Hjælp til lyd problemer på nyt build

  • Hej Tweak..


    Jeg har et problem med min nybyggede pc (spec i signatur)


    Lyden falder ud af og til uanset hvad man laver? youtube eller spil.. det køre normalt 30 sekunder og lige pludselig --------- helt stille -------- så normalt igen...


    Har prøvet ALT syntes jeg selv og sørget for hver enkel del ikke fejler noget..


    de fleste af delene er splinter nye påner cpu som er købt brugt på ebay..


    alt andet køre perfekt og får gode fps og god fart på skrivebordet..


    kan ikke finde nyere lyd drivere end nogle fra 2016 inde på asrock hjemmeside.. og andre jeg instalere virker overhovedet ikke..


    Det er virkeligt frustrende og ødelægger 100% ens spiloplevelse..



    jeg har formateret og undgå forskellige programmer køre ved siden af hindanden og laver konflikter .. intet hjælper???

  • Prøv at sætte en USB DAC til - De helt små til gaming headsets og lign. koster typisk kun et par hundrede kroner. Nem måde at teste om det er en defekt lydchip eller ej.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Fandt ud af det var fordi jeg genbruger et moddet HP kabinet vis front audio har et stik med samlet højtaler/microfon og det kunne mit asrock bundkort ikke lige forstå at bruge åbenbart.. tog stikket ud og alt virker igen .. det var den weekend :T