køling til m.2 drev

  • Skal ud og have mig en m.2 ssd.


    Så vidt jeg har læst mig frem til kan de kan blive noget toasty, så ville smide en heatsink på den.


    De af jer der har m.2 i jeres maskine hvad har i gjort og hvad kan i anbefale ?

  • De behøver det ikke strengt taget, men de lever nok lidt længere på sigt hvis du sætter en på. De lidt dyrere NVME stænger har også en tynd kobber køler monteret under klistermærket - Og de store der sidder på PCI-E kort som et grafikkort er typisk 90% Køleblok i forvejen.


    Men som udgangspunkt vil jeg foreslå EKWB's M.2 kølerhoveder hvis du skal have noget. https://www.ekwb.com/shop/wate…s/ssd-blocks/m2-heatsinks

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er desværre helt normalt for alt der hedder Vandkøling og diverse tilbehør fra samme producenter.


    Du kan eventuelt høre Coolerkit om de kan skaffe dem, hvis du ikke gider forbi EKWB's egen hjemmeside - Tvivler dog på de kan hive dem hjem hurtigere end hvis du selv bestiller.


    Men igen - De dør ikke af at sidde uden en heatsink på kort sigt. Det er mest de lidt dyrere/hurtigere NVME baserede drev der har varmeproblemer over tid - specielt hvis de monteres i M.2 slots lige under grafikkortet. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • "7-21 dage" lyder ærlig talt som om at de bare bestiller hos EKWB selv ved behov (for at sige de har varen på siden) og sender videre til kunden. :whistling:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Med de priser er der jo heller ikke nogen grund til ikke bare at bestille direkte fra EK. Hver gang jeg har skulle bruge dele fra EK så har jeg bare brugt deres shop direkte. Fungerer uden problemer :)

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • Det bliver sendt fra Slovenien, så bare rolig det inden for EU :)

    | Asus ROG Strix Z370-E |
    | Intel I7 8700K @ 5.0 Ghz |
    | Corsair H150i Pro |
    | HyperX Fury 16GB 2400Mhz |
    | Asus ROG Strix GTX 1070ti |
    | Corsair RM850x |