Opgradering af PC

  • Jeg beklager at jeg nok gentager et spørgsmål som er besvaret mange andre gange, men jeg synes ikke jeg kunne finde nogen tråde der passede på mit emne.


    Jeg har en gammel gamer-computer, som jeg synes efterhånden begynder at være lidt sløv i betrækket. Den har nogle år på bagen, og den begynder efterhånden at være lidt presset - selv ved gaming på medium og low settings, og jeg er derfor på udkig efter opgraderingsmuligheder.


    Det drejer sig om:
    CPU: Intel Core i7 2600K
    Motherboard: Asus P8Z68-V Pro/Gen3
    Videokort: Inno3D Geforce GTX 560 Ti
    RAM: 4x4GB Kingston HyperX DDR3-1600
    Systemdisk: OCZ-VECTOR 240GB
    Lagerdisk: 4 x 2TB WD Yellow Enterprise SATA diske i Raid 10


    Hvad er mine opgraderingsmuligheder? Budgettet til gamingcomputeren er ikke voldsomt stort så det skal helst ikke være mere end 2-3000. Jeg bruger den ganske enkelt ikke nok til at kunne retfærdiggøre at bruge flere penge på den end det..

  • Puha... det er sgu ikke helt nemt at opgrade på noget der er så gammelt.


    Umiddelbart ville jeg mene at dit grafikkort er din største flaskehals, da Intels ældre CPU'er stadigvæk kan holde et vis niveau i nye spil. Kig efter noget ala. 970 eller 1050TI (eller højere) brugt for at få det maksimale ud af dit budget, eller se om du kan finde et billige 6-700 serie kort der mindst er 60/70 i serien. (dvs. 660 eller 760, ikke 650)


    Husk at checke din nuværende strømforsyning, og hvad den har af kabler og Watt mængde. Det kan blive svært at køre et 980 eller lign. med en mindre forsyning.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Puha... det er sgu ikke helt nemt at opgrade på noget der er så gammelt.


    Umiddelbart ville jeg mene at dit grafikkort er din største flaskehals, da Intels ældre CPU'er stadigvæk kan holde et vis niveau i nye spil. Kig efter noget ala. 970 eller 1050TI (eller højere) brugt for at få det maksimale ud af dit budget, eller se om du kan finde et billige 6-700 serie kort der mindst er 60/70 i serien. (dvs. 660 eller 760, ikke 650)

    Fuldstændig enig.


    "Udfordringen" i dag er, at der har ofte været skift af sockets på bundkortene, så du er nødt til at købe nyt bundkort også, hvis du vil opgradere din CPU - når du så går i gang med det, skal du formentlig også have nogle nye DDR4 ram og så er du næsten ude i en helt ny maskine, nu hvor du også skal bruge et grafikkort.


    Jeg vil også sige, at hvis du har et budget på 2-3000 kroner, ville jeg klart gå efter et brugt 970/980 eller et nyere/nyt 1060 3 eller 6GB.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB