchende kølepasta

G.Skill have en ret god trackrecord med at spille pænt sammen med Ryzen, så derfor det her par.
Det er et af de billigere kits, så selvom jeg virkelig prøvede så kunne jeg godt glemme alt om at OC RAM i den her omgang, men de var nu ret hurtige alligevel.

9

tirsdag, 21. august 2018, 21:24

Denne her gang var der nok penge i budgettet til at inkludere et NVMe drev til boot.
Det gør ikke nogen reel forskel i spil, men med alt det hullabaloo Windows og programmer laver i baggrunden hele tiden, så vil det sikre en mere flydende computer overordnet set alligevel.

Der er også installeret en Toshiba P300 1TB HDD, den er ikke så spændende så den er der ikke nogen billeder af nu ;)

Jeg lavede 2 lette mods på byggeriet, et af dem var at flytte rundt på klistermærker på strømforsyningen. Glemte at tage et billede før jeg gjorde det, men er du nysgerrig hvordan den normalt ser ud, så er Google din ven ;)

Det andet mod er noget jeg normalt gør på de byggerier jeg laver for andre, jeg ridser mit "mærke" ind et sted hvor det kun kan ses hvis du skiller det hele ad.

10

tirsdag, 21. august 2018, 21:39

Lad os starte med den side der ikke er synderlig pæn, bagsiden.
Det ser rodet og mærkeligt ud, men på den her måde er der næsten ingen synlige kabler på forsiden når den er samlet.

Og hvordan ser den så ud samlet?
Uden vinduet

Det er mega svært at tage billeder med vinduer, jeg ved ihvertfald ikke hvordan man gør

Og virker den?
Ja det gør den!

De røde LEDer er fra min skærm, ikke en del af maskinen her, og USB LEDen er for at se om alle blæsere køre rundt, sidepanelet er faktisk ret mørkt så det er næsten umuligt at kigge ind i virkeligheden fordi alt inden i også er helt sort.

Måske I får ligt benchmarks senere i tråden her, det ved jeg ikke lige endnu. Jeg har dem, et ton af dem.
Systemet er leveret og installeret hvor det hører hjemme nu og der bliver gamet RocketLeague på højt plan.

Håber jeg kan inspirer nogen derude til at gøre det efter ;)

Det her er faktisk et af de systemer jeg har samlet der har taget kortest tid at bygge op, det koster ikke alverden og det skinner virkelig i performance!

:rules: :finger: :cheers:

11

tirsdag, 21. august 2018, 21:42

hov, får lige øje på jeg har 3 ud af de 5 mest kommenterede tråde lige nu :$

men det er lidt snyd, det er fordi jeg deler posts op så der er mere end en, det syntes jeg selv er meget nemmere at læse og forholde sig til en én lang post.

:oops:

12

tirsdag, 21. august 2018, 21:52

Nå ja forresten, lad være med at købe de kabinet blæsere her hvis du har lidt flere penge at bruge, de er billigere og også i billig kvalitet.
Idet mindste matcher de builded, det er samme blæser der kom med kabinettet så de alle 3 er ens.

13

tirsdag, 21. august 2018, 22:56

:cheers:

Ser godt ud. :rules:

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT H700i| Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandkøling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

14

onsdag, 22. august 2018, 07:22

Super spændende projekt

15

torsdag, 30. august 2018, 21:14

Jeg har ikke lige overskud til at oversætte fra engelsk til dansk lige nu, billeder siger alligevel mere end ord, så bær over med med :cheers:

Sorry I have been "afk" for a while now, I had surgery and its been a much harder recovery than I thought it would be, but finally things are looking brighter and I feel the energy is coming back and the pain is going down.

Lets kick it off with the easiest update - the benchmarks for this build!

First, a look of how a Windows 10 setup by me looks, without too many distractions and only the most necessary things installed from the get go.

If you notice strange letters, æ, ø å, then that can be explained by me and my friend being Danish.

Let me show you a few shots from HWMonitor that shows part of the problem I realized at the end - overclocking is not worth it on this build.

After playing 15 minutes of fortnite:

After about 2 hours of various games:

Notice the CPU speed?

It gets crazy high! 4.7 GHz!

Its stable for like 10 minutes at a time in all the benchmarks or games I threw at it - but for long usual gaming sessions it runs out of breath and restarts, my guess? I think its the VRMs overheating and shutting down.
So by the time I delivered it the machine is actually only running its usual XFR2 that will all by itself get it somewhere around 4.3 GHz dead on stable.

You need a better board and more serious cooling to overclock a Ryzen 2.

16

torsdag, 30. august 2018, 21:21

Let me give you some GPU benchmarks:

Blender BMW GPU test in 10m 06s

Superposition 1080p High 6649 points

Furmark 1080p, 4873 points

17

torsdag, 30. august 2018, 21:34

Some CPU benchmarks, like Geekbench

A valid 4GHz all core overclock, but remember, this was before the system got pushed and XFR2 kicked it up to 4.3-4.7 and it crashes. But this was the speed all the tests where run at, because tests are not long and demanding enough to crash it.
Remember I said im fairly sure its a VRM heat buildup issue with this specific setup, so I will not recommend OC this machine.

Cinebench R15

18

torsdag, 30. august 2018, 21:45

Timespy score of 4637

Apparently better than 47% of all time spy submitted scores, not too bad for this kind of money

And lastly for this time around, UserBenchmark
Its said not to be a very reliable benchmark, but I like it because there are no settings what so ever, its always the same way everybody test

If you trust usrbench, then this machine really is flying! And to be honest, it really feels like it too, its pretty fast...

Got to love the Toshiba P300, they have never let me down, fast reliable cheap storage.

So that was it for this time.
I have some video of the project too, I want to make a small showcase out of it but it takes time to get it right.

Hopefully will see you another time around ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.