Kan det mon betale sig at købe nye patroner el. ny printer?

  • Hej alle.


    Det er sådan at jeg tænker, at jeg skal have en ny printer, da den nuværende er en jeg har arvet efter min mor. Den har desværre ikke været tændt i lidt over 1½ år, dels fordi den har manglet blæk og pga. flytning.
    Det er en printer, som vi har været super glade for, men jeg tænker at den nok er tørret ud eller andet, så det ikke vil kunne betale sig at smække nye patroner i printeren - De koster min. 152 kr.
    Det drejer sig om en Canon Pixma MG3550.


    Jeg er ude og lede efter en, som er god til at printe fotos ud, som kan scanne og har trådløs forbindelse.



    Jeg har desværre dårlige erfaringer med HP-printere, så det skal ikke være det mærke.
    Budget er max 1000 kr. :)


    ?(

  • Tja... Inkjet printere er bare dyre generelt, selv hvis man bruger kopipatroner (Mener vi sælger et samlet sæt til din printer til omkring 399 her i Labtech).


    Printere i området op omkring en tusse kører typisk længere på en patron, men patronerne er typisk dyrere - Det er jo trods alt blækket producenterne tjener på. Ellers kan du jo overveje at tage springet til en Sort/Hvid Laserprinter og glemme alt om farveprint i hjemmet. Den jeg købte hjemtil bliver brugt flittigt af fruen til at printe opgaver og jura tekster ud, og vi har brugt under 2000 på den på fire? år i printer, tromle (backup - stadigvæk ikke åbnet) og toner patroner. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • De er rigtig dyre, men den her har da også printet rigtig mange sider ud og har levet sit liv siden den blev købt i Fona for .. eh .. 4-5 år siden.
    Min mor brugte den til hendes webshop og til andre ting.


    Jeg tænker mere om det kan betale sig, at købe nye patroner til den, når den har stået stille med de nuværende tomme patroner i 1½ år efterhånden eller om jeg skal ud og investere i en ny printer.


    Jeg printer også gerne i farver.


    Jeg har kigget på denne fra Epson - Expression Premium XP-6005.

  • ALDRIG og jeg siger ALDRIG blækprintere fra Epson, har selv været den uheldige ejer af flere gennem tiden, og de bliver mere og mere kritiske med patroner, dvs. uoriginale skal du være mere en heldig med at kunne få til at fungere. Jeg har hjulpet adskillige mennesker med deres printere ligeså med diverse problemer fra Epson.
    Den sidste printer jeg havde var pga. pladskrav fra min bedre halvdel, valget faldt på en workforce 2650 da den også skulle kunne skanne flere sider af gangen(arkføder). Det værste L... jeg har haft med at gøre, til sidst ville den ikke engang bruge originale patroner. Garantien var væk for længst samt mange timer foran computeren for finde løsninger på hvorfor den ikke vil acceptere patronerne.
    Vi skiftede den ud med en HP Laserjet Pro MFP M274n, og den fungerer altid, selv med uoriginale patroner uden at brokke sig, den kostede det dobbelte men er helt problemfri, lige knap 2k med starterpatroner i. Jeg har købt siden uoriginale patroner, sort og 3 farve for 1300 kr./ 2500 sider, og det spiller bare.
    Hvis du har brug for at printe mange sider, så købe laserprinter, blæk bliver simpelthen for dyrt, udregningerne taler for sig selv.

  • ALDRIG og jeg siger ALDRIG blækprintere fra Epson, har selv været den uheldige ejer af flere gennem tiden, og de bliver mere og mere kritiske med patroner, dvs. uoriginale skal du være mere en heldig med at kunne få til at fungere. Jeg har hjulpet adskillige mennesker med deres printere ligeså med diverse problemer fra Epson.
    Den sidste printer jeg havde var pga. pladskrav fra min bedre halvdel, valget faldt på en workforce 2650 da den også skulle kunne skanne flere sider af gangen(arkføder). Det værste L... jeg har haft med at gøre, til sidst ville den ikke engang bruge originale patroner. Garantien var væk for længst samt mange timer foran computeren for finde løsninger på hvorfor den ikke vil acceptere patronerne.
    Vi skiftede den ud med en HP Laserjet Pro MFP M274n, og den fungerer altid, selv med uoriginale patroner uden at brokke sig, den kostede det dobbelte men er helt problemfri, lige knap 2k med starterpatroner i. Jeg har købt siden uoriginale patroner, sort og 3 farve for 1300 kr./ 2500 sider, og det spiller bare.
    Hvis du har brug for at printe mange sider, så købe laserprinter, blæk bliver simpelthen for dyrt, udregningerne taler for sig selv.


    Jeg printer ikke vanvittigt meget, men det er rart at have en printer.
    Mit problem ligger lidt i at jeg gerne vil have at printeren skal stå på min reol på en bestemt hylde. Min Canon-printer kan lige præcis være der.
    Hylden måler 55 cm i bredden, 35 i dybden og så er der 30 cm til næste hylde.


    Der passer den Epson-printer perfekt, fordi den er enkelt at se på og ikke stor og klodset.

  • jeg har billig løsning til dig
    Canon Pixma MG3550 bruge scanner i den printer så har du multi printer
    køb laserprinter til 399kr det er denne
    https://www.computersalg.dk/i/…s410n-printer-farve-laser
    den har 1400 sider i sort og farver så der til stykke tid


    Det er en god idé, men jeg gider ikke have mere elektronik stående end jeg har i forvejen og slet ikke når det skal stå på en reol, som jeg har skrevet til Yupper. Jeg vil helst foretrække at det er samlet det hele. :)

  • Jeg har for et lille år siden købt en Epson expression premium xp-830.
    Det var også primært pga. størrelsen, og så kunne den printe et foto i ny og næ.


    Vi printer ikke meget, og patronerne der følger med er der ikke meget i.


    Dyrt ja, men ud fra behov, vurderede jeg at den var passende mht. pris/brug.
    (Jeg fik den billigt, pga. noget kampange hvor Epson betaler noget af prisen tilbage).


    Jeg har ikke haft tekniske problemer (endnu), og den virker rigtig fint med Apple enheder, som konen også krævede.