Nyt Grafikkort, hvilket

  • Hej Alle, har fået mig en lækker Samsung 49' 32:9 skærm (Samsung Curved C49HG90D), men mit aldrende GTX 980 TI kan ikke helt lide gaming i de høje opløsninger. Blæseren går amok, og der kommer artifacts efter et par minutters gaming.


    Så der skal opgraderes nu. Hvor får man mest ydelse for pengene ? Jeg håber at kunne holde det på omkring 3K da skærmen vist liiiiige var lidt dyrere end gennemsnittet :)


    Link gerne til et godt forslag / tilbud :)


    pft


    -Kaizer

  • Opløsningen taget i betragtning, er vi nok ude i et 1080, hvis ikke 1080TI alt efter hvor heftigt det skal se ud grafikmæssigt.


    Dit 980 svarer groft sagt til et 1070 hvis jeg ikke husker forkert. 8|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er lidt hvad man må tage med, når man køber skærm der overstiger den gængse standard. Ellers må du gå lidt på kompromis med settings, og se om dit 980 tager en slapper, og vente lidt med at opgradere. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det 980ti burde trække okay. Min skærm har en lidt højere opløsning og jeg trækker det fint med et Vega56(som svare til et 1070 som dit).


    Bf1 køre eksempelvis ved ultra med 70+ FPS.


    De nyere helt store spil skal du justere nogle enkelte indstillinger. Men jeg har ikke prøvet et spil jeg ikke kørte godt i high+. Udover tom clancy wildlands som også bare kørte ad lort til generelt.


    Det lyder mest af alt som om din GPU bliver for Varm eller er defekt.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • prøv at give kortet en tur først :-) så ny kølerpasta og renset alt støv ud og så se om det kan virke :-)
    ellers så smid en AIO køler på mener det er fractal der laver mounts til den slags :-)

  • Prøv et brugt 980 ti mere og monter dem l SLI så vil jeg mene du får FPS nok uden at overbelaste kortene ..det bliver nok også bedst ydelse/pris
    V.H Palle
    :thumbup:


    Det er en dårlig løsning eftersom det er færre og færre spil der faktisk udnytter SLI. Det skal ihvertfald undersøges ret grundigt og derefter vurdere om det er pengende(og strømforbruget) værd.


    Der skal, uanset hvilken "load", ikke komme artifacts medmindre noget er galt. Som DWMC nævner kunne en rense-tur afhjælpe. Men er temps okay og der stadig kommer artifacts ville jeg anse kortet for at være defekt. Så kunne man prøve at bage den i ovnen(som sidste udvej), men det kan være en løsning der holder mange år eller nogle få dage.


    Prøv at rense skidtet, eventuelt nedjustere indstillinger i dine spil så du kan køre uden fejl. Og så vent på næste generation. Efter rygterne(!) så er de her nok lige omkring årsskiftet, hvis ikke tidligere. Hoppet skulle være omkring 50% fra den gamle generation, så det ville helt sikkert være ærgeligt at købe et 1080 nu. I tilfældet alt falder til jorden kan et 980ti findes for 2000-2500 og sælges for 1500+ efter næste generation er udkommet.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb