I tvivl om jeg kan have 4 blokke?

  • Hej alle.


    Jeg har overvejet at smække yderligere 16 GB RAM i min PC, så jeg runder 32 GB RAM, men er i tvivl om jeg kan det.


    I spillet Cities: Skylines har jeg oplevet at spillet pludselig crashed og den skrev at det var mangel på RAM, hvilket det jo ikke burde være da 16 GB RAM jo normalt burde være alt rigeligt til at game med. Det skal dog siges at jeg i skrivende stund har subscribed til 2223 assets og mods til brug i spillet. Jeg skal dog have ryddet op i dem.
    Jeg bruger Google Earth og Krak rigtig meget til, at bygge byer som ligner nogenlunde de rigtige og er nogenlunde realistiske.


    Udover at game, så bruger jeg også min PC til billederedigering indimellem.


    Har læst lidt op på både min CPU og MB. Jeg kan have op til 64 GB RAM, men hvad jeg forstår på de ting, som står omkring både CPU og MB, så kan jeg kun have 2 blokke RAM i MB af gangen, selvom jeg har 4 slots til det. Eller jeg forkert på den?
    Altså kan jeg godt smide penge efter yderligere 2 x 8 GB RAM, så jeg har 32 GB RAM eller skal jeg købe 2 x 16 GB RAM og pille mine 2 x 8 GB RAM UD?


    Jeg håber ikke at jeg forvirrer og at I vil hjælpe. :rules: :9xo


    Min PC er fra nov. 2016 og skal have skiftet noget af hardwaren ud, men lige nu klarer hardwaren jobbet.


    Min PC består af:
    MB: MSI B150A Gaming Pro
    CPU: Intel® Core™ i5-6500
    RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB RAM DDR4 2133 MHz - 2 x 8 GB
    GFX: MSI GeForce® GTX 1060 GAMING X 6GB

  • Du kan sagtens bruge alle frie RAM slots i dit kort uden problemer. Bare husk at få RAM af samme mærke og model for at være sikker på at de snakker bedst sammen.

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • Det bør du kunne.


    Main Memory


    • 4 x DDR4 memory slots, support up to 64GB
    - Supports DDR4 2133 MHz
    • Dual channel memory architecture
    • Supports ECC, un-buffered memory


    Så fire stave á 16GB så er er 64GB, to med 8GB så har du 32GB. Som en anden skriver, samme type for bedste resultat og det er marginalt hvor meget du oplever de sidste 16GB vil give. Men Du kan potentielt begynde at arbejde med mere krævende opgaver, såsom regidering af højopløst video og lyd.


    Du kan købe et kit med 2-4 stave til 32GB ram, og så sælge de to stave som du har som et samlet kit til en anden som er ved at smække nogle dele sammen til en pc. Med mindre du lægger dem i skuffen til en ekstra maskine en dag.