computer fryser eller slukker med blåskærm

  • Hej alle sammen. Jeg håber inderligt, at i kan hjælpe mig.


    jeg oplevede for nogle dage siden, at min computer ikke startede der var blot sort skærm og ingen forbindelse til denne. Jeg prøvede at fjerne hardwaren en for en men intet hjalp. Derefter tog jeg batteriet ud af bundkortet da jeg havde læst at dette kunne være problemet og det virkede ganske rigtigt.


    Siden har den med jævne mellemrum genstartet med blåskærm eller frosset sig fast også kan jeg kun slukke computeren. Nu har jeg formateret den da jeg tænkte der måtte være noget der?! Men nu imens den har opdateret windows oplever jeg igen at den fryser.. 2 gange under de første opdateringer har den allerede frosset sig fast...


    Jeg har næsten lige købt mit b350 tomahawk (arsenal gaming), ryzen 7 1800x nogle ddr4 hyperx 8gb ram.. Så havde jeg et grafikkort i forvejen, et MSI R9 390x 8 gb.. Kan ikke lige huske mere på stående fod så hvis i skal vide mere så spørg endelig så skal jeg nok finde ud af det :)


    Det eneste jeg ikke har skiftet er mine harddiske.. En ssd harddisk som ihvertfald er 3-4 år måske endda ældre.


    Søger desparat en løsning på dette problem!


    Mvh


    Dengsen

  • du skal nok have focus på ram og psu
    kan se til det msi bundkort er der masse problemer med ram
    hvis komme opdate bios, til sidste nye bios, skal gøres fra bios
    inden du gøre dette, må rammen ikke stå til spd, hvis rammen, er 2400mhz ,sæt dem til 1600mhz
    inden opdatering af bios
    derefter batteriet tricket, husk ingen strøm
    focus på din strømforsyning er den stor nok, mindst 60ampere på 12 volt

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • det fordi det safe tilstand, hvis du sætter til spd, kan den fryse i biosopdatering derfor

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • ja det er en god psu

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Hejsa. Nu har jeg fået det til at virke lader det til. Jeg ved ikke helt hvad der gjorde udslaget må jeg indrømme men dog når min harddisk bliver en smule udfordret så slukker den. Derfor købte jeg en Kingston SSDnow V300 tror jeg den hedder men når jeg prøver at installerer win10 på den fra min usbpin så melder den I/O fejl! Nogle der kan hjælpe mig med dette eller er harddisken bare defekt?


    VH
    Degnsen

  • skift dit sata kabel

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • eller prøv en anden sata port

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Det er prøvet alt sammen.. Har tilmed prøvet mine andre harddiske med kablerne og de virker fint! Derfor tror jeg lidt at harddisken er ødelagt? Men ville lige høre herinde før jeg smider den ud om der var andre gode råd? :)


    Jeg har desuden også prøvet i en helt anden computer hvor samme fejl kommer frem.

  • bundkort ok inden rma kan du prøve firmwareopdater
    https://www.kingston.com/us/su…technical/downloads/90683
    denne fejl
    Firmware Rev. 60AABBF0 (05/28/16)
    ï‚· Fixed case where drive will temporarily become unreadable causing IO errors which may lead to OS freezing. Power cycle of the SSD will resolve the issue.
    ï‚· Improved accuracy of SMART (177) wear leveling attribute

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

    Rettet 3 gange, sidst af doitttt ().

  • i følge det program fra kingston siger den at det hele er fint osv osv men det ændre intet på at når jeg prøver at gøre så jeg kan bruge drevet så melder den I/O fejl. Den melder faktisk 2 hvis ikke 3 forskellige fejl. Kan huske de her to: 0x8007045d og 0x80300002 .. De svar jeg kan finde når jeg googler dem har ikke hjulpet en disse!

  • Husk at Firmware opdateringer til harddiske og SSD'er næsten altid dræber indholdet. Lav backups.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Den siger at den allerede køre med den nyeste firmware..


    Okay det gør ikke noget i det her tilfælle da disken er HELT ny har slet ikke kunne bruge den endnu men til fremtiden er det meget lækkert at vide Herrmansen! Tak.