AM4 motherboard

  • Hej jeg står og skal have mig en ny hjemme server/nas jeg downloader til og streamer fra da den gamle er ved at stå af
    men da jeg er lidt af en samler skal der være plads til flest mulige hdd's så har i nogle forslag der går til
    AMD Ryzen 5 2400G


    håber i kan hjælpe endnu en gang

  • Kender du en der har en første generations Ryzen CPU? (1xxx serien) For ellers er du pt. lidt bundet til at købe et X470 bundkort, da B450 serien ikke helt er kommet på markedet endnu. (De er dyrere). Problemet er at selv om de ældre B350/X370 bundkort i teorien sagtens kan køre en "anden generations" Ryzen som din, så kræver det en BIOS opdatering, hvilket i langt de fleste tilfælde kræver at du smider en CPU den allerede understøtter i et par minutter mens den kører opdateringen først.


    Ift. Harddiske (eller rettere SATA porte) er det svært at gå galt i byen, da stort set samtlige kort på markedet har 6 SATA porte, og nogle 8-10.


    Her er et af de billigste bundkort der kan trække en 2400G fra fabrikken af.


    https://www.proshop.dk/Bundkor…ket-DDR4-RAM-ATX-/2652635

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |